Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده گفت: با تعامل بیشتر با نهادهای فعال در این عرصه مانند انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انجمن قلم، امکان حضور نویسندگان در کتابخانه‌ها را در روز کتابخانه‌گردی فراهم کنیم.

سید علی کاشفی خوانساری، نویسنده و منتقد ادبی در گفتگو با خبرنگار مهر، با دعوت از اهالی قلم برای مشارکت در طرح کتابخانه‌گردی، گفت: مهم‌ترین گروهی که در روز کتابخانه‌گردی باید در کتابخانه‌ها حضور داشته باشند، نویسندگان و اهالی قلم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح کتابخانه‌گردی گفت: کتابخانه‌ها در حقیقت قلب هر شهر و محله هستند و مردم باید بدانند که درب این مراکز فرهنگی و اجتماعی به روی آنها باز است و کتابخانه‌ می‌توانند پذیرای سلایق فکری مختلف و نیازهای مختلف آنها باشد. ارائه طرح کتابخانه‌گردی قطعا باعث حضور بیشتر مردم در این مراکز فرهنگی خواهد شد و به این ترتیب کتابخانه‌ها رفته رفته به جایگاه واقعی خود به عنوان محلی برای تعامل و گفت‌وگوی فرهنگی در هر محله، ‌تبدیل خواهند شد.

سردبیر فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان در ادامه گفت: پیشنهاد می‌کنم کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، کتابخانه‌های شهرداری، مساجد، خصوصی، وفقی نیز به این حرکت بپیوندند و با تعامل بیشتر با نهادهای فعال در این عرصه مانند انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انجمن قلم، امکان حضور نویسندگان در کتابخانه‌ها را در روز کتابخانه‌گردی فراهم کنیم.

کاشفی خوانساری همچنین گفت: مهم‌ترین گروهی که در روز کتابگردی باید در کتابخانه‌ها حضور داشته باشند، نویسندگان و اهل قلم هستند و می‌توان با برنامه‌ریزی‌های قبلی، نویسندگان در هر کتابخانه برنامه‌های ویژه خود را ارائه کنند. هر بهانه‌ای که بتوانیم به واسطه آن مردم را به کتابخانه‌ها دعوت کنیم، اتفاق مبارکی است و هرچقدر این طرح فراگیری و جامعیت بیشتری داشته باشد و گروه‌های مختلف فکری و سلایق متنوع در آن مشارکت داشته باشند، ثمرات بیشتری برای جامعه خواهد داشت.

طرح «کتابخانه‌گردی» برای اولین بار همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، روز پنجشنبه ۱۷ اسفند با حضور مسئولان فرهنگی و استانی در ۴۶۷ کتابخانه عمومی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط حضور آسان افراد جانباز معلول در کرمانشاه فراهم می‌شود

فرماندار کرمانشاه گفت: تلاش می کنیم تا با مناسب سازی اماکن دولتی و معابر عمومی، شرایط حضور آسان‌تر افراد معلول در جامعه طی سال آینده فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدرضا آمویی شامگاه _یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند _ در کمیته مناسب سازی اماکن دولتی و معابر عمومی کرمانشاه که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید بپذیریم جامعه ما به سمت سالمندی حرکت می‌کند و همین امر می‌طلبد که شرایط برای حضور آسان‌تر و ایمن تر افراد سالمند و معلول در جامعه فراهم شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که افراد جانباز و معلول برای حضور در ادارات و حتی برخی معابر عمومی سطح شهر کرمانشاه دارند، تصریح کرد: لازم است زمینه‌ای فراهم شود تا این افراد بدون مشکل و در کمال امنیت و سلامت بتوانند امورات و کارهای اداری خود را پیگیری کنند.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه بسیاری از افراد جانباز و معلول به خاطر عدم مناسب سازی اماکن دولتی و معابر عمومی خانه نشین شده و دیگران کارهای آنها را انجام می‌دهند، گفت: هرچند امروز خیلی از کارها را می‌توان در بستر فضای مجازی و به صورت الکترونیکی انجام داد اما نباید ما را از مسئولیتی که نسبت به این افراد داریم غافل کند.

وی خدمت رسانی به تمام افراد جامعه را وظیفه مسئولان و مدیران دانست و گفت: بر همین اساس مدیران شهری و ادارت دولتی موظف هستند که سال آینده تمام توان خود را برای حضور آسان افراد جانباز و معلول در جامعه و ادارات خود را فراهم کنند.

آمویی همچنین با قدردانی از اقدامات شهرداری در راستای مناسب سازی اماکن شهری برای افراد معلول و جانباز، گفت: انتظار می‌رود این نهاد مدنی برای بهسازی و مناسب سازی معابر اصلی در سال آتی تلاش بیشتری کند.

وی وجود برخی سد معبرها در پیاده روها را یکی دیگر از مشکلات شهری کرمانشاه عنوان و خاطرنشان کرد: نمونه‌ای از این سد معبرها در خیابان آیت الله جلیلی کرمانشاه به چشم می‌خورد که حتی راه رفتن برای افراد سالم را هم با مشکل مواجه کرده است.

فرماندار کرمانشاه در پایان گفت: مدیران هر کاری که می‌کنند باید رضایت خداوند را مد نظر قرار داده و بدانند که رضایت حق تعالی در گرو رضایت مردم است.

کد خبر 737152

دیگر خبرها

  • امکان معامله خودرو در سایت‌های اینترنتی فراهم شد
  • امکان جست‌وجوی انواع شیر خشک در سامانه «تیتک» فراهم شد
  • انواع اپلیکیشن باربری بین شهری و سامانه اعلام بار چیست؟
  • امکان معامله خودرو در سایت های اینترنتی فراهم شد
  • امکان ثبت نام مجدد در آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی فراهم شد
  • شرایط حضور آسان افراد جانباز معلول در کرمانشاه فراهم می‌شود
  • امکان حضور ایرانیان خارج از کشور در جایزه موقوفه البرز فراهم شده است 
  • امکان ساخت نیروگاه بادی و خورشیدی توسط مردم فراهم شد
  • امکان ساخت نیروگاه‌ بادی و خورشیدی توسط مردم فراهم شد
  • فرصت استفاده از پروانه‌های صادراتی سال ۱۴۰۱ در سامانه نیما