Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، محمدصالح اولیا در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته دانشگاه سبز با اشاره به این که حراست از ظرفیت‌های محیط زیستی مهمترین وظیفه تمام اقشار جامعه است، اظهار کرد: فرهنگ سازی در حوزه منابع طبیعی یکی از نیازهای جدی فرهنگی و اجتماعی امروز است.

وی با بیان این‌که کسب نتایج مطلوب در حوزه فرهنگ سازی منابع طبیعی مستلزم تلاش و برنامه‌هایی عملیاتی است، افزود: از 14 تا 21 اسفند ماه به نام هفته دانشگاه سبز در دانشگاه یزد نامگذاری شده تا بتوانیم آغازگر حرکت‌های اجرایی و راهبردی در حفاظت از منابع طبیعی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه یزد ورود دانشجویان و جامعه دانشگاهی به بحث دانشگاه سبز را در حقیقت تضمینی بر تقویت فرآیند فرهنگ سازی این مهم بین اقشار مختلف جامعه دانست و بیان کرد: تاکنون هر وقت دانشجویان در مساول فرهنگی و اجتماعی حضور پرشور داشتند، منشاء تحولات جدی در آن حوزه بودند.

اولیاء در پایان با اشاره به ضرورت حساسیت سازی در مدیریت منابع آبی و محیط زیستی،‌ تصریح کرد:‌ حفاظ ظرفیت‌های موجود با تدوین برنامه‌های راهبردی و مدریت مصرف بهینه یکی از لازمه‌های توسعه اجتماعی و زیست محیطی در استان و کشور است.

تدوین و اجرای طرح جامع مدیریت سبز در دانشگاه یزد

«سیدمحمد مشتاقیون» دبیر اجرایی شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه یزد نیز در این نشست اظهار کرد: شورای راهبری مدیریت سبز با حضور روسای دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و انجمن‌های علمی دانشجویی در استان تشکیل شده است.

وی هدایت دانشگاه ها به سمت مصرف انرژی‌های پاک و تجدید پذیر و همچنین ایجاد زمینه کاهش و بهینه کردن مصرف انرژی را از جمله وظایف در دستور کار شورای راهبردی مدیریت سبز در دانشگاه‌ها دانست و افزود: دانشگاه سبز تفکر و اندیشه‌ای متعالی است که برای رشد و تعالی بیش از پیش جامعه در حوزه منابع طبیعی و زندگی سالم لازم است.

دبیر اجرایی شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه یزد نهادینه کردن فرهنگ سبز زیستن را یکی دیگر از وظایف این شورا در دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت:‌ تدوین طرح جامع مدیریت سبز در دستور کار ویژه دانشگاه یزد است.

مشتاقیون با بیان این‌که بعد از تصویب طرح جامع مدیریت سبز تمام امور دانشگاه یزد با مدیریت سبز انجام می‌شود،‌ تصریح کرد: دانشگاه یزد مجموعه از پردیس‌های مختلف است و هر پردیس نماد کوچکی از جامعه شهری بزرگ است که می‌تواند فرصت خوبی برای اجرای اولیه مدیریت سبز باشد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت هفته دانشگاه سبز در دانشگاه یزد،‌خاطرنشان کرد:‌ پیاده‌روی خانوادگی، آبیاری قطره‌ای، ایجاد نیروگاه فتوولتاییک و تبدیل کردن برگ‌‎های پاییزی به کود برگ، از جمله اقدامات دانشگاه یزد در راستای مدیریت سبز است.

901/900

محمدصالح اولیا دانشگاه سبز مدیریت منابع آبی شورای راهبری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مدیریت چرای دام در خاتم

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دوره آموزشی مدیریت چرا‌ی دام با حضور کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و جمعی از بهره برداران، مرتعداران، همیاران طبیعت برگزار شد.   این دوره آموزشی با هدف افزایش آگاهی و مهارت دامداران و بهره برداران منطقه در خصوص مسائل مختلف چرا، شرایط و زمان مناسب ورود و خروج دام به مرتع، آشنایی با قوانین و مقررات منابع طبیعی، زمان مناسب بهره برداری، نحوه استفاده از مرتع متناسب با شرایط رویش و اکولوژی گیاهی در روستای قناتو شهرستان خاتم برگزار شد.   در پایان این دوره به سؤالات و ابهامات شرکت کنندگان در خصوص پروانه چرا و طرح‌های مرتعداری پاسخ داده شد.

دیگر خبرها

  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • در راستای حفظ اراضی ملی ۳ دستگاه خودرو سنگین به پارکینگ منتقل شدند