Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@08:41:04 GMT

مخالفت کمیسیون صنایع مجلس با ادغام یک وزارتخانه

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۲۰۸۲

مخالفت کمیسیون صنایع مجلس با ادغام یک وزارتخانه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مخالفت اکثریت اعضای این کمیسیون با ادغام یک وزارتخانه خبر داد. ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ سیاسی مجلس نظرات

محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه اخیراً پیشنهاد تفکیک وزارت صنعت و معدن و تجارت در این کمیسیون مطرح و اکثریت اعضا با آن مخالفت کردند، گفت: تاریخچه وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد که در گذشته چهار وزارتخانه صنایع سنگین، صنایع، معادن و بازرگانی وجود داشت که هر کدام از این وزارتخانه ها بخش‌های فراوانی در سراسر کشور داشت و باعث شده بود تا تصدی‌گری دولت چندین برابر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه هرگاه به دنبال تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم باید برای این تصمیم امتیازهای ویژه ای قایل شویم تا تفکیک توجیه پذیر باشد ادامه داد: شاید عده ای اصرار داشته باشند که این چهار وزراتخانه در گذشته مزیت‌هایی داشته اما امروز که ادغام صورت گرفته، این مزیت‌ها به عیب تبدیل شده و دیگر نمی‌توان به گذشته دل خوش بود.

بیشتر بخوانید:

مخالفت کمیسیون صنایع با دریافت وجه در قبوض مصرفی برای مدیریت پسماند

عضو کمیسیون صنایع مجلس با یادآوری اینکه در گذشته وقتی چهار وزراتخانه داشتیم، تمامی آن بخش‌ها دولتی بود افزود: امروز دیگر بسیاری از آن بخش‌ها دولتی نیست یا تبدیل به شبهه دولتی شده و نمی توان از توانایی آنها استفاده کرد.

کوهکن با اعلام اینکه در گذشته سیاست‌گذاری برای چهار وزراتخانه در ستاد بود اظهار داشت: پس از ادغام بسیاری از سیاستگذاری‌ها در مسیر صف اتفاق افتاد بنابراین دیگر نمی توانیم آن مواردی که به کار اجرایی مشغول شده را به کار ستادی بازگردانیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن هدف از ادغام را افزایش نظارت اعلام کرد و گفت: وقتی چندین وزارتخانه را ادغام کردیم به دلیل آن بود که از حجم وزارتخانه‌ها بکاهیم تا نظارت را افزایش دهیم و رویکرد به سوی واگذاری بسیاری از امور به بخش خصوصی و نظارت بر عملکرد آنها بود که اگر بار دیگر تفکیک صورت بگیرد باید دستگاه‌های عریض و طویل را ایجاد کنیم و با این کار حرکت را سنگین می‌کنیم که به زیان صنعت، معدن و تجارت کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

R1373/P31462/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط محسن کوهکن وزارت صنعت و معدن کمیسیون صنایع مجلس دهم

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه پرغصه نابودی صنعت فرش استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی مسائل و مشکلات صنعت نساجی یزد نیز افزایش واردات صنایع نساجی، کمبود منابع ارزی، دو نرخی بودن ارز برای صنعت نساجی و تبدیل تولیدکنندگان نساجی به وارد کننده مطرح شد.

استاندار یزد هم با اشاره به نگاه استان مبنی بر حرکت به سمت دانش بنیان و توسعه نساجی گفت: ما محدود کردن صنایع آلاینده پرآبخواه در استان را در پیش گرفتیم و در محور مهریز ـ عقدا کاهش هزار و ۸۰۰ مجوز را انجام دادیم.

مهران فاطمی در خصوص تامین مالی واحد‌های نساجی اظهار داشت: از تسهیلات سفر رئیس جمهور به یزد، هزار میلیارد تومان به نوسازی نساجی اختصاص یافته و امسال هم ۳۰ درصد تسهیلات تبصره‌ای به بخش نساجی اختصاص می‌دهیم.

وی درباره وضعیت صنعت فرش استان تصریح کرد: نابود شدن صنعت فرش قصه پرغصه‌ای است و باید همکاران دفتر اقتصادی و انجمن فرش این موضوع را پیگیری کنند.

استاندار همچنین خاطرنشان ساخت که ساختمان مرکز نوآوری نساجی برای تربیت نیروی انسانی ماهر را تامین می‌کنیم و تجهیز آن برعهده بخش خصوصی است تا در اول مهرماه آماده باشد.

فاطمی در خصوص راه اندازی دهکده نساجی هم گفت: این دهکده با مشکلات قانونی مواجه است و همچنین به ۱۰ هکتار زمین نیاز دارد. جانمایی زمین را مشخص کنید تا زمین در اولین فرصت تامین شود.

وی با اشاره به سابقه پنج دهه استفاده استان از معادن افزود: این در حالی است که قدمت نساجی ما به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد، ولی با وجود داشتن نخبه و دانشگاه و فناوری همچنان واردکننده ماشین آلات نساجی و معدن هستیم که باید در این خصوص تدبیری اندیشید.

گرجی مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت هم در این نشست موضوع پارچه را دغدغه اصلی حوزه کاری خود دانست و گفت: بخشی از واردات پارچه به صورت قاچاق انجام می‌شود و در این خصوص سال گذشته اقدامات را شروع کردیم و باید در قالب یک کارگروه به راه حل اجرایی رسید.

دیگر خبرها

  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • قصه پرغصه نابودی صنعت فرش استان
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • اشتغال اهمیت دارد
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد