Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@19:24:11 GMT

درمان درد ریشه دندان با روغن گیاهی

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۰۳۵۳

درمان درد ریشه دندان با روغن گیاهی

به گزارش برنا؛ یکی از بدترین درد هایی که تجربه کرده ایم دندان درد است که باعث درد شدیدی می شود که ناحیه سر و صورت را هم درگیر می کند و واقعاً دردناک است. در این مقاله ما به شما نسخه طبیعی برای درمان دندان درد معرفی میکنیم.

پوسیدگی دندان یکی از علل مهم دندان درد است، اگر چه تنها این مورد نیست. عفونت، خرد کردن چیزی با دندان و ضربه به دندان همه اینها باعث دندان درد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است در چنین شرایطی به داروخانه بروید و از مسکن ها و داروهای بیهوشی استفاده کنید که برای کل بدن مضر است.

هزاران سال است که از میخک به عنوان دارو در تسکین دندان درد استفاده می شود که ارزان و تاثیر گذار هم هست. یک دارو بیهوشی بسیار قوی است که باعث توقف دندان درد از ریشه و استرلیزه کردن دهان و دندان می شود. دندانپزشکان امروزه از این محصول استفاده می کنند.

روغن گیاهی برای درمان درد ریشه دندان

روغن میخک - پنبه - نصف قاشق چایخوری روغن زیتون

توجه : دهان را خوب با آبگرم شستشو دهید طوری که هیچ موادی داخل دندان ها گیر نکرده باشد.

روغن میخک باید با احتیاط مصرف شود.برای استفاده از روغن میخک مستقیما از شیشه حاوی روغن می توان یک سواب پنبه را درب شیشه گذاشت و آنرا آغشته نمود.سپس با دقت اطراف ناحیه دردناک را مالش داد. 

برخی از متخصصان طب سنتی توصیه می کنند به پنبه می توان کمی روغن زیتون هم اضافه کرد.

اگر درد دندان از عصب باشد این فرایند فوق العاده موثر می باشد.

در این مورد، سعی کنید پنبه آغشته به روغن میخک را با قرار دادن در داخل حفره دندانی، در محل عصب قرار دهید.

چگونه از برگ میخک برای رفع دندان درد استفاده کنیم؟

بعد از اینکه دهان را کاملاً با آب نمک گرم شستید، 2 یا 3 میخک در دهان قرار دهید وقتی که نرم شد آن را بجوید تا روغن پس بدهد. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی

آفتاب‌‌نیوز :

در گذشته از خردشدۀ گیاه برگ بو، برای جلوگیری از بروز عفونت­های موضعی و درمان آن‌ها استفاده می­شد. استفاده از روغن برگ بو به عنوان نگهدارندۀ مواد غذایی کارآمد گزارش کردند. درحال حاضر از روغن برگِ بو به عنوان مادۀ نگه دارنده وادویه در صنایع غذایی ازجمله تهیۀ ترشی و خیارشوراستفاده می­شود. برگِبو گیاهی اروماتیکی است که از زمان‌های قدیم به عنوان ادویه در غذا‌های مدیترانه‌ای و جز دارو‌های سنتی برای درمان چندین بیماری عفونی استفاده می‌شد.

چندین مطالعه در مورد تأثیر عصارۀ گیاه برگِ بو بر باکتری­های مختلف انجام شده است. نتایج نشان دهندۀاثر ضدباکتریال عصاره بر باکتری‌های استافیلوکوک اورئوس، اشرشیاکلی و سودوموناس ائروژینوژا بو که بالاترین فعالیت ضدباکتریایی عصارۀ گیاه برگ بو بر باکتری استافیلوکوک اورئوس است. با توجه به تأثیر بیشتر عصاره­ الکلی برگِ بو بر باکتری گرم مثبت می­توان مشخص کرد که نتیجه تاثیر ترکیبات فنولی باعث ایجاد اختلال در دیواره سلولی این نوع باکتری‌ها می‌شود؛ و باکتری‌های گرم منفی به دلیل ماهیت غشا سلولی که به علت داشتن لیپوپلی ساکارید مانع تجمع ترکیبات و عصاره‌های گیاهی در غشای سلولی شده و در نتیجه نفوذ کمتری دارند.

دراین بین، نتایج ضدباکتریال عصاره‌های منطقۀ‌های مختلف نشان داد فعالیت ضدباکتریایی این گیاه تحت تأثیر عواملی همچون میزان مواد غذایی موجود در خاک، شرایط اقلیمی منطقه، بارندگی، ارتفاع و دماست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟