Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل حزب پیش‌روی اصلاحات گفت: تصمیماتی مانند تشکیل پارلمان اصلاحات حداقل برای انتخابات پیش‌رو امکانپذیر نیست.

علی صوفی دبیرکل حزب پیش‌روی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ادامه فعالیت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: شورای عالی سیاستگذاری ساز و کاری برای دستیابی به استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ها بود که تاکنون موفق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال 92 به دلیل اشتباهات اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 84 و 88 و شکست‌شان، انتظار این بود که اصلاح‌طلبان کاندیدای واحدی معرفی کنند و در انتخابات مجلس و شورا لیست واحدی تهیه کنند.

صوفی تصریح کرد: این استراتژی از سال 92 در دستور کار اصلاح‌طلبان قرار گرفت و با اجماع‌ در معرفی کاندیدا و تدوین لیست واحد شاهد پیروزی‌های اصلاح‌طلبان از انتخابات های 92 به بعد بودیم.

دبیرکل حزب پیش‌روی اصلاحات تشریح کرد: مسئله حائز اهمیت این است که با چه ساز و کاری می‌توانیم به استراتژی که منجر به موفقیت شود جامه عمل بپوشانیم. شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای رسیدن به لیست واحد از انتخابات 94 مجلس شورای اسلامی و 96 ریاست جمهوری دست به کار شد و همه اصلاح‌طلبان حول محور این ساز و کار جدید در تشکیلات عضو شدند و نتایج خوبی را به ویژه در انتخابات مجلس کسب کردند.

صوفی با اشاره به عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، افزود: از بدو تشکیل شورای عالی سیاستگذاری انتقاداتی به آن وجود داشت، این شورا از نمایندگان احزاب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و تعدادی از شخصیت‌های حقیقی تشکیل شد، برخی از احزاب به حضور بعضی از شخصیت‌ها در شورای عالی ایراد گرفتند و سعی کردند که در ترکیب آن برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، اصلاحاتی را لحاظ کنند که موفق هم بودند.

دبیرکل حزب پیش‌روی اصلاحات با اشاره به ایرادات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، اذعان داشت: به عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری برای تهیه لیست انتخاباتی مجلس و شوراها با حضور کاندیداهای شاخص اصلاح‌طلب انتقاد وارد شد، لذا همین امر مزید بر علت شد که با ادامه فعالیت شورای عالی سیاستگذاری مخالفت شود.

وی گفت: ترکیب شورای عالی سیاستگذاری در مرحله جدید معرفی نشده است، اگرچه برخی از اعضای شورای عالی سیاستگذاری اعلام کردند که شورا همچنان به کار خود ادامه خواهد داد، اما احزاب و شخصیت‌هایی که مخالفت دارند به فکر راهکارهای جدیدی هستند، لذا پارلمان اصلاحات یکی از همین طرح‌های پیشنهادی به پرچمداری آقای کواکبیان است.

صوفی ادامه داد: از درون شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خبرهای متضادی شنیده می‌شود، از یک‌سو آقای مرعشی عنوان کرده‌اند که نظر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بر ادامه همکاری با شورای عالی سیاستگذاری است و از سوی دیگر آقای کمالی نیز موضع گرفته‌اند که چنین تصمیمی در شورای عالی هماهنگی جبهه اصلاحات صورت نگرفته است.

دبیر حزب پیش‌روی اصلاحات افزود: همه مباحث نشان از وجود تشتت و اختلاف در ادامه کار شورای عالی سیاستگذاری است، لذا در آینده باید دید که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای عالی سیاستگذاری به چه نتیجه‌ای می‌رسند. طبعاً شورای عالی با دو مرحله کار انتخاباتی و حضور فعالی که در استان‌ها داشته و تشکل‌هایی که در شهرستان‌ها شکل داده، تجاربی را بدست آورده که قابل استفاده در آینده است.

وی با اشاره به شناختی که نسبت به شورای عالی سیاستگذاری در استان‌ها و شهرستان‌ها وجود دارد، تشریح کرد: نمایندگی شورای عالی در استان ها به تبعیت از شورای تهران فعالیت می‌کنند، لذا اختلافاتی که در مرکز وجود دارد در استان‌ها هم دیده می‌شود، البته شورای عالی سیاست‌گذاری تجربیات خوبی دارد که باید از آنها استفاده کرد.

صوفی تصریح کرد: نمی‌توان گفت که اکنون باید به طور کل شورای عالی سیاستگذاری کنار گذاشته شود و کار جدیدی آغاز شود، زیرا مشخص نیست که در صورت تشکیل پارلمان اصلاحات در سطح گسترده، تا چه میزان عملیاتی می‌شود. اکنون مشکلاتی قابل توجه درباره احزاب وجود دارد که موانعی بر سر اجرای چنین ایده‌هایی قرار می دهد.

وی افزود: وضعیت احزاب ملی به گونه‌ای است که احزاب دارای مجوز در خیلی از شهرستان‌ها و حتی استان‌ها هیچ نماینده‌ای ندارند، در صورتی که همه احزاب طبق قانون جدید موظفند حداقل در یک سوم استان‌ها دفاتر فعال داشته باشند، اما اکنون که این قانون به مرحله اجرای کامل نرسیده و بعید می‌دانم که در مدت زمان کم شکل بگیرد، حتی اگر هم این مهم صورت بپذیرد، احزاب ملزم هستند در همه استان‌ها و شهرستان‌ها دفاتر نمایندگی فعال داشته باشند تا بتوانند نمایندگان خود را به پارلمان اصلاحات بفرستند که چنین ظرفیتی اکنون موجود نیست.

دبیرکل حزب پیش‌روی اصلاحات با اشاره به اینکه نمی‌توان این طرح را به طور کامل رد کرد، تشریح کرد: احزاب با چنین وضعیت و عدم فراگیری که دارند اکنون نمی‌توانند به معنای واقعی کلمه دارای پارلمان باشند، بنابراین معرفی راهکاری بینابین پسندیده‌تر است .

وی با اشاره به دیگر ایرادات این طرح تأکید کرد: در چنین طرحی مانند پارلمان اصلاحات که قطعا مراحل انجام کار در آن کند است و به چابکی شورای عالی سیاستگذاری نیست، چطور می‌توان تصمیم‌گیری کرد، بطور مثال ماه‌ها زمان نیاز است تا طرحی مطرح شود، در دستور‌ کار پارلمان قرار بگیرد و ادامه روند آن صورت بپذیرد، تصمیماتی که باید در برهه زمانی انتخابات اتخاذ شود، حداقل در انتخابات پیش‌رو امکانپذیر نیست.

صوفی افزود: یکی دیگر از ایرادات بزرگ این طرح عدم فراگیری احزاب است که جمعیت اصلاح‌طلبان را پوشش نمی‌دهد، به طوری که جامعه اصلاح‌طلبی بسیار بزرگتر از جامعه حزبی است، بنابراین نمی‌شود این جامعه بزرگ را کنار گذاشت و همچنین نمی‌توان پارلمانی را تشکیل داد که صرفاً نمایندگان احزاب در آن حضور داشته باشند و خیل عظیم جامعه اصلاح‌طلبی نماینده‌ای در آن نداشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه پارلمان کودک در سال ۱۴۰۳ و پاسخ به درخواست اعضای این پارلمان در حوزه مباحث مدیریت شهری مرتبط با کودکان اظهار کرد: شهردار اراک از نزدیک شنونده مطالبات پارلمان کودک بوده و این مطالبات پیگیری خواهد شد.

وی افزود: از پارلمان کودک شورای شهر ششم انتظار داریم موارد و مسائل خارق‌العاده و کارهای جدید را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن کودکان غزه هم گفت: همانطور که مطلع هستید، کشور فلسطین و باریکه غزه مورد تهاجم استکبار جهانی و اسرائیل کودک کش قرار گرفته است، بنابراین از پارلمان کودک درخواست دارم با صدور بیانیه اقدامات ددمنشانه این رژیم را محکوم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان: پارلمان کودک شایسته است یک بیانیه و یا یک متن فاخر در برای حمایت از کودکان مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل صادر کند.

کد خبر 750077

دیگر خبرها

  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • سوخت و بیمه لنج‌داران باید پیگیری شود
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • خرید بلیط اتوبوس از این به بعد با کدملی امکان پذیر است!
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • مجری جنجالی صداوسیما به اصلاح‌طلب و اصولگرا رحم نکرد: حرامید! +تصویر
  • شروع تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در خوزستان
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان /حسام الدین آشنا: بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی