Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ونکاتا چالام» نماینده اتحادیه‌های کارگری هند در نشست فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: درخواست‌های زیادی از «دبلیواف‌تی‌یو» مطرح می‌شود و طبقه کارگر در کشورهای مختلف از این اتحادیه انتظار دارد که با هدف‌گذاری در مسیر تحقق خواسته‌ها و حل مشکلات این طبقه حرکت کند و بر همین اساس به ویژه پس از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی شاهد آن بودیم که خواسته‌ها و انتظارات از این اتحادیه افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «امروزه شاهد آن هستیم که طبقه کارگر و افراد عادی در کشورهای مختلف جهان با مشکلات و مسائل گسترده‌ای مواجه هستند. مشکلات حل نشده‌ای که در طول چند دهه اخیر همچنان بر حجم آن افزوده شده است و تنها راه‌حل ارائه شده در این زمینه در پیش گرفتن سیاست جهانی شدن بود.»

نماینده هند در این نشست گفت: «سیاست جهانی شدن اما نه تنها مشکلات را حل نکرده است،  بلکه مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است، در نتیجه سیاست جهانی شدن بسیاری از کشورها و مردم و به ویژه طبقه کارگر با مشکلات عدیده و گسترده‌ای مواجه شده‌اند، چرا که سیاست جهانی شدن بر اساس منفعت پایه‌گذاری شده است و این منفعت‌طلبی کشورها، نهادها و مردم را هدف قرار داده است.»

چالام با اشاره به اینکه هدف ما و این اتحادیه حل مشکلات و مسائل طبقه کارگری است، تاکید کرد که مبارزات در این مسیر و در مقابل قدرت‌های امپریالیسی که حقوق کارگران را تضییع می‌کنند، باید ادامه پیدا کند.

وی افزود: «ما در مسیر درستی قرار داریم، نباید اینگونه فکر کنیم که ما فردا یا پس فردا می‌توانیم به اهدافمان برسیم اما ما در مسیر درستی قرار داریم و در حال حرکت هستیم.»

این نماینده حاضر در این نشست با بیان اینکه مشکلات عدیده‌ای در مسیر فعالیت و کار این فدراسیون وجود دارد، گفت: «مشکلات ما شامل سرمایه‌داری است، چرا که روندی که سرمایه‌داری در آن حرکت می‌کند در تضاد با منافع طبقه کارگر است و ما باید برای مقابله با امپریالیسم با یکدیگر همکاری کنیم.»

وی افزود: «من فکر می‌کنم ما باید به مبارزه خود با محوریت کارگران ادامه دهیم چرا که تنها راه غلبه بر مشکلات مداومت در مبارزه است.»

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت:کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند و در تحقق شعار سال نقش اساسی ایفا می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، الیاسی شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از کارگران شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه هفته کارگر امسال با عنوان مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی نام‌گذاری شده است، گفت: قطعا کارگران نقش به سزایی در تحقق شعار سال دارند. 

وی به برگزاری بیش از 100 برنامه در سطح استان طی هفته کارگر اشاره کرد و افزود: تلاش شده با برگزاری برنامه های متنوع و مفرح این هفته گرامی داشته شود. 

الیاسی با اشاره به اینکه کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند، گفت: این ایام فرصتی مغتنم است که زحمات بی‌بدیل این قشر زحمت‌کش را ارج نهیم. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به کاهش اطاله دادرسی اشاره و تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم در رسیدگی به شکایات کارگران،کاهش زمان رسیدگی به پرونده هاست.

کاهش 21 درصدی حوادث ناشی از کار در ایلام

وی ادامه داد: همچنین تلاش شده طی دو سال اخیر با ارائه آموزش‌ها، سطح ایمنی در محل کار افزایش یابد که در نتیجه در سال 1402 نسبت به سال 1401 بیش از 21 درصد حوادث ناشی از کار کاهش یافته که این رقم در سال 1401 نسبت به سال 1400 حدود 47 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا کسب موفقیت‌های مستمر در عرصه کار و تولید، مرهون تلاش و ایثار کارگران است.

رییس مجتمع پتروشیمی ایلام نیز در این مراسم گفت: بزرگترین مجتمع غرب کشور در وسعت 120 هکتاری با حضور 2 هزار و 19 کارگر ساده در حال تولید است.

بهزاد یاری با بیان اینکه تمام این صنعت توسط کارگران بومی در حال تولید است افزود: این پتروشیمی سال گذشته با 675 هزار تولید انواع محصولات پتروشیمی رتبه برتر را در بین صنایع استان کسب کرد.

انتهای پیام/180/

 

دیگر خبرها

  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • لزوم جمع آوری پایانه قدیم شرق در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • وضعیت نابسامان نیروی کار در خراسان رضوی
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار ایلام همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!
  • کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!
  • آیا « راه حل دو کشوری » میان فلسطین و اسرائیل ممکن است؟/ چالش های پیش روی کشور مستقل فلسطین چیست؟
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود