Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:38:37 GMT

یک شیعه پاکستانی توسط تروریست ها کشته شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۲۱۸۹

یک شیعه پاکستانی توسط تروریست ها کشته شد

اسلام آباد - ایرنا - پلیس پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد: یک نفر از شیعیان متعلق به جامعه هَزاره در ایالت بلوچستان در جنوب غرب این کشور در شهر کویته از سوی مهاجمان ناشناس کشته شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های پاکستان، تروریست های موتور سوار نیاز علی از شیعیان جامعه هزاره در شهر کویته را به رگبار بستند که در این حادثه، وی جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
حدود 20 درصد جمعیت 200 میلیون نفری پاکستان را شیعیان تشکیل می دهند .
ایالت بلوچستان، به عنوان محل اصلی سکونت شیعیان هَزاره در پاکستان، از سال ها پیش شاهد حملات تروریستی از سوی گروه های مختلف علیه این گروه اقلیت بوده و در سال های گذشته تروریست ها چند بار کاروان های زیارتی شیعیان را که از مسیر زمینی عازم ایران و یا در حال بازگشت ایران بودند، هدف حمله قرار دادند.
به گزارش ایرنا پایگاه اینترنتی 'بیایید پاکستان را بسازیم' نیز چندی پیش در آماری با اشاره به نسل کشی شیعیان در پاکستان در سال میلادی گذشته نوشت: سال 2017 میلادی 308 شیعه در این کشور کشته شدند و 548 نفر نیز در اتفاقات مختلف زخمی شده اند.
در آخرین اطلاعات تارنمای اینترنتی این موسسه پاکستانی با نام اختصاری (LUBP) ، آمار استخراج شده علیه شیعیان در سال میلادی گذشته از 33 حمله کشنده علیه این بخش از طرفداران اسلام به وقوع پیوسته است.
بر اساس اطلاعات این تارنما، در سال میلادی گذشته 10 حمله و اتفاق در ایالت بلوچستان علیه شیعیان به وقوع پیوسته که در این حملات، 19 شیعه کشته و 11 نفر در این ایالت زخمی شدند.
بنا بر این گزارش، در ایالت های خیبرپختونخواه، سند، پنجاب، مناطق قبایلی، منطقه فدرال اسلام آباد و کشمیر، در سال گذشته به ترتیب 5، 9، یک، 6، یک و یک حمله علیه شیعیان صورت گرفته که در این حملات، 8 تن در ایالت خیبرپختونخواه، 96 تن در ایالت سند، یک تن در ایالت پنجاب، 182 تن در مناطق قبایلی، دو تن در منطقه فدرال اسلام آباد کشته شده اند.
آساق*274*6125**1663

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، اورژانس شهر هیوز اعلام کرد که بر اثر وقوع گردباد ۴ نفر از جمله یک کودک در ایالت اکلاهما و یک نفر در آیووا واقع در آمریکا جان خود را از دست داده‌ اند.

بر اساس اعلام این رسانه، در نتیجه وقوع این گردباد حدود ۱۰۰ نفر نیز زخمی شده اند.

این در حالیست که در شهر سالفر در جنوب اکلاهما نیز حدود ۳۰ نفر مصدوم شده‌ اند.

سرویس ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد که در طول شب گذشته، گردبادهای عظیم و بسیار مرگبار زیادی در نقاط مختلف ایالت اوکلاهاما ثبت شد.

کوین استیت، فرماندار اوکلاهاما نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که چهارمین مورد مرگ در شهر سولفور در شهرستان موری که به شدت آسیب دیده است، رخ داده است.

عملیات پاکسازی در مناطق حادثه‌دیده در جریان است.

کد خبر 6092509

دیگر خبرها

  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟