Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@18:24:37 GMT

مهمترین سرمایه کشور انسان های کارآمد است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۲۲۳۷

مهمترین سرمایه کشور انسان های کارآمد است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: مهمترین سرمایه یک نظام و کشور، انسان های کارآمد، والا و فرهیخته آن کشور هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "سپاس"، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در نشست با مسؤولان آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن تبریک هفته تعلیم و تربیت، گفت: بی تردید پیشرفت یک نظام به معنای جامع خود در تمامی عرصه ها، مترتب بر داشتن منابع انسانی کارآمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: مهمترین سرمایه یک نظام و کشور، انسان های کارآمد، والا و فرهیخته آن کشور هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش متکفل تربیت انسان های کارآمد برای نظام در عرصه های مختلف است، گفت: آموزش و پرورش وظیفه تعلیم و تربیت مهمترین قشر جامعه را بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه آموزش و پرورش زیربنایی ترین نهاد یک نظام است، ادامه داد: اگر آموزش و پرورش، فرهنگ خودکفایی و مرجعیت علمی را از همان دوران کودکی در کودکان فرهنگ سازی نکند، در دوران دانشگاه به خودکفایی و مرجعیت علمی نخواهیم رسید.

امام جمعه بوشهر با اشاره به وضعیت فعلی نظام آموزشی کشور، افزود: در جهت رشد علمی دانش آموزان با نگاه رسیدن به خودکفایی علمی و مرجعیت علمی، باید کتاب های جدید تألیف شود و شیوه های آموزشی نیز تغییر کند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت فرهنگی جامعه، اظهار داشت: تنها مدل فرهنگی که باعث نجات انسان می شود، فرهنگ دینی و اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: ما باید در درون منزل از زمان انعقاد نطفه تا بزرگ شدن فرزند، با فرهنگ اسلامی در تعلیم و تربیت او کوشش کنیم و غیر از این از دیدگاه خداوند باعث زمین خوردن و سقوط خواهد شد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: از درون منزل تا آموزش و پرورش تا دانشگاه، فرزندانمان را باید طوری تربیت کنیم که دائماً پدر و مادر در او رشد علمی، اخلاقی و فرهنگی ببیند که این امر نیازمند برنامه ریزی و مدیریت است و در این زمینه نقش معلمان فوق العاده مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پایان تأکید کرد: اگر می خواهیم کشوری خوب داشته باشیم باید آموزش و پرورش خوب داشته باشیم.

در پایان این نشست، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به جهت تصحیح کتاب های درسی، گسترش فرهنگ دینی، معنوی، قرآنی، فرهنگی، تربیتی و تحصیلی، تعمیق ارتباط حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، ارتقاء بینش دانش آموزان در نیل به حیات طیبه، تأکید جدی بر اهمیت و نقش مدرسه سازی و تبیین رسالت معلمی در بین فرهنگیان توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اهدا لوحی از وی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری شنبه شب در همایش حج در بوشهر با تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام اظهار داشت: حج آنچنان مهم است که اهل بیت دعا می‌کردند که نصیبشان شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: انسانی که وارد برنامه حج می‌شود باید وقتی که از لباس احرام بیرون می‌آید انسانی باشد که با خداوند عهد و قرارداد بندگی بسته و انسان دیگری باشد.

وی تصریح کرد: کلمه حج یعنی که کسی قصد کرده زندگی دنیوی را کنار بگذارد و همه زندگی او برای خدا باشد و بندگی خدا کند و مرتکب گناه نشود.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: برخی از عناوین به انسان داده می‌شود، همچون مدیر بودن اما بعد از برکناری آن فرد، این عنوان هم از او گرفته می‌شود اما برخی از عناوین همچون حاجی و حاجیه برای همیشه ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به بیان توصیه‌هایی در رابطه با قبل، حین و بعد از سفر به حج پرداخت و گفت: انسان قبل از سفر باید توبه حقیقی کند، توبه هم تنها مربوط به انسان گناهکار نیست، انسان از گذشته خود اگر مرتکب به گناه بوده از خدا طلب بخشش کند و اگر نماز و روزه و حق الناسی به گردن او هست حق خود را نسبت به خداوند و بندگانش ادا و طلب بخشش کند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: اگر انسان در زندگی احیاناً مراعات عدالت نکرده همچون توجه بیشتر به پسر نسبت به دختر در یک خانواده و یا بلعکس، قبل از رفتن به حج از فرد مقابل دلجویی کند، همچنین از افرادی که در زندگی به او کمک کردند قدردانی کرده و آنان را مورد احترام قرار دهد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه حین انجام اعمال حج دل‌ها باید سبک و خالی از کینه باشد گفت: در دلمان کینه و ناراحتی نباشد که آن را با خود به مکه ببریم.

وی با توصیه به مرور اعمال حج پیش از اعزام و رعایت برخی مستحبات گفت: به مواردی که روحانی کاروان توصیه می‌کند حتماً عمل شود تا اعمال به درستی و صحیح انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با توصیه به وحدت و همدلی بین مردم شیعه و سنی اظهار داشت: اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است.

آیت الله صفایی بوشهری در توصیه‌ای پیرامون بعد از حج گفت: در عرفات همه گناهان انسان بخشیده می‌شود اما بعد از حج فرد باید این موارد را مراقبت کند و گناه مرتکب نشود.

کد خبر 6096735

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • معلم؛ روایتگر تاریخ و مظهر فرهنگ
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • استان بوشهر در عزای امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند