Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@10:54:44 GMT

بذر پاشی هفت هکتار از شالیزار‌های بابل

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۱۶۱۳

بذر پاشی هفت هکتار از شالیزار‌های بابل

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به انجام نخستین خزانه گیری و بذر پاشی شالی در زمین‌های شالیزاری این شهرستان در اول اسفند امسال گفت: تاکنون ۷ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان خزانه گیری و بذر پاشی شد.

وی افزود: خزانه گیری و بذرپاشی درسطح یک هکتار از زمین‌های شالیزاری روستای آرد کلا ازتوابع مرکز جهاد کشاورزی جلال ازرک این شهرستان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به اینکه بذر مورد استفاده برای خزانه گیری برنج، رقم طارم محلی بود، گفت: این شهرستان دارای ۴۵ هزار و ۴۴۴ هکتار زمین‌های شالیزاری است.

طاهری از تخریب ۱۴ هزار و ۵۷۵ مترمربع بنای غیر مجاز یکماه گذشته در روستا‌های این شهرستان خبر داد و افزود: ۱۱ مورد رای ساخت و ساز غیرمجاز به نفع بخش کشاورزی این شهرستان به مساحت سه هزار و ۹۷۶ متر مربع صادر شد.

وی گفت: از شروع امسال تا نیمه اول بهمن ماه، ۴۱۵ نفر از متقاضیان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان بابل برای دریافت ۱۹۶ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل افزود: ۱۲۱ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی تاکنون به ۲۲۳ نفر از متقاضیان در این شهرستان پرداخت شد و مابقی تسهیلات نیز پس از طی مراحل اداری در بانک پرداخت می‌شود.

طاهری گفت: به ۹۸ نفر از متقاضیان این شهرستان برای خرید کمباین ۶۵ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال تسهیلات، ۱۰۱ نفر جهت خرید تراکتور و پادلر ۴۱ میلیارد و ۸۲ میلیون ریال، ۱۸ نفر برای خرید تیلر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال وبه دو نفر ازمتقاضیان برای خرید نشاکار ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: بابل دارای ۴۵ هزار و ۷۹۸ هکتار اراضی شالیزاری است که تاکنون عملیات شخم و شیار با احتساب کشت دوم برنج در ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار از این اراضی، معادل ۱۸ درصد انجام شد.

انتهای پیام/آ

آغاز خزانه گیری برنج در بابل

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین مرحله از عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در سال ۱۴۰۳ در شمال‌غرب کلان شهر شیراز و منطقه قره پیری در سطح حدود ۹۰ هکتار با به کارگیری ادوات مکانیزه سبک و سنگین آغاز شده است.

عملیات امحای این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضائی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحادنژاد رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار در حال انجام است.

لازم به ذکر است دیگر اعضای گشت‌های هم‌پوشان همچون اداره محیط زیست، شهرداری شیراز، اداره آب و فاضلاب، یگان امداد نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیراز نیز حضور دارند.

کد خبر 6098204

دیگر خبرها

  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز