Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@20:52:27 GMT

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۴۱۷۷

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی اعلام شد

حمیده ماحوزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره ویژه بزرگسالان است و اشعار ارائه شده باید از محتوای مناسب پیرامون احادیث، مدح، ثنا و مناقب حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، حضرت معصومه(س) و احمدبن موسی (ع) باشد.
وی بیان کرد: براساس نظر هیات داوران زیبا خوانی و تسلط بر اشعار بخشی از امتیازات مشاعره کننده است و انتخاب بیت های دارای اشکال وزنی یا ضعف تالیف برای مشاعره کننده نمره منفی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماحوزی اضافه کرد: با هدف اهمیت نقش خانواده در اشاعه فرهنگ رضوی از تمامی افرادی که بصورت خانوادگی در مشاعره رضوی حضور پیدا کنند، تقدیر می شود.
وی یادآور شد: فرایند نام نویسی از امروز در سامانه BOUSHEHR.SHAMSTOO.IR آغاز شده است و مهلت نام نویسی برای سیزدهمین دوره جشنواره ملی مشاعره رضوی 15 تیرماه و مرحله نخست داوری آثار ارسالی مردادماه سال آینده است.
ماحوزی، زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره را مهرماه سال آینده در بوشهر عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: مرحله نخست جشنواره مشاعره رضوی بصورت تلفنی و مرحله دوم حضوری برگزار می شود.
وی بیان کرد: در مرحله حضوری هشت گروه هشت نفره با یکدیگر به رقابت می پردازند و از هر گروه نفر نخست راهی دور پایانی می شود.
ماحوزی افزود: نفر اول این جشنواره تندیس، لوح تقدیر و 15 میلیون ریال کمک هزینه سفر حج به وی اهدا می شود و نفرهای دوم و سوم نیز علاوه بر دریافت تندیس و لوح به ترتیب کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به میزان 12 میلیون ریال و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به میزان 11 میلیون ریال دریافت می کنند.
وی ادامه داد: نفرات چهارم تا هشتم نیز با دریافت لوح تقدیر به ترتیب 10، 9، 8، 7و 6 میلیون ریال به عنوان کمک هزینه سفر زیارتی به آنان اهدا می شود.
ماحوزی بیان کرد: به هر کدام از هشت نفری که در گروه های مشاعره به عنوان دوم دست می یابند یک میلیون و 500 میلیون ریال هدیه نقدی اهدا می شود.
وی گفت: به 2 خانواده برتر رضوی جشنواره نیز به ترتیب علاوه بر اهدا لوح تقدیر چهار و سه میلیون ریال هدیه نقدی پرداخت می شود.
جشنواره ملی مشاعره رضوی از جمله برنامه های کنگزه بین المللی امام رضا(ع) است که هر ساله به میزبانی بوشهر برگزار می شود.
7212/6043**
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سلماس در گفتگو با خبرنگاران اظهار  کرد: ۵۳۶  اثر به زبان ترکی به دبیرخانه هجدهمین  جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجان ارسال شده است، که از این تعداد ۴۱۶ مورد از داخل کشور و استان‌های مختلف و ۱۲۰ اثر از کشور‌های خارجی از جمله ترکیه، آلمان، جمهوری، آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان، گرجستان و عراق بوده است.

رامین پورعباس ادامه داد: ۶۰ نفر از شاعران از کشور‌های مختلف در این دوره از جشنواره به دبیرخانه اثر ارسال کرده اند که از این تعداد ۵۰ نفر مرد و ۱۰ نفر زن هستند.

وی می گوید: ۴۱۶ اثر از ۲۱۰ نفر در استان‌های مختلف کشور آثار خود را به دبیر خانه هجدهمین دوره جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال کرده اند که از این تعداد نیز ۵۸ نفر زن و ۱۵۲ نفر مرد هستند.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سلماس  مراسم اختتامیه این جشنواره از شبکه جهانی سحر ترکی پخش خواهد شد و همچنین ارتباط زنده با حرم قدس رضوی در جشنواره انجام خواهد شد.

مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجانی ۲۶ اردیبهشت ماه در شهرستان سلماس برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد