Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@03:31:58 GMT

تدفین پیکر 268 شهید گمنام در 96 مکان در استان کرمان

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۹۷۰۴

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی ابوالحسنی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان دیروز یکشنبه، 13 اسفند در جلسه مشترک شورای هماهنگی دفاع مقدس و شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان به تفاهمنامه‌هایی میان بنیاد حفظ آثار و و وزارتخانه مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف این تفاهمنامه‌ها در راستای ایجاد مراکز فرهنگی در استان‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از تدوین 128 عنوان کتاب با محوریت نقش استان کرمان در دفاع مقدس خبر داد و افزود: در این کتاب‌ها که تاریخ دفاع مقدس در استان کرمان را به نمایش می‌کشد به اقدامات و نقش دستگاه‌‌های مختلف استان کرمان در جنگ تحمیلی پرداخته می‌شود.
ابوالحسنی با اشاره به تاکید سردار سلیمانی نیز بر تدوین کتاب نقش کرمانی‌ها در دفاع مقدس بیان کرد: برآورد هزینه‌ای برای اجرای این طرح انجام شده و اگر طی پنج سال نیز بودجه آن تأمین شود، می‌توان کتابی وزین را تقدیم نسل‌های امروز و آینده کرد.
وی به تدفین پیکر 268 شهید گمنام در 96 مکان در استان کرمان اشاره و عنوان کرد: درخواست ما این است که به فرمانداران ابلاغ شود تا در ساخت و ساز حرم این شهیدان همکاری داشته باشند که به نوعی یادمان‌های فرهنگی محسوب می‌شوند.
ابوالحسنی تصریح کرد: 6 هزار و 500 وصیت‌نامه از رزمندگان دفاع مقدس در استان کرمان جمع‌آوری کرده‌ایم و موجود است که 2 هزار و 200 وصیت‌نامه از شهدا هستند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اردوهای راهیان نور، خواستار تخصیص اعتباری برای این امر شد و گفت: برای ساخت و ساز حرم شهدای گمنام نیز ردیف بودجه‌ای نداریم که در این زمینه نیز باید اعتباری دیده شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز

پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس "سید علاءالدین اسدپور" امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز مورد استقبال خانواده شهدا و مردم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مسجد مقدس جمکران آماده میزبانی از پیکر پاک دو شهید گمنام
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام