Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛   پروفسور جکی بالتز (Jacky Balts)  در مورد درخواست ایران برای میزبانی از مسابقات بین المللی فیرا سال 2020 گفت: کمیته ملی رباتیک ایران درخواست خود را ارائه داده است و بر اساس قوانین درخواست باید قبل از ماه مارس 2018 به دست فدراسیون جهانی برسد.البته درخواست های دیگری هم داریم و باید ببینیم کمیته اجرایی کدام درخواست را می پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که همزمان با هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر به نام فیراکاپ آزاد ایران (AUTCup 2018) در ایران به سر می برد در مورد شانس میزبانی ایران گفت: می دانم مالزی و چند کشور دیگر نیز درخواست های جدی برای میزبانی دارند اما هنوز نمی دانم آیا درخواست خود را ارائه داده اند و اینکه بودجه لازم برای برگزاری مسابقات تامین شده است یا خیر. بعد از ماه مارس (اواسط فروردین) می توانیم دقیق اعلام کنیم کدام کشورها درخواست خود را ارائه داده اند.

***شرکت کنندگان ایرانی عملکرد خوبی در مسابقات دارند
رئیس فدراسیون بین المللی انجمن ربات های ورزشی (فیرا/FIRA) در مورد سطح دانش رباتیک دانشجویان ایرانی نیز گفت: من به خوبی با تلاش های ایرانی ها در این زمینه آشنا هستم زیرا در سطح سازمانی با ایرانی ها برای برگزاری مسابقات ملی فیراکاپ آزاد ایران همکاری دارم.
وی ادامه داد: همچنین دانشجویان ایرانی را بارها دیده ام که در دو مسابقه فیراکاپ و روبوکاپ شرکت می کنند که دو مسابقه اصلی بین المللی هستند.
پروفسور بالتز در مورد سطح شرکت کنندگان ایرانی در مسابقات نیز گفت: تیم هایی که در این مسابقات شرکت می کنند معمولا خیلی خوب هستند؛ دانشجویان و اساتید سختکوشی هستند که عملکرد بسیار خوبی دارند و جوایز زیادی را کسب کرده اند.
وی در مورد برگزاری این مسابقات در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی توضیح داد: دانشجویان از نظر فنی بهتر از دانش آموزان هستند؛ زیرا آموزش های بیشتری دیده اند. من بیشتر با دانشجویانی آشنا هستم که در زمینه رباتیک کار می کنند.
پروفسور بالتز که از سال 2016 ریاست این فدراسیون را برعهده گرفته است، گفت: اما بسیار خوشحال ام که دانش آموزان زیادی هم در کنار دانشجویان؛ به ویژه دانش آموزان دختر در این مسابقات شرکت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: حتی در مسابقات بین المللی رباتیک به این اندازه شرکت کننده دختر نداریم؛ ولی در مسابقات ایران در سطوح دانش آموزی و دانشحویی دختران زیادی شرکت می کنند و عملکرد خوبی دارند، این نشان می دهد زنان نیز مانند مردان می توانند در حوزه های فنی خوب عمل کنند.
 هفتمین دوره مسابقات بین المللی جام دانشگاه امیرکبیر با عنوان فیراکاپ آزاد ایران (AUTCup 2018) از 11 تا 15 اسفند در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برپاست.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رئیس فیرا و رئیس کمیته ملی فیرا ایران این مسابقات را به طور رسمی روز 13 اسفند افتتاح کردند.
به گفته سروش صادق نژاد رئیس کمیته رباتیک جمهوری اسلامی ایران این مسابقات در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی برگزار می شود و از میان 10 رشته مسابقات رباتیک،‌ 6 لیگ مربوط به بخش دانش آموزی، 4 لیگ برای مسابقات بخش دانشجویی است.
فیراکاپ آزاد ایران با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) و کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران، برگزار می‌شود.
ایجاد جو نشاط و ترغیب دانش آموزان، دانشجویان و محققان به فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی و تیمی با الگوی پژوهش‌های کاربردی و دانش بنیان، ارتقای دانش بومی در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی برای ایفای نقش موثر در نظام نوآوری و فناوری کشور، فراهم ساختن زمینه لازم برای عرضه ایده‌های جدید محققان و کمک به تجاری‌سازی آنها و همچنین بحث و تبادل نظر میان دانشگاهیان، محققان و صنعتگران از دلایل برگزاری این رویداد است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی توانمندی‌های ۱۶ شرکت ایرانی در نمایشگاه سلامت کنیا

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه سلامت کنیا که از ۲۹ تا ۳۱ فروردین، در نایروبی برگزار می‌شود، ۱۶ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در قالب غرفه های جمهوری اسلامی که توسط خانه نوآوری و فناوری ایران(iHiT) در کنیا و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی تشکیل می‌شود، حضور خواهند یافت.

بر اساس این گزارش،  در این غرفه، ۱۶ شرکت دانش‌بنیان به معرفی محصولات و توانمندی‌های خود در سه حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی می‌پردازند.

بیست و چهارمین نمایشگاه سلامت کنیا با حضور بیش از ۳۵ کشور دنیا و با هدف رفع خلاء‌های موجود در این اکوسیستم برگزار و فرصت مغتنمی است تا جدیدترین نوآوری‌ها، به نمایش درآمده و ارتباطات تجاری در خارج از کشور به ویژه قاره آفریقا تقویت شود.

هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری جلسات مذاکرات تجاری با مشتریان بزرگ، بازدید از بیمارستان‌ها و بخش خصوصی فعال در این حوزه، بخشی از خدماتی است به این شرکت‌ها ارائه می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • مشکل یک ایرانی در آمریکا برای سفر زیارتی به عربستان
  • مشکل یک استاد دانشگاه ایرانی در آمریکا
  • حضور دانش بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه تجهیزات نفت و پتروشیمی چین
  • دانش‌بنیان‌های ایرانی به نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین می‌روند
  • ایران میزبان مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد
  • پسر ۱۵ ساله ایرانی به المپیک لس‌آنجلس می‌رود؟
  • حضور در قهرمانی آسیا حکم مدال را دارد/برای المپیک بعدی شروع کردیم
  • معرفی توانمندی‌های ۱۶ شرکت ایرانی در نمایشگاه سلامت کنیا
  • تولید کودهای قارچ کش ایرانی، دستاورد متخصصان حوزه کشاورزی
  • حضور ۱۶ شرکت دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه سلامت کنیا