Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-25@05:39:53 GMT

احداث ۵۰ راهدارخانه پیش ساخته در سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۲۶۸۱

احداث ۵۰ راهدارخانه پیش ساخته در سال ۹۷


مدیرکل دفتر فنی و ابنیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از بازسازی و نوسازی ۵۰ باب راهدارخانه سنتی با استفاده از تکنولوژی پیش ساخته خبر داد.

بابک طالبی در گفت وگو با امتداد نیوز درباره اقدامات دفتر اداره کل فنی، ابنیه و امور پیمان های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: پیش از اقدام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر ادغام ادارات کل حمل و نقل و پایانه های استان ها با ادارات راهداری به عنوان زیرمجموعه ادارات کل راه و شهرسازی استانها، وظیفه دفتر فنی سازمان راهداری صرفا به ساخت و احداث پایانه های مرزی، پایانه های مسافری و ساختمان های اداری این ادارت کل معطوف بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بعد از ادغام و با توجه به گستردگی کار سازمان راهداری، وظایف دفتر فنی نیز گسترده تر شد و علاوه بر احداث ساختمان های مذکور، وظیفه احداث پاسگاه های پلیس راه بر اساس قانون به این اداره کل محول شد.

وی ادامه داد: دفتر فنی و ابنیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال حاضر متولی ساخت و نگهداری تمام ابنیه و ساختمان های این سازمان اعم از ساختمان های اداری، عملیاتی، راهدارخانه ها، پاسگاه های پلیس و دیگر سازه های مورد نیاز این سازمان محسوب می شود.

طالبی در خصوص احداث راهدارخانه های پیش ساخته گفت: قرار است سازمان راهداری تعدادی از راهدارخانه های کشور را به صورت پیش ساخته احداث کند مطالعه این طرح در حال حاضر به اتمام رسیده و برگزاری آن را به مسابقه گذاشته ایم تا فاز یک آن اجرا شود. بعد از تصویب طرح در سازمان، فرآیند امضای قرارداد با برنده مناقصه به اجرا درخواهدآمد.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ۶۵۰ باب راهدارخانه داریم که بخشی از آنها فرسوده هستند که باید بازسازی و نوسازی شوند. تعدادی از آنها هم نیاز به نگهداری و تعمیرات دارند. به همین دلیل مصرّیم که از تکنولوژی سازه های پیش ساخته استفاده کنیم چون ویژگی های گسترده ای همچون عمر طولانی، هزینه های پایینتر نگهداری، سرعت ساخت و احداث بالاتر از روش های ساخت و ساز سنتی و … دارد.

این مقام مسئول در سازمان راهداری افزود: قرار است سال آینده ۵۰ باب از راهدارخانه های فرسوده در کشور با استفاده از تکنولوژی پیش ساخته، در یک بازه زمانی کوتاه بازسازی و نوسازی اساسی شوند.

وی درباره تفاوت هزینه ساخت سازه ها و ابنیه های سازمان راهداری به دو صورت پیش ساخته و سنتی گفت: از نظر ارقام نهایی ساخت و احداث، این دو روش تفاوت چندانی ندارند. اما سود ساخت و ساز به صورت پیش ساخته در طول زمان خود را نشان می دهد؛ چراکه هزینه های نگهداری این سازه ها بسیار کمتر از ساختمان های سنتی ساز است که سرجمع یه سود سازمان راهداری است.

true برچسب ها : بابک طالبی راهدارخانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان

ایوب کرد اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه زیر پوشش این اداره کل ساخته شده که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه جویی یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و ساخت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد تصریح کرد: تکمیل و ساخت این میزان راه روستایی در استان، نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: امسال نیز ساخت راه‌های روستایی در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد تا بخشی از عقب ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • روایت سینمایی پرونده‌های قضـــایی
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال