Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: چهارمین نشست مدیران نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری دادگستری‌های کل کشور به منظور بررسی کل برنامه‌هایی‌ که در حال اجرا می‌باشد و جمع‌بندی برنامه‌های نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری در سال ۹۷ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از قوه قضائیه، چهارمین نشست مدیران نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری دادگستری‌های کل کشور به منظور بررسی کل برنامه‌هایی‌ که در حال اجرا می‌باشد و جمع‌بندی برنامه‌های نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری در سال ۹۷ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید میرحسینی مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه ضمن اشاره به محور بحث‌های نشست بیان داشت: محوریت بحث‌ها اعم هستند از بحث ارزیابی سال 96 کارکنان اداری که از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود. بحث بازرسی‌ها که در سال 96 انجام شده است و در سال 97 ادامه خواهد یافت و همین‌طور هماهنگی برای موثرسازی نظام نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری است که در آن ایجاد وحدت رویه درباره اقداماتی که در سطح دادگستری‌ها و استان‌ها در حال انجام و پیگیری می‌باشد و به بررسی چالش‌ها و مشکلاتی که مدیران دارند و راه برون‌رفت از آن‌ها پرداخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: نگاه آموزشی در این نشست‌ها هم در ارتباط با مبحث بازرسی‌ها و هم در رابطه با نظام ارزیابی عملکرد دنبال می‌شود و از اساتید هم دعوت شده ‌است. امیدواریم مجموع برنامه‌ها و اقداماتی که در حال اجراست منجر به این شود که رفتار و عملکرد کارکنان در یک سطح مطلوبی قرار بگیرد و با انتقال تجربیات و آگاهی از عملکرد کارکنان شرایط بهتری را برای خدمت به مردم و ارائه خدمات قضایی در کشور داشته باشیم.

وی افزود: قطعاً نوع عملکرد کارکنان در فرایندهای دادرسی اثر مهم و قابل توجهی خواهد داشت و امیدواریم رعایت تمام این موارد منجر به این شود که جایگاه کارکنان اداری ارتقاء یابد و موجب رضایت‌مندی کارکنان و مراجعان به دستگاه قضایی شود.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه تصریح کرد: در دوره چهارم این نشست‌ها، نگاهی به گذشته داریم و با توجه به این‌که تحولات و ارزیابی وارد حوزه نظارت الکترونیکی شده است، در این نشست تبادل تجربیات گذشته و فهم آینده با شناخت بهتری از محیط، کارکنان و خواسته‌های مردم مرور می‌شود و فرصتی است که نگاهی به موفقیت‌ها و کاستی‎های ارزشیابی داشته باشیم و در مجموع اجرای نظارت و ارزشیابی را در یک جایگاه قابل‌قبولی برای همکاران اداری قرار دهیم.

وی با اشاره به دو موضوع مهم گفت: ارزیابی الکترونیکی سال 95 را تقریباً تمام کرده‌ایم و درحال جمع‌بندی و تولید گزارش نهایی هستیم. دوره سوم بازرسی از شعب قضایی کشور هم تمام شده است و در حال تولید گزارش نهایی می‌باشد. از ارزیابی‌ها، بازرسی‌ها و رصد رضایت‌مندی مردم باید به ارزشیابی کارکنان برسیم تا مشخص شود کارکنان در چه سطوحی قرار دارند و آنچه باید به لحاظ ارتقاء رتبه، تصدی پست‌ها و حوزه توسعه فردی بدست می‌آید حاصل جمع آن سه فعالیت است که در نظام ارزشیابی تحلیل و اظهارنظر می‌شود.

وی با بیان این‌که «محور نشست‌ها مشارکتی و مشورتی است»، خاطرنشان کرد: محور بحث‌ها مشارکت مدیران، تبادل نظرات و تجربیات و بیان خلاقیت‌ها و ابتکارات جدید است تا بهترین گزینه برای کارکنان انتخاب و بکارگیری شود.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی قوه قضاییه در پایان سخنان خود از حمایت‌های معاونت منابع انسانی و همکاری مدیران ستاد قوه قضاییه، روسای کل دادگستری استان‌ها، معاونین و سایر همکاران تیم پشتیبانی تشکر و قدردانی کرد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است

اصغر جهانگیر گفت: یکی از روش‌های نوین در پیشگیری از وقوع جرم، بحث اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است که تلاش‌ها در این زمینه را مثمرثمر می‌کند.

به گزارش ایسنا، جلسه هم اندیشی سخنگویان ادوار دستگاه قضا عصر امروز (۱۰ اردیبهشت) در دفتر سخنگوی جدید قوه قضاییه برگزار شد.

این نشست صمیمانه با حضور اصغر جهانگیر، سخنگوی جدید قوه قضاییه و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، ذبیح‌الله خداییان، مسعود ستایشی، غلامحسین اسماعیلی، غلامحسین الهام و علیرضا جمشیدی در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد.

اصغر جهانگیر سخنگوی جدید دستگاه قضا در این نشست گفت: از حسن اعتماد رئیس قوه قضاییه بابت مسئولیت جدیدی که به بنده سپرده شد تشکر می‌کنم. شاید یکی از دلایلی که باعث شد این مسئولیت را قبول کنم این بود که در معاونتی که مسئولیت آن را برعهده دارم، جنس کار اجتماعی است و یکی از روش‌های نوین در پیشگیری از وقوع جرم، بحث اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است که تلاش‌ها در این زمینه را مثمرثمر می‌کند.

وی افزود: حوزه‌های پیشگیری، اطلاع‌رسانی و سخنگویی به هم نزدیک هستند که می‌تواند به ماموریت‌هایی که در معاونت اجتماعی به ما سپرده شده کمک کند؛ بنابراین پذیرفتم در این قسمت نیز در خدمت مردم و قوه قضاییه باشم.

خداییان: سخنگویی کاری سخت در قوه قضاییه است

ذبیح الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و یکی از سخنگویان سابق دستگاه قضا در این نشست با بیان اینکه هرچند بنده مدت زمان کوتاهی در جایگاه سخنگویی قوه قضاییه خدمت کردم گفت:  این جایگاه مشکلات خاص خود را دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: شاید یکی از نکات مهمی که درباره اکثر سخنگویان قوه قضاییه باید در نظر گرفت این است که اکثر آن‌ها قاضی هستند. ما عادت کردیم اگر بخواهیم نکته‌ای را مطرح کنیم نخست توجه می‌کنیم قانون درباره آن موضوع چه حکمی دارد.

خداییان به برخی از دشورای‌های سخنگویی قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: اغلب سوالاتی که از سخنگویان قوه قضاییه پرسیده می‌شود مربوط به پرونده‌ها، جرایم و مفاسد است. زمانی که سوال درباره این پرونده‌ها مطرح می‌شود ما با چند مشکل مواجه هستیم. در برخی از پرونده‌ها اگر زوایای مختلفشان را مطرح کنیم ممکن است ادامه رسیدگی آن‌ها دچار مشکل شود. ممکن است افرادی باشند که دستگیر نشده باشند و یا مسائلی در پرونده باشد که در مرحله تحقیقات مقدماتی بوده و طبق قانون محرمانه است و نباید مطرح شوند؛ بنابراین ارائه مطالب و پاسخگویی به سوالات به توجه ویژه‌ای نیاز دارد.

ستایشی: خاطرات خوشی از دوران سخنگویی در ذهن دارم

مسعود ستایشی، سخنگوی پیشین قوه قضاییه نیز در این نشست بیان کرد: از ۲۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ تا فروردین ۱۴۰۳ در جایگاه سخنگویی دستگاه قضا مشغول به فعالیت بودم.

وی با بیان اینکه خاطرات خوبی از دوران سخنگویی در ذهن دارم، افزود: یکی از این خاطرات خوب که برگ زرینی در تاریخ خدمات ارزشمند قوه قضاییه نیز محسوب می‌شود، عفو گسترده‌ای بود که به افرادی که در مقطعی کام مردم را تلخ کردند، تعلق گرفت. این عفوها با نظر رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و مردم طعم شیرین آن را احساس کردند.

اسماعیلی: تلاش کردم در جایگاه سخنگویی ضابطه‌مند عمل کنم

غلامحسین اسماعیلی نیز در این نشست گفت: در دوران سخنگویی ارتباط خوبی با اصحاب رسانه داشتم.

وی با بیان اینکه حوزه سخنگویی چارچوب و ضوابطی دارد، افزود:  سعی کردم در این جایگاه ضابطه‌مند عمل کرده و ضابطه را بر سلیقه ترجیح دهم.

الهام: سخنگویی قوه قضاییه جایگاهی پیچیده، دشوار و حساس است

غلامحسین الهام از سخنگویان سابق حاضر در این نشست بود که در سخنانی کوتاه بیان کرد: تجربه سخنگویی در بخش‌های دیگر را هم داشته‌ام، اما حساس‌ترین، پیچیده‌ترین و دشوارترین حوزه سخنگویی، حوزه سخنگویی قوه قضاییه است.

جمشیدی: جایگاه سخنگویی قوه قضاییه سختی‌های خاص خود را دارد

علیرضا جمشیدی نیز در این نشست حضور داشت و در سخنانی عنوان کرد: جایگاه سخنگویی قوه قضاییه سختی‌های خاص خود را دارد چراکه سخنگویان در این جایگاه از پرونده‌هایی صحبت می‌کنند که هم باید در طرح مطالب دقت ویژه‌ای کنند و هم مردم منتظر پاسخگویی جامع و کامل هستند.

در ادامه  این نشست صمیمانه، سخنگوهای ادوار دستگاه قضا نکاتی را در رابطه با اهمیت این جایگاه مطرح کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • نشست سخنگویان ادوار قوه قضاییه
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه