Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، یکی از برنامه‌های این جشنواره «عروسی سنتی بوشهری» است. در این مراسم خانواده عروس و داماد با لباس‌های محلی و در دست گرفتن جهیزیه‌ و لوازم سفره عروسی به همراه موسیقی و رقص محلی در اطراف عروس و داماد می چرخند. بعد از آن، مراسم (ریش تراشون) اصلاح سر و صورت داماد انجام می‌شود. به نحوی که خانواده‌های عروس و داماد به دور صندلی‌ای که داماد روی آن نشته می‌چرخند و به او شاباش می‌دهند، داماد هم با پارچه سبز رنگی که به زیر گردن و روی شانه خود بسته است شاباش‌های که از مردم می‌گیرد را جمع کرده و بر طبق رسومات پول جمع شده را به آرایشگر (دلاک ) می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از اصلاح سر و صورت داماد را بروی شانه‌های شخصی می‌گذارند و او را می‌چرخانند و ابراز شادی می‌کنند.

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی و عزا برچیده شود

ایسنا/ایلام امام جمعه شهرستان دهلران تیراندازی در مراسم عزا و عروسی را مردود دانست و گفت: می‌طلبد ریش سفیدان و معتمدان که نقش تاثیرگذاری در بین عامه مردم دارند اهتمام ویژه‌ای در راستای برچیده شدن این رسم غلط داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحسن موسوی» در جلسه هم‌اندیشی با معتمدان و ریش سفیدان بخش دشت عباس، اظهار کرد: خوشبختانه رسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و عروسی که بعضا باعث بروز خسارات جبران ناپذیری برای خانواده‌ها می‌شود به صورت محسوسی کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه نقش معتمدان و ریش سفیدان در کاهش تیراندازی‌ها تاثیرگذار بوده است، گفت: هر چند مهارت تیراندازی عملی مستحب است ولی جای تیراندازی در مجالس عزا و عروسی نیست و ساز وکارهای مربوط به خود را دارد.
امام جمعه شهرستان دهلران تصریح کرد: می‌طلبد ریش سفیدان و معتمدان که نقش تأثیرگذاری در بین عامه مردم دارند اهتمام ویژه‌ای در راستای برچیده شدن این رسم غلط داشته باشند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانش سنتی حاصل قرن‌ها آزمون و خطا در محیط طبیعی و اجتماعی است
  • جشنواره محصولات بومی‌محلی استان گلستان برگزار می‌شود
  • عکس/ مراسم عروسی در چادرهای آوارگان در دیرالبلح
  • دبیرخانه بومی دانش سنتی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد
  • بازداشت دو پسر و عروس آیت الله طالقانی توسط محمد غرضی
  • پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان
  • جلوگیری از فعالیت مرکز غیرقانونی طب سنتی در شهرضا
  • اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی
  • سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار شد
  • رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی و عزا برچیده شود