Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور – ایرنا – خبر سفر وزیر امور خارجه فرانسه به عنوان نخستین سفر یکی از امضا کنندگان توافق هسته ای به تهران، پوشش اخبار جشنواره فیلم ایران در مالزی و پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای مسافربری ایران از جمله اخباری بودند که در هفته گذشته در رسانه های جنوب شرق آسیا بازتاب داشتند.

به گزارش ایرنا، روزنامه 'فری مالزی تودی' اخبار سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران را بازتاب داد و نوشت این نخستین سفر یکی از امضاء کنندگان اروپایی توافق هسته ای با ایران است که به این کشور سفر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس گزارش این روزنامه مالزیایی، 'ژان ایو لودریان'، وزیر امور خارجه فرانسه بیان کرد: خواستار حفظ توافق هسته ای هستیم، زیرا این توافقی کارآمد و قاطع است و از طرفی نیز ایرانیان به آن احترام می گذارند.
در این گزارش همچنین آمده است که ایران سال گذشته توافق حفاری گاز به ارزش پنج میلیارد دلار با شرکت فرانسوی 'توتال' امضاء کرد که از زمان عقد برجام تاکنون بزرگترین توافق محسوب می شود.
شبکه خبر آسیا نیز در اخبار متعددی به بازتاب وزیر امور خارجه فرانسه به ایران پرداخت و از شرط ایران برای گفتگو در خصوص برنامه موشکی نوشت.
این شبکه خبری همچنین پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای مسافربری آسمان که در مسیر تهران به یاسوج سقوط کرده را نیز پوشش داد.
شبکه خبر آسیا نوشت: جعبه سیاه هواپیمای پرواز تهران- یاسوج که روز یک شنبه، 29 بهمن ماه در ارتفاعات کوه دنا سقوط کرده بود با تلاش و جست وجوی کوهنوردان و نیروهای امدادگر پیدا شده است.
پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یک شنبه، 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد اما در نزدیکی سمیرم اصفهان از رادار خارج شد و سقوط کرد.
عرصه سینمایی ایران نیز در هفته ای که گذشت در رسانه های مالزی درخشید. روزنامه 'مالی میل آنلاین' از جمله رسانه های مالزی بود که با پرداختن به برگزاری جشنواره فیلم ایرانی در این کشور نوشت: علاقه مندان به سینمای ایران می توانند ضمن تماشای فیلم های ایرانی ها با برخی از چهره های مطرح سینمای این کشور نیز دیدار کنند.
بر اساس این گزارش، جشنواره فیلم های ایرانی که قرار است از اواسط هفته جاری در مالزی آغاز شود، پس از به نمایش گذاشتن 6 فیلم در کوالالامپور، در شهرهای دیگر این کشور شامل 'پینانگ' و 'جوهور بارو' نیز در معرض دید مخاطبان علاقمند به سینمای ایران قرار می گیرند.
روزنامه 'فری مالزی تودی' همچنین در خبر دیگر نیز نوشت که ایران اعلام کرده است تا زمانی که غرب از سلاح های هسته ای خود دست نکشد، گفتگویی پیرامون برنامه موشکی این کشور نیز وجود نخواهد داشت.
این روزنامه مالزیایی به نقل از سردار سرتیپ پاسدار 'سیدمسعود جزایری' معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح نوشت: انتقاد آمریکا از برنامه موشکی ایران به دلیل شکست و ناکامی آنها در منطقه است.
روزنامه فیلیپینی 'راپلر' نیز به این خبر توجه داشت و در تیتری با عنوان 'ایران تا زمانی که غرب از سلاح های هسته ای خود دست نکشد در مورد برنامه موشکی گفتگو نمی کند' به بازتاب سخنان معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ایران پرداخت.
آساق**241**1599

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب آذربایجان غربی حاکم خواهد شد که در برخیب مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه است.

این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند.

از فردا به تدریج از غلظت گرد و خاک در آسمان منطقه کاسته و کیفیت هوا نیز بهتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • بازگشت مربی جنجالی: توافق سه ساله با ناپولی
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد