Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@17:57:10 GMT

تحصیل ۱۶۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه استان گلستان

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۱۶۹۹

تحصیل ۱۶۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه استان گلستان

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت الاسلام ایوب وردانی در مراسم معارفه موسس جدید حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: حدود یک‌هزار 600 طلبه در 13 مدرسه و حوزه علمیه در سطح استان مشغول به تحصیل هستند و این مدارس و حوزه‌های علمیه در سطح, 2،3،4 بوده و به تازگی نیز مدرسه سطح 4 در شهرستان کلاله افتتاح و راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طول دوران تصدی آقای جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور, حوزه‌ها از لحاظ کمی و کیفی توسعه یافتند و اکنون بیش از 450 مدرسه و واحدهای آموزشی در سطح خواهران در کشور وجود دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گلستان تصریح کرد: وظایغ روحانیت, هدایت مردم در همه مراحل تلخ و شیردن زندگی است و ما باید در همه شرایط, با مردم همراه و همگام باشیم.

حجت الاسلام وردانی تاکید کرد: دوره جدید مدیریت کشوری با حجت الاسلام بهجت‌پور است و اولویت وی, پرداختن به مباحث محتوایی, علمی و توانمندی علمی در سطح حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور است زیرا در حوزه کمی حوزه ها رشد و توسعه خوبی داشتند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان گلستان یادآور شد: باید تلاش شود تا خروجی ما از حوزه‌های علمیه خواهران منطبق با نیازهای روز جامعه باشد و کرامت حوزه و روحانیت حفظ شده و حوزه‌ها به استقلال برسند.

حجت الاسلام وردانی گفت: حوزه‌های علمیه شاید بنا به استفاده از سلایق بعضی از افراد دچار آسیب شده اما ما باید کرامت حوزه را حفظ کرده و در مسیر وظایف خود, حوزه ها انقلابی بمانند و در دفاع از نظام جمهوری اسلامی به روز باشند.

وی اظهار کرد: این حوزه یکی از حوزه های فعال در سطح استان است و امید داریم در جهت توسعه و پیشرفت بیش از پیش موفق باشند و باید دانست که حوزه از خود هیئت امنا, طلاب, خانواده‌های آنها آغاز می‌شود و این مجموعه باید فراتر رفته و به عرصه جامعه کشانده شود.

احمد میرحسینی, نماینده هیئت امنا حوزه علمیه الزهرا( س)  شهرستان گنبدکاووس هم در این مراسم اظهار داشت: در این حوزه 10 استاد خواهر, 7 نفر کادر اداری خانم و یک نفر کادر اداری آقا و قریب به 100 نفر طلبه دارد و 28 فارغ التحصیل گذشته این حوزه, در سطوح بالاتر مشغول تحصیل بوده و یک. نفر نیز فارغ التحصیل دکترا دارد.

وی افزود: این حوزه در سال 80-79 توسط مرحوم حجت‌الاسلام سبحانی, امام جمعه وقت تاسیس شد و امروز علی اصغر ابراهیمی‌فر, فرزند مرحوم شیخ علی اکبر ابراهیمی‌فر, موسس حوزه علمیه برادران شهرستان گنبدکاووس, به عنوان موسس جدید معارفه شد.

انتهای پیام/تسنیم

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

به گزارش خبرنگار مهر، «حجت الاسلام محمد علی نجفی گیلانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در حکمی «حجت الاسلام ابراهیم اسماعیلی» را به عنوان راهیار تبلیغ مبلغین و مبلغات استان گیلان منصوب کرد.

بخشی از وظایف راهیاران تدوین و ترسیم ساختار مناسب و برنامه ریزی در امر تبلیغ استان، توانمند سازی مداوم مبلغین استان، ساماندهی و هم افزایی گروه‌های تبلیغ گیلان است.

گفتنی است، مدیر سابق مدرسه علمیه مهدویه، معاون نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا (س) مسکن مهر، استاد حوزه علمیه از سوابق کاری حجت الاسلام اسماعیلی به شمار می‌رود.

کد خبر 6088894

دیگر خبرها

  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • «حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا