Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رییس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان اردبیل گفت: ۸۳۱ نفر از زندانیان زندان‌های استان در ۵ حوزه امتحانی زندان‌های شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، گرمی، خلخال و کانون اصلاح و تربیت اردبیل همزمان با سراسر کشور در آزمون حفظ موضوعی قرآن کریم که از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شد شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقلو رییس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان اردبیل در حاشیه برگزاری این آزمون با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه با تعامل خوبی که بین اداره کل زندان‌ها و اداره کل اوقاف و امور خیریه برقرار شده هر ساله به جمع مشتاقان به حفظ موضوعی قرآن کریم افزوده می‌شود. با همت مسئولین فرهنگی زندان‌ها کلیه ثبت نام کنندگان در طرح حفظ موضوعی قرآن کریم توانستند با تعلیم در محضر اساتید مجرب این رشته که از برجستگان قرآنی استان بودند در آزمون این طرح شرکت کنند.

به گفته رییس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان اردبیل طرح اجراء شده شامل ۱۵۰ موضوع قرآنی با آیات مربوطه و مفاهیم و تفسیر آن بود.

گفتنی است که این طرح در سراسر کشور به صورت همزمان و با نظارت ناظران قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه و همکاری کارشناسان قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجراء شده است.

بنا به اعلام کارشناسان اداره کل وقاف و امور خیریه نتایج این آزمون در نیمه دوم خردادماه سال آینده اعلام خواهد شد.

رییس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان اردبیل تلاش مسئولین فرهنگی زندان‌ها برای استفاده از کلام وحی الهی در تغییر رفتار و اصلاح و تربیت زندانیان را ابزاری کار آمد و ستوده برشمرد و از متولیان برگزاری دوره‌ها و آزمون حفظ موضوعی قرآن در زندان‌های استان تقدیر کرد.

صادقلو در ادامه با اشاره به لزوم بستر سازی برای حضور گسترده مددجویان در برنامه‌های قرآنی زندان‌ها گفت: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تشویق مددجویان به شرکت در این طرح معنوی، هزینه ثبت نام مددجویان در این آزمون توسط اداره کل زندان‌های استان و اداره اوقاف و امور خیریه تامین شد و زندانیان در مراحل ثبت نام هیچ مبلغی را پرداخت نکرده اند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد

حجت الاسلام مهدی رمضانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نوزدهمین آزمون سالانه اعطای مدرک تخصصی حفظ ۱۰، بیست و کل قرآن کریم ، ۱۴ اردیبهشت ماه امسال در ۶ شهر استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۶۱۸ نفر در این آزمون ثبت نام کردند، ادامه داد: حدود هزار و ۳۰۰ نفر از این افراد بانوان هستند.

رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این آزمون در شهرهای مشهد، خواف، نیشابور، تربت جام، کاشمر و سبزوار برگزار خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آیت‌الله جوادی آملی: حفظ قرآن به اداره بهتر کشور منجر می‌شود پژمانفر، نماینده مجلس: بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان به روخوانی و روان‌خوانی قرآن مسلط نیستند ۲۵۰۰ زندانی کرمانی حافظ قرآن هستند

دیگر خبرها

  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور