Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@01:22:53 GMT

چین بودجه نظامی خود را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۰۵۷۱

چین بودجه نظامی سال میلادی ۲۰۱۸ را مبلغ ۱۷۵ میلیارد دلار اعلام کرد که در مقایسه با سال میلادی گذشته، افزایش ۸ درصدی به خود دیده است – اقدامی که نشان از عزم پکن برای به‌روزرسانی تجهیزات نظامی همزمان با افزایش دغدغه‌های امنیتی کشور دارد.

 

گفتنی است تغییرات بودجه نظامی چین از سوی دیگر قدرت‌های جهانی با دقت دنبال می‌شود تا شاید برآورد نسبتاً مشخصی از مقاصد راهبردی این کشور همزمان با توسعه توانمندی‌های نظامی آن همچون ارتقاء جت‌های رادارگریز، ناوهای ‌هواپیمابر و موشک‌های ضدماهواره ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

افزایش بودجه نظامی درحالی اعلام شد که چین رسیدن به رشد ۵.۶ درصدی اقتصادی را نیز از اهداف سال میلادی جاری عنوان کرده است.

 

گفتنی است همه تغییرات پیش‌رو درحالی ارائه می‌شود که کنگره ملی خلق چین قرار است با لغو محدودیت زمانی دوره ریاست جمهوری، اختیارات «شی جینپینگ» رئیس جمهوری این کشور را افزایش دهد- اقدامی که جایگاه شی به عنوان قدرتمندترین رهبر چین بعد از «مائو تسه تونگ» را تثبیت می‌کند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟

آفتاب‌‌نیوز :

موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم اعلام کرد که هزینه‌های نظامی جهانی در سال ۲۰۲۳ به بالاترین میزان خود یعنی ۲.۴۴۳ تریلیون دلار رسید که بیشترین افزایش سالانه از سال ۲۰۰۹ تاکنون محسوب می‌شود.

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط این موسسه، هزینه‌ها نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۶.۸ درصد افزایش داشته است.

هزینه‌های نظامی جهان برای نهمین سال متوالی افزایش یافت و در هر پنج منطقه جغرافیایی تعریف‌شده توسط این موسسه و به ویژه در اروپا، آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه افزایش یافت.

مخارج نظامی به‌عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی جهانی در سال ۲۰۲۳ به ۲.۳ درصد افزایش یافت. بیشترین هزینه نظامی ثبت شده مربوط به آمریکا، چین، روسیه، هند و عربستان سعودی بود که مجموعا ۶۱ درصد از هزینه‌های نظامی جهان را تشکیل می‌دادند.

ایالات‌متحده و چین به ترتیب ۹۱۶ و ۲۹۶ میلیارد دلار به ارتش خود اختصاص دادند.

به نقل از بیزنس، نان تیان، محقق ارشد برنامه هزینه‌های نظامی و تولید تسلیحات موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم گفت: «افزایش بی‌سابقه در هزینه‌های نظامی پاسخی مستقیم به وخامت جهانی در صلح و امنیت است. دولت‌ها قدرت نظامی را در اولویت قرار می‌دهند، اما در معرض خطر مارپیچ اقدام-واکنش در چشم‌انداز بی‌ثبات ژئوپلیتیکی و امنیتی فزاینده‌ای هستند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه