Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:57:01 GMT

ایجاد منطقه حفاظت شده در بخش الوار اندیمشک ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۹۲۴۴

ایجاد منطقه حفاظت شده در بخش الوار اندیمشک ضروری است

اندیمشک - ایرنا - یک فعال محیط زیست با اشاره به توقف تکثیر درختان بلوط در الوار گرمسیری اندیمشک گفت: به منظور حفاظت از درختان بلوط ایجاد منطقه حفاظت شده در بخش کوهستانی الوار گرمسیری ضروری است.

احمد قلاوند مشهور به پسر بلوط یکشنبه شب در حاشیه همایش سمندر لرستانی و بلوط زاگرس در کانون شهید مطهری اندیمشک به خبرنگار ایرنا افزود:الوار گرمسیری اندیمشک از مهمترین مناطق با برخورداری از درختان کهن بلوط است که به نوعی شناسنامه این منطقه به شمار می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد:در سال های گذشته به علت نیاز اهالی به دامداری ، این موضوع در نهایت موجب چرای بی رویه و یا آتش سوزی پی در پی در منطقه شده است.
پسر بلوط افزود:توانمند سازی منطقه و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در کنار اعلام این منطقه به عنوان منطقه حفاظت شده ، گامی برای رفع چالش های بلوط زاگرس و سمندر لرستانی است.
وی بیان کرد:الوار گرمسیری نیازمند محیط بانان است و در شرایط کنونی جوانان این منطقه با اشتیاق و علاقه به محیط زیست از جنگل ها و درختان و زیستگاههای جانوری منطقه پاسداری می کنند.
قلاوند در بخش دیگری با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش الوار گرمسیری در زمینه گیاهان دارویی ، توجه به این موضوع را موجب ایجاد فرصت های شغلی و کمک به بخش اقتصاد دانست.
وی افزود:این داروهای گیاهی در طب سنتی و طب نوین دارای کاربرد ویژه هستند کما اینکه در این همایش چهار نوع گیاه دارویی رونمایی شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا همایش سمندر لرستانی و بلوط زاگرس عصر یکشنبه با حضور علاقه مندان محیط زیست و جمعی از مسئولان در کانون شهید مطهری اندیمشک برگزار شد.
در این آئین از 60 فعال محیط زیست تقدیر شد.
شهرستان اندیمشک دارای 80 هزار هکتار جنگل است که به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات، این جنگل ها در معرض نابودی ناشی از آتش سوزی قرار دارند.
افزون بر یک هزار هکتار از جنگل های بخش الوار اندیمشک شامل گونه های نادر گیاهی در سالهای گذشته در آتش سوخت.
بخش الوار گرمسیری اندیمشک در شمال استان خوزستان دارای 187 روستا و حدود 25هزار نفر جمعیت است.
7281/6068

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد

آفتاب‌‌نیوز :

احمد میردریکوند سرپرست جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت: در پی بارش‌های شدید و هشدار فرمانداری نیرو‌های هلال احمر به صورت آماده باش درآمده و با اوج گرفتن بارش و ورود آب به منازل مسکونی منطقه کوی شهدا، نیرو‌ها به محل اعزام شدند.

وی افزود: نیرو‌های هلال احمر با استفاده از پمپ آب و کیسه‌های شن به تخلیه آب منازل پرداختند و خودرو‌های گرفتار در آب را نجات دادند.

سرپرست جمعیت هلال احمر اندیمشک ادامه داد: تاکنون به ۳۰ منزل مسکونی آسیب و خسارت جدی وارد شده که این تعداد رو به افزایش است و همچنین نیرو‌های امدادی به منطقه عشایری پشمینه زار در مسیر کرخه اعزام شده و درحال امدادرسانی به عشایر گرفتار سیلاب هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد