Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@15:50:49 GMT

سودجویی به بهانه چهارشنبه سوری

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۲۳۹۴

سودجویی به بهانه چهارشنبه سوری

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، سال هاست دیگر خبری از قاشق زنی و آجیل چهارشنبه سوری و پریدن از روی آتش و فالگوش ایستادن نیستو چهارشنبه سوری هایمان بیشتر شبیه میدان جنگ شده است تا جشن و سرور.

چندسالی می شود که برخی از افراد سودجو از عنوان زنده نگه داشتن و جشن گرفتن آخرین سه شنبه سال استفاده کرده و مراسم هایی به مناسبت چهارشنبه سوری برگزار می کنند، مراسم هایی که بیشتر شبیه به پارتی های شبانه هست تا مراسم چهار شنبه سوری، البته در این مراسم آتش بازی هم می کنند اما عمده افرادی که طرفدار این مراسم ها هستند برای پایکوبی راهی این گونه مراسم ها می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوا تقریبا 63 ساله است، می گوید: «حدود 2 سال پیش بود که یکی از اطرافیانم با من تماس گرفت و گفت به مناسبت چهارشنبه سوری یک تور به همراه موسیقی زنده و پذیرایی شام برگزار می شود ، مراسم سنتی با جشن و پایکوپی برقرار می شود و خبری از ترقه و صداهای آزار دهنده نیست، اما برای شرکت در آن باید 65 هزار تومان به ازای هر نفر بپردازیم.»

او ادامه می دهد:« من بی خبر از همه جا تصور می کردم این مراسم در یک رستوران یا فضای باز برگزار می شود و به همراه اجرای موسیقی سنتی و زنده ، از افراد پذیرایی شده و در کنار آن نیز هنرمندان به طور نمادین از گره گشایی، گردو شکنی و قاشق زنی می گویند و در نهایت در روی آتش می پریم، حتی تصورش را هم نمی کردم این تور شبیه به پارتی های شبانه به همراه دی جی و رقص نور باشد!»

وقتی دیوار میزبان آگهی مهمانی های چهارشنبه سوری می شود!

معمولا افراد طی سال های گذشته از طریق اطرافیان و دوستانشان از برگزاری این گونه مراسم با خبر می شدند اما گویا برگزار کنندگان این مراسم امسال جسارت بیشتری پیدا کرده و خبر برگزاری این مراسم را در فضای مجازی اعلام کرده اند.

با یکی از برگزار کنندگان این مراسم به عنوان متقاضی شرکت در این مراسم تماس می گیرم تا از جزئیات برگزاری آن با خبر شوم. مردی در زمینه جزئیات برگزاری این مراسم به خبرنگار ایسکانیوز می گوید: «مراسم چهارشنبه سوری مانند مهمانی های خانوادگی برگزار می شود. این مراسم در خانه خودم برگزار می شود و همان طور که در آگهی به آن اشاره شد این جشن در امنیت کامل برگزار خواهد شد.»

با کلانتری محل هماهنگ شده!

از او می پرسم چگونه امنیت این مراسم را تامین می کنید در صورتی که آگهی برگزاری آن را روی دیوار گذاشته اید؟! می گوید: « بله اما ما نمی خواهیم کار خاصی انجام دهیم ، با کلانتری محل هماهنگ کرده ام و هیچ مشکلی وجود ندارد.»

از او می پرسم چگونه مشکلی وجود ندارد در صورتی که رقص و پایکوبی خلاف عرف است، می گوید: «خیر اینطور نیست، من حاضرم فیلم های سال گذشته مان را برایتان ارسال کنم.امسال سال چهارمی است که من این مراسم را می گیرم در این چهار سال هیچ مشکل امنیتی ای برای ما ایجاد نشده است.»

او ادامه می دهد: « در این مراسم به جز افرادی که تشریف می آورند، خاله و خواهر خودم هم در این مراسم حضور دارند حتی مادرم هم در طبقه اول سکونت دارد! می گوید اگر می خواهید در مراسم شرکت کنید هر چه زودتر ثبت نام کنید بهتر است، زیرا باید تدارکات لازم شامل شام ، پذیرایی ، مهماندار و نوشیدنی نسکافه برای افراد در نظر گرفته شود و این هماهنگی ها معمولا زمان بر است.»

او تاکید می کند: « من به هیچ فردی اجازه نمی دهم مشروبات الکلی به همراه داشته باشد، سال گذشته یک خانم نوشیدنی غیر مجاز به همراه داشت و قاطعانه به او گفتم پیش از ورود به مراسم آن را از شما می گیرم و پس از پایان مراسم تحوبل می دهم.»

می پرسم مطمئنید که در زمینه رقص مشکلی وجود ندارد؟ می گوید: « خانم این مراسم در واحد شخصی است و در مکان مسکونی برگزار می شود و با تمامی همسایه ها هماهنگ شده است و مشکلی وجود ندارد.»

ماجرای قرار داد آژانس هواپیمایی و باغ برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری

فرد دیگری که شماره اش جهت هماهنگی برای تور و جشن چهارشنبه سوری در آگهی درج شده است، یک خانم است. او در زمینه امنیت این مراسم به خبرنگار ایسکانیوز می گوید: « ما از آژانس هواپیمایی هستیم و هر سال در یک باغ مراسم می گیریم که طرف قرار داد ماست و با نیروی انتظامی یا هر گشتی که در منطقه است، هماهنگ خواهد شد.»

او ادامه می دهد: « قبل از هر مراسم چه چهارشنبه سوری باشد چه ولنتاین که در همان باغ برگزار می شود، هماهنگی های لازم انجام شده و مشکلات از لحاظ امنیتی کاملا حل شده است.»

می پرسم چگونه مشکلی وجود ندارد در صورتی که آگهی را روی سایت دیوار گذاشته اید؟! می گوید: « با گشت ها و نیروی انتظامی هماهنگی های لازم انجام خواهد شد. هر جشنی که هر سال برگزار می کنیم در همان باغ است. در حال حاضر 17 نفر ظرفیت دارم البته یک گروه 10 نفری پیش تر جهت ثبت نام رزرو کرده اند و 7 نفر جای خالی داریم.»

با اینکه برگزاری میهمانی های مختلط به همراه رقص و پایکوپی بر خلاف قانون و عرف است اما باز هم شاهد سودجویی افرادی هستیم که از مناسبت های مختلف استفاده کرده و اقدام به برگزاری این مراسم می کنند.جالب تر آنکه چنین آگهی هایی در قالب تور بر روی سایت دیوار قرار گرفته و هیچ گونه نظارتی بر آن انجام نمی شود.

701

چهارشنبه سوری مهمانی پارتی های شبانه مهمانی های مختلط دیوار آگهی تور

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان یزد میزبان لاله گمنام

سرهنگ زارع مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: مراسم استقبال مردمی از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شب پنجشنبه هم مراسم گرامیداشت شهدای امنیت استان با حضور پیکر مطهر شهید گمنام و قرائت دعای ندبه در امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد واقع دربلوار جمهوری برگزار می‌شود، ادامه داد: در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه هم مراسم وداع با این شهید گرانقدر ساعت ۲۰ در گلزارشهدای فیروز آباد اشکذربرگزار می‌شود. 

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، خاطرنشان کرد: این شهید گرانقدر در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در پارک بزرگ اشکذر پس از تشییع به خاک سپرده می‌شود.

سرهنگ زارع از عموم مردم ولایتمدار دارالعباده برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری این لاله‌ی بی نام نامدار وطن دعوت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اولین‌نشست سری‌جلسات ایده‌پردازی برگزار می‌شود
  • مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود
  • اولین نکوداشت روانشناسان رضوی برگزار می شود
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • پاسداشت سعید امیرسلیمانی به بهانه رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» + تیزر مستند
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • استان یزد میزبان لاله گمنام
  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود