Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@16:31:17 GMT

۳۶۰ جراحی ایرانی بی‌نتیجه روی دختران شین‌آباد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۱۰۱۶

۳۶۰ جراحی ایرانی بی‌نتیجه روی دختران شین‌آباد

همه بچه‌ها از روند درمانشان ناراضی هستند و از عوارض عمل‌های جراحی و بیهوشی‌های ممتد صحبت میکنند.
حرفشان یک چیز است؛ آن هم اعزام به خارج از کشور برای ادامه روند درمان.
«خلاصه کنم؛ امیدمان از بین رفته»، این را آمنه می‌گوید؛  یکی از دختران شین آبادی؛ ۵ سال و اندی است، رنج صورت‌های مچاله شده از آتش و بار سنگین نگاه های مرموز مردم ناآشنا را با خود این‌سو و آن‌سو می کشند! غم جانسوز آتشی را که ۱۵ آذر ۹۱ از کلاس محقر مدرسه شعله‌ور و تا کنه جان و روح و زندگیشان زبانه کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دختران ۹ ساله آن روز، امروز ۱۴سالگی رویایی دخترانه را تجربه می‌کنند و در آستانه انتخاب رشته و پس از آن تلاش برای ورود به دانشگاه هستند. سیما اولین کسی بود که شروع به صحبت کرد: «دکترمان می‌گوید، اگر اینجا باشیم، شاید دیرتر خوب شویم، ولی در خارج از کشور، به دلیل وجود امکانات بهتر، زودتر خوب می‌شویم.
۸ ماه پیش آقای هاشمی (وزیر بهداشت) به ما قول داد و نامه‌ای امضا کرد که تجهیزات برایمان به بیمارستان آورده می‌شود، اما این اتفاق نیفتاد. پدر سیما میگوید: «در طول ۵ سالی که از این حادثه گذشته، درمان و امکانات پزشکی در کشور، جوابگوی بچه‌های ما نبوده، اگر جوابگو بود، مفصل و انگشتان بچه‌ها خشک نمی‌شد. کاش بتوانیم ملاقاتی با آقای روحانی داشته باشیم تا بلکه بچه‌ها را به خارج از کشور اعزام کنیم. ۲ سال پیش در کنگره سوختگی، وزیر بهداشت با سیما ناهار خورد و گفت: «اگر لازم باشد، هر کدام از بچه‌ها به خارج از کشور اعزام می‌شوند.» اما متاسفانه فقط در حد وعده و وعید بود.

او به صحبتهایش اینطور ادامه میدهد: »از روز اول حادثه تا الان روی هر کدام از بچه‌ها بیش از ۱۵۰ عمل جراحی انجام شده است. سال اول آقای دکتر نهاوندیان، مبلغ یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان به حساب بیمارستان واریز کرد. تا زمانی که آن پول بود، درمان خوب پیش میرفت، اما از ۳ سال پیش که این پول تمام شد، درمان بچه‌ها به سختی پیش میرود.

 

46

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دختران مازندرانی در مسابقات تیراندازی کشور

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رجبی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ماهک مسلمی و سیده مهنّا سیدپور تیراندازان مازندرانی با ثبت رکوردهای خوب در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بانوان به مرحله فینال راه یافتند.

وی افزود: در فینال این مسابقات که عصر پنجشنبه در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد، ماهک مسلمی رتبه سوم کشور را به‌دست آورد و سیده مهنّا سیدپور در جایگاه پنجم قرار گرفت.

دبیر هیأت تیراندازی مازندران که به همراه تیم تیراندازی استان در این رقابت‌ها حضور و مربیگری ورزشکاران را برعهده دارد، اضافه کرد: مراسم اهدای مدال با حضور کبری غیاثی نایب‌رئیس فدراسیون، یاسر خلیل‌نژاد مسئول کمیته آموزش و حسین باقری سرمربی تیم‌ملی نوجوانان و جوانان برگزار شد.

گفتنی است: مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بانوان در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.

کد خبر 6095329

دیگر خبرها

  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • آمار جالب توجه حریف استقلال در خارج از خانه
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • ذوب آهن قهرمان بسکتبال دختران جوانان ایران
  • درخشش دختران مازندرانی در مسابقات تیراندازی کشور