Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیویاری نماینده میانه در مجلس از راه اندازی بخش ام ار آی (MRI) در این شهرستان طی شش ماهه نخست سال 97 خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یعقوب شیویاری در گفتگو با پایگاه خبری – تحلیلی میانا، با اشاره به مشکل نبود مرکز تصویر برداری (MRI) در شهرستان میانه و ضرورت راه اندازی این مرکز به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم به منظور جلوگیری از سفرهای مکرر به مراکز استان، به پیگیری های صورت گرفته در این راستا اشاره کرد و افزود: در حاضر تامین مکان مناسب از جمله مشکلات پیش رو است که در صورت حل آن در شش ماهه نخست سال ۹۷ شاهد راه اندازی بخش ام ار آی (MRI) در یکی از دو بیمارستان شهرستان میانه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیری دوبانده کردن محورهای مواصلاتی میانه به لحاظ وقوع حوادث متعدد رانندگی از جمله مهم ترین اولویت های شهرستان است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سایه این پیگیری ها ۴ میلیارد تومان اعتبار به پروژه دوبانده کردن محور میانه – سرچم اختصاص یافته است.

 

شیویاری با اشاره به بلاتکلیف ماندن سد شهریار میانه به عنوان پروژه عظیم ملی و هزینه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی که طی سالیان گذشته صرف این پروژه شده است، با ناچیز خواندن اعتبارات در نظر گرفته شده طی سال جاری برای تکمیل این پروژه، افزود: متاسفانه علی رغم پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی سازه این سد عظیم بتنی، قریب به ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به منظور تکمیل و تملک اراضی کشاورزی و ایجاد راه های دسترسی این سد نیاز است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه این پروژه ملی از فینانس داخلی و خارجی نیز بی بهره مانده است، خاطرنشان کرد: بدون شک اعتبارات اختصاص یافته صرفاً در راستای حفظ ردیف اعتباری این پروژه می باشد.

 

شیویاری ضمن انتقاد از وضعیت بودجه کشور، گفت: متاسفانه  ۶۰ درصد بودجه صرف هزینه های جاری و تنها ۴۰ درصد آن به سایر مسائل از جمله عمرانی صرف می شود.

 

این نماینده مجلس با اشاره به امضای طرح شفاف سازی اموال مسئولین ضمن تاکید بر اجرای این طرح بر لزوم قانون گذاری مناسب و نظارت بیشتر نمایندگان بر دستگاه های اجرایی به منظور حل مشکلات مردم تاکید کرد.

 

وی همچنین از امضای استیضاح سه وزیر راه، جهاد کشاورزی و کار از سوی خود خبر داد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۲۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر پنج شنبه در نشست بررسی راهکاری تشویق روستاییان به استقبال از طرح اجرای پنل‌های خورشیدی تولید پنج کیلوواتی برق عنوان داشت: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۵۴ دستگاه پنل‌های خورشیدی تولید برق پنج کیلوواتی و خرید تضمینی برق تولیدی توسط شرکت توزیع برق استان در روستاهای تابعه هر ۲ بخش مرکزی و امام حسن شهرستان دیلم اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۱۹ مورد متقاضیان واجدالشرایط دریافت تسهیلات یادشده توسط کمیته امداد شناسایی و با همکاری شرکت مجری ذیصلاح عملیات خرید، احداث و نصب پنل‌های خورشیدی در برخی روستاها عملیاتی شده است.

فرماندار شهرستان دیلم خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال سهم تسهیلات تبصره ۱۸ در اختیار بسیج سازندگی برای اجرای پنل‌های خورشیدی تخصیص یافته که می‌طلبد با همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها، بخشداران نسبت به تشویق و ترغیب اجرای پنل‌های خورشیدی که هم می‌توان در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار خانوارهای روستایی و هم در تأمین و رفع کمبود برق به‌ویژه در فصول ترافیک حجم بار مصرفی برق به نحو بسیار مطلوبی استفاده کرد، اهتمام جدی تری داشته باشیم تا سهم حداکثری شهرستان از محل اعتبارات تسهیلات حمایتی دولت در راه اندازی این دستگاه‌های تولید برق مقرون به صرفه با ایجاد درآمد زایی مناسب جذب شود.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دیلم بیان کرد: نهادهای حمایتی، کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی، حوزه اقتصادی فرمانداری، بخشداران و دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها مکلف هستند تمام همت خود را جهت تشریح و ترغیب روستاییان به مشارکت در این طرح اشتغالزایی در مقیاس کوچک خانوارهای روستایی داشته باشند.

همچنین در پایان از مسعود حیدری رئیس شورای بخش امام حسن که در بین شوراهای بخش استان بوشهر رتبه نخست را کسب کرده بود تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6088601

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • ایران جزو چهار کشور نخست دنیا در حوزه سدسازی است
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد