Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - عضو شوراي مشورتي اصلاح طلبان از مسئولان دستگاههاي امنيتي و سياسي خواست به منظور مديريت هر چه بيشتر مراسم روز چهارشنبه سوري به عنوان يک جشن ملي با سعه صدر بيشتر عمل کنند.

عبدالله ناصري امروز يکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: «ممکن است دشمنان نظام و کشور با برخي برنامه ها تلاش کنند روز چهارشنبه سوري در برخي از نقاط ، تحرکاتي انجام دهند تا آرامش جامعه بر هم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناکام گذاشتن اين توطئه، نيازمند سعه صدر و گشاده رويي دستگاه هاي ذيربط مخصوصا امنيتي و انتظامي است که هر چه بهتر، گشاده تر و با سعه صدر بيشتر عمل کنند.»
وي افزود: چهارشنبه سوري يک آيين سنتي ديرينه و روز «صلح و شادي براي همه ايرانيان» است و روزي است که همگان بايد از خشونت پرهيز کنند.
اين تاريخ شناس و استاد دانشگاه تصريح کرد: چهارشنبه سوري بطور حتم يکي از روزهاي بزرگ، ملي و تاريخي ملت ايران است و از تقويم ما حذف شدني نيست.
ناصري با يادآوري برخي اتفاقات ناخوشايند در اين روز از جمله صدمات و تلفات ناشي از آتش افروزي ها و ابراز تاسف از انحرافاتي که در اين سنت رخ داده است، بر لزوم مراقبت از فلسفه چهارشنبه سوري و برگزاري درست آن تاکيد کرد.
وي گفت: «بعضا اتفاق هايي در اين روز رخ مي دهد که اصلا خوشايند نيست. از سوي ديگر، برخي از دستگاه هاي حاکميتي نيز در سال هاي گذشته شايد تدابير خوبي اتخاذ نمي کردند اما خوشبختانه هر چه جلوتر مي رويم نوع برخورد دستگاه هاي مربوطه با اين پديده بهتر شده است.»
اين صاحبنظر حوزه رسانه تصريح کرد: «امسال هم بعد از حوادث دي ماه، ممکن است برخي تلاش کنند تا جامعه به سمتي برود که هشداري بدهد. بعضا ممکن است از ظرفيت هاي مختلف حتي براي ساختار شکني در روز چهارشنبه سوري نيز استفاده کنند و برخي رسانه هاي معاند دست به اقداماتي بزنند. پس بايد همگي هوشيار باشيم.»
وي افزود: بهترين کار اين است که دستگاه هاي ذيربط و مسوول در اين ارتباط بويژه نيروي انتظامي و حتي کلان تر از آن، تصميمات جدي در اين چارچوب بگيرند که هر چه بيشتر مي توانند شرايط شب چهارشنبه سوري را وسيع تر و براي مردم فراخ تر و گشاده تر کنند.
ناصري اظهار داشت: ما بايد به گونه اي شرايط را مهيا کنيم که امنيت جامعه در روز چهارشنبه سوري فراهم شود و در عين حال، اجازه بدهيم تا نسل جوان ما در روز چهارشنبه سوري انرژي خود را تخليه کند و ميراث ملي خويش را هم به رخ بکشد.
وي با بيان اينکه «قطعا با اين اقدام ها، سياست هاي رسانه هاي خارجي را بيشتر مي توان تحت تاثير قرار داد»، افزود: اگر در بعد خارجي هم در شناساندن آداب و رسوم و آئين ها و فرهنگ هاي باستاني خود اقدام مي کرديم چنين اتفاق هايي در ارتباط با روزهاي ملي يا ايجاد هيجان کاذب در جامعه رخ نمي داد.
اين استاد حوزه تاريخ و تمدن اسلامي در دانشگاهها تصريح کرد: قطعا وقتي برخي از دستگاههاي ذيربط ، با بي تدبيري، مقبره کوروش را حصاربندي مي کنند، هم به ميراث ملي و هم به جامعه ايراني ضربه مي خورد.
ناصري گفت: نسل جوان جامعه ما علاوه بر سنت هاي مدني، براي سنت هاي تاريخي و ملي اش هم احترام قائل است .اگر مسئولان به گونه اي برنامه ريزي کنند که احترام به ميراث ملي و تاريخي ملت تقويت شود و در اين زمينه همسويي ميان ملت و حاکميت وجود داشته باشد، حتما اقدامات رسانه هاي خارجي براي سوءاستفاده از اينگونه فرصتها کاملا خنثي مي شود.
اين عضو شوراي مشورتي اصلاح طلبان افزود: متاسفانه در سال هاي اخير شاهد برخي از حرکت ها هستيم که نشان مي دهد ظاهرا يا کج سليقگي ها و کج فهمي هايي وجود دارد و يا اينکه برخي دست هاي پنهان مي خواهند بين باورهاي فرهنگي و تاريخي مردم با باورهاي مذهبي آنها شکاف ايجاد کنند.
آخرين چهارشنبه سال در سنت ايراني، چهارشنبه سوري نام دارد. اين روز در سال جاري با روز 23 اسفند مصادف شده است.
چهارشنبه سوري از ديرباز تقريبا در همه نقاط ايران برگزار مي شود. در اين مراسم، در شب آخرين چهارشنبه سال (يعني نزديک غروب آفتاب روز سه شنبه)، بيرون از خانه و در فضايي مناسب آتشي مي افروزند، و اهل خانه، زن و مرد و کودک از روي آتش مي پرند و با گفتن «زردي من از تو، سرخي تو از من»، بيماري ها و ناراحتي ها و نگراني هاي سال کهنه را به آتش مي سپارند تا سال نو را با آسودگي و شادي آغاز کنند.
با اين حال، بروز برخي انحرافات از جمله ترقه بازي از يکسو و تلاش عده اي براي غير مذهبي نشان دادن آن از سوي ديگر موجب شده است مراسم چهارشنبه سوري همواره با حرف و حديثهايي همراه باشد. در اين ميان، بي احتياطي ها هر ساله موجب بروز مصدوميت و حتي جان باختن شماري از شرکت کنندگان در اينگونه مراسم مي شود. بر همين اساس، اين روزها «پويش نه به چهارشنبه سوري خطرناک» در شبکه هاي اجتماعي شکل گرفته است.
سيام**6984 ** 1551
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط مرگبار ون در محور صیدون به امامزاده عبدالله

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت:این حادثه عصر امروز در محور صیدون -_امامزاده عبدالله به وقوع پیوست. 

مهدی عظیمی فر افزود:در این حادثه ون حامل ۹ نفر از کارکنان این سازمان که برای زیارت و کوهپیمایی عازم منطقه امامزاده عبدالله بودند به دره سقوط کرد. 

وی ادامه داد:بر اثر این حادثه دو نفر جان باختند و ۷ نفر دیگر مصدوم و به مراکز درمامی اعزام شدند. 

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد:صدریان فر، مدیر عامل سازمان آب و برق با حضور در شهرستان باغملک در بیمارستان ضمن عیادت، پیگیر درمان مصدومان شد.

دیگر خبرها

  • بشاگرد مدال افتخار ایران
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • سقوط مرگبار ون در محور صیدون به امامزاده عبدالله
  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • نمایش درخشان دو دروازه‌بان مس مقابل پیکان
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه