Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@12:11:09 GMT

آموزش قرآن در 7 سطح توسط مرکز قرآنی دبی

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۱۴۵۵

آموزش قرآن در 7 سطح توسط مرکز قرآنی دبی

 

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه «KTimes»؛ برای اولین بار در دبی شیوه مبتکرانه‌ای برای آموزش قرآن اتخاذ شده که در هفت مرحله ارائه می‌شود و به این ترتیب حفظ کردن کلام خدا برای قرآن آموزان آسان‌تر خواهد شد.

 

این برنامه آموزشی که برای اولین بار در امارات متحده عربی اجرا می‌شود، گام اولیه این مرکز برای تقویت و ترویج حفظ قرآن در این کشور و تسهیل تعلیم قرآن آموزان مشتاق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ندا محمد بن عبید الفلاسی، مدیر کل مرکز قرآن محمد بن عبید، آن را مرکزی تخصصی برای آموزش تلاوت و حفظ کامل قرآن و علوم قرآنی معرفی می‌کند.

 

به گفته وی این مرکز، که اخیراً افتتاح شده است، چشم اندازی روشن برای تعلیم قرآن‌آموزان دختر و پسر و پرورش شهروندانی خوب و مفید برای جامعه و ملت دارد و مطابق با بهترین معیارهای علمی، رفتاری، آموزشی و اخلاقی عمل می‌کند.

 

الفلاسی می‌گوید: برنامه کاری و نظام برگزاری کلاس‌های این مرکز که شامل هفت سطح است، با برنامه آموزشی عالی، جامع و قدرتمند همراه و هدف از آن تعلیم معلمان عالی قرآن است.

 

وی توضیح می‌دهد که متقاضیان در سطح اول، دو جزء آخر قرآن (جزء بیست و نه و جزء سی) را در فضایی صمیمی حفظ می‌کنند. همچنین، طبق برنامه درسی این سطح، قرآن آموزان تلفظ صحیح حروف قرآنی را یاد می‌گیرند و  به آنها تجوید و هنر تلاوت صحیح قرآن آموزش داده می‌شود.

 

قرآن آموزان در سطح دوم سه جزء قرآن را حفظ می‌کنند و یادگیری تجوید را پی می‌گیرند. در سطح سوم باید پنج جزء قرآن را یاد بگیرند و کتاب تجوید «الجزریه» را مطالعه کنند. همچنین در سطح چهارم، پنج جزء قرآن را یاد می‌گیرند و «شرح الجزریه» را مطالعه می‌کنند.

 

در سطح پنجم، قرآن‌آموزان پنج جزء قرآن را حفظ می‌کنند و روش صحیح وقف و ابتدا را یاد می‌گیرند. در سطح ششم پنج جزء قرآن باید حفظ شود و قرآن‌آموزان «خوش‌نویسی مصحف» را مطالعه می‌کنند. در سطح هفتم نیز پنج جزء قرآن را حفظ می‌کنند و آیه‌هایی از قرآن را که به ظاهر شبیه هم هستند، بررسی می‌کنند.

 

الفلاسی می‌گوید قرآن آموزان هر سطح، تا زمانی که مطالب هر سطح را به خوبی یاد نگرفته و حفظ نکرده‌اند، باید در همان سطح بمانند و نمی‌توانند به سطح بالاتر بروند.

 

وی می‌افزاید: این کار به حفظ کردن کمک می‌کند و باعث می‌شود آنها آموزگاران قرآنی شایسته‌ای شوند. همچنین با این روش، آنها در هنر تجوید مهارت پیدا می‌کنند و دیگر نیازی نیست دوره‌های جداگانه‌ای را در این زمینه بگذرانند، چرا که همه کتاب‌های مهم مربوط به تجوید در برنامه آموزشی مرکز گنجانده شده است.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۱۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد

"اعظم السادات برغمدی" با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است گفت: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است