Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصویب طرح تغییر کاربری باغ‌های قصرالدشت شیراز، از بروز فاجعه‌ای جدی برای ریه‌های شهر شیراز خبر می‌دهد و کاربران مختلف به ویژه فعالان انقلابی و دانشجویی شیراز در توییتر با هشتگ #باغ‌های_شیراز نسبت به بروز این فاجعه واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از شیراز، بر اساس خبر منتشر شده در خبرگزاری‌های رسمی شیراز، ۲۹ مهر امسال درخواست تغییر کاربری باغات قصردشت شیراز در شورای برنامه‌ریزی استانداری مطرح شده بود که با مخالفت جدی استاندار فارس و شورا مواجه شد و بنا به دستور استاندار طرح مجدد درخواست تغییر کاربری باغ‌ها در شورای برنامه‌ریزی ممنوع شد؛ اما بعد از این دفاع قاطع استاندار فارس تنها ۱۲۶ روز دوام آورد و این طرح روز ۵ اسفند در شورا مطرح  و در کمال تعجب تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویب این طرح، از بروز فاجعه‌ای جدی برای ریه‌های شهر شیراز خبر می‌دهد و کاربران مختلف به ویژه فعالین انقلابی و دانشجویی شیراز در توییتر با هشتگ #باغهای_شیراز نسبت به بروز این فاجعه واکنش نشان دادند.

کاربر اخ‌فی‌الله با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حفاظت از محیط زیست و فضاهای سبز شهری، در این خصوص نوشت:
«اگر گذشتگانمان به پدید آوردن باغ های سرسبز در کم‌آب‌ترین شهرهای جهان شهره بودند، حالا در مسیری گام برمی‌داریم که گویی می خواهیم بزرگترین «درس عبرت» را برای جهانیان فراهم آوریم!»

 

   کاربر دیگری با نام حاج فیدل با درج تصویری از بلوار چمران نوشت: « باور کنید در سمت چپ این بلوار چمران باغ های انبوهی همانند سمت راست وجود داشت که امروز به این شکل درآمده و گران ترین املاک شهر محسوب میشه»

سیدعلی موسوی با اشاره به نقشه محل قرارگیری این باغ‌ها در شیراز نوشت: « علت مرکزیت #باغ های_شیراز در محله قصرالدشت و قیمت نجومی املاک در این منطقه خوش آب ها ماجرای تکراری رانت پول در برابر قانون و مسئولان خود را نشان می دهد»

سیده راضیه حسینی نیز با درج رشته‌توئیتی به شرح فرایند تصویب طرح تغییر کاربری در شورای برنامه‌ریزی استان فارس پرداخت و در ادامه نوشت:
«طبیعت منحصر بفرد و زیبای شیراز فقط متعلق به اهالی این شهر نیست؛ یک سرمایه ملی برای تمام ایرانی‌هاست که این روزها با تغییر کاربری باغ‌ها توسط شهرداری شیراز داره در مسیر نابودی قرار میگیره.
#باغهای_شیراز رو دریابید.

حسین مذنب در همین خصوص به نکته دقیقی اشاره نمود:
«#مسئولانی که می گویند این دسته از باغات #قابل_احیا_نیست، آیا نمی‌دانند که هیچ باغی از ازل وجود نداشته؟ چگونه است که مردم در دهه‌های قبل زمین‌های خالی را در شیراز به باغ تبدیل کرده‌اند؛ اما امروز نمی‌شود باغات تخریب شده را احیا کرد؟

#باغهای_شیراز
#شورای_چهارم
#شورای_پنجم
#چی_دادیم_چی_گرفتیم»

مجید شیرازی نیز با درج تصویری به سابقه باغ‌خواری در شیراز اشاره کرد:
آموزش #باغ_خواری و #درخت_خواری به صورت تصویری!
یکم دیگه دندون رو جیگر بذارید یه چند تایی دیگه باغات و درختانی که توی شیراز قسر در رفته بودن خورده خواهند شد!
#باغهای_شیراز

سید مرتضی در همین خصوص نوشت:
برای مدیران دو تابعیتی مهم نیست که ایران را از فضای سبز و باغ و تفریحگاه خالی کنند و همه زمین ها را به برج سازا بفروشن!
چون خودشون میرن سواحل کالیفرنیا و فلوریدا و...ادامه‌ حیات میدن و کیف دنیا رو میکنن و از کسی صدایی هم در نمیاد!
نمونه‌ش باغهایی مثل #باغهای_شیراز

مهندس خبرنگار نیز به جایگزینی باغ‌ها با برج‌ها و ساختمان‌های سیمانی اشاره کرد و نوشت:
#باغهای_شیراز سانتریفیوژ و رآکتور نیست اما داره با سیمان پر میشه

سجاد زندی لک نیز به نقش کلیدی این باغ‌ها در آب و هوای منحصر بفرد شیراز اشاره کرد:
« شیراز اگه هوای خوبی داره به خاطر وجود باغ های قصر الدشت وسط شهر هستش
که حکم ریه های شهر رو داره
اگه باغها از بین بره .....
#باغهای_شیراز

حمیدرضا خیری کاربر دیگر در توییت خود اینگونه به موضوع اشاره کرد:
قدیما مشکلات و ریشه ای حل می کردن
الان همه چیو از ریشه نابود می کنن
#باغهای_شیراز

ریحانه الحسین نیز نوشت:
افسوس که در روزگاری زیست می کنیم که حیات درختان به دست بساز و بفروش‌ها افتاده، باغ‌ها در چشم به هم زدنی جای خود را به برج‌های بلند قامت می‌دهند و به پول‌های کلان تبدیل می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

سرهنگ مسلم مویدی گفت: بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به تعداد ۴ مورد به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی و تعداد ۷مورد حکم ماده ۳ به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی با حضور پرسنل یگان حفاظت امور اراضی، مدیر جهاد کشاورزی، نماینده دادستان، نیروی انتظامی و سایر عوامل مرتبط در شهرستان دورود به حالت اولیه بازگشت.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی در مورد قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم از مهمترین اقدامات و اولویت‌های این یگان است.

سرهنگ مسلم مویدی در پایان ضمن تشکر از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دورود افزود: با توجه به اینکه طبق قانون تشخیص تغییر کاربری به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک هست مردم عزیز فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورند و قبل از هرگونه معامله حتماً از مدیریت امور اراضی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها استعلامات لازم را به عمل آورند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد