Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا - مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت که دفتر 80 سر کاروان غیرمجاز اعزام زایر به عتبات عالیات در این استان پلمپ شد.

سید حبیب الله ساداتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت تعطیلی این دفاتر را نداشتن مجوز قانونی برای اعزام زایر و شکایت زایران از بدعهدی آنها نسبت به تعهدات عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : با وجود برخورد قانونی با تعداد زیادی از سرکاروان های غیرمجاز شناسایی شده ، همچنان تعداد دیگری در این ارتباط فعالند که به دلیل بی اطلاعی زیران از غیرمجاز بودن فعالیت آنها ، همچنان به اعزام زایر به عتبات عالیات اقدام می کنند.
ساداتی گفت که تعدادی از سرکاروان های غیرمجاز در مازندران را زنان تشکیل می دهند که از لحاظ امنیتی نیز فعالیتشان با اشکال قانونی مواجه است.
وی افزود : سازمان حج و زیارت نسبت به بدعهدی این سرکاروان ها در خدمات رسانی مطلوب به زایران و دیگر تبعات این گونه اعزام ها در خارج از مرزهای کشور هیچ تعهدی ندارد.
ساداتی گفت : هرگونه پیامد اعزام زایران به عتبات عالیات از سوی دفاتر و افراد غیرمجاز در داخل و خارج از کشور بر عهده سرکاروان های غیرمجاز است و در صورت شناسایی آنها و معرفی مردم ، با این گروهها برخورد قانونی می شود.
مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت که تاکنون تعداد زیادی از زایرات عتبات عالیات نسبت به بدعهدی سرکاروان های غیرمجاز در پیش و پس از اعزام و تحمیل هزینه های مازاد بر خلاف قرارداد، به حج و زیارت شکایت کردند که حج و زیارت هم این سرکاروان ها را به دستگاه قضایی برای برخورد قانونی معرفی می کند .
** صدور مجوز برای غیرقانونی ها
ساداتی در عین حال گفت که سازمان حج و زیارت برای کاهش تبعات اعزام زایر توسط سرکاروان های غیرمجاز به عتبات عالیات ، آماده صدور مجوز قانونی برای این افراد است.
وی از این دسته از سرکاروان ها خواست برای دریافت مجوز قانونی به اداره کل حج و زیارت مازندران مراجعه کنند و در کمترین زمان مجوزهای لازم را دریافت کنند تا بتوانند فعالیت قانونی داشته باشند.
سالانه بیش از 80 هزار مازندرانی به عتبات عالیات عراق اعزام می شوند .
6982/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، سرهنگ محمود حافظی از دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی توسط ماموران کلانتری ۱۲ خبر داد و گفت: در بازرسی از محل فعالیت این افراد انواع دارو، عرقیجات غیربهداشتی و مهر، پروانه و گواهینامه‌های جعلی کشف شد.
وی با بیان اینکه ماموران کلانتری ۱۲ با تحقیقات از فعالیت غیرمجاز ۲ پزشک قلابی که بدون مجوز و تحت عنوان طب سنتی نسبت به پذیرش بیمار و تجویز دارو در یک منزل مسکونی اقدام می‌کردند، مطلع شده و موضوع را  پیگیری کردند افزود: پلیس به محل مورد نظر اعزام و این افراد را دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی رشت از کشف انواع دارو، عرقیجات غیربهداشتی و غیرمجاز و مهر، پروانه و گواهینامه‌های جعلی در بازرسی از این منزل خبر داد و گفت: متهمان ۳۱ و ۴۱ ساله در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و محل فعالیت آنها مهر و موم شد.
سرهنگ محمود حافظی از مردم خواست، برای درمان به مراکز پزشکی معتبر مراجعه کرده و در صورت برخورد با افراد سودجو و متقلب، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • توقف تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • توقف تور‌های غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • توقف‌ تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد