Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@23:25:39 GMT

2500 دهیار زن در کشور فعالیت دارند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۴۳۵۶

2500 دهیار زن در کشور فعالیت دارند

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، پریچهر سلطانی در شهرکرد افزود: دهیاران زن با تحصیلات دانشگاهی اقدامات اثرگذاری در سطح بهسازی و بهبود روستاها انجام می دهند.
به گفته وی، تنها مشکل موجود پیش روی زنان دهیار امنیت شغلی آنان است که ممکن است شوراهای اسلامی روستا، با جابه جایی دهیاران آنان را بیکار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر کارگروه زنان روستایی، عشایر و مناطق محروم معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: حضور این تعداد دهیار زن در کشور ظرفیت برای روستاهاست که انتظار می رود دهیاران از سوی مسئولان و سازمانها و نهادها مورد حمایت قرار گیرند.
سلطانی اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه معاونت روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری موظف است یکصد هزار تسهیلگر روستایی را آموزش دهد که انتظار است نیمی از این جمعیت را بانوان و دهیاران روستاها تشکیل دهند.
وی افزود: انتظار است اعتبارات لازم برای آموزش تسهیلگران روستایی به موقع تخصیص یابد و معاونت بانوان و خانواده رئیس جمهوری نیز برای تحقق این مساله تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.
دبیر کارگروه زنان روستایی، عشایر و مناطق محروم معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: برنامه توان افزایی زنان روستایی و عشایر در بخش های بهداشت و درمان، سوادآموزی، تربیت بدنی و اشتغال پایدار از سوی معاونت بانوان و خانواده رئیس جمهوری دنبال می شود.
وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه نیز برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم پیشنهاداتی از سوی این معاونت ارائه شده که در برنامه ششم این حمایت ها مصوب شده است.
سلطانی توجه به اشتغال پایدار زنان در مناطق روستایی و عشایری را از برنامه های مهم دولت دوازدهم دانست و اظهار کرد: یکی از این برنامه ها تشکیل تعاونی زنان در روستاها و عشایری برای حمایت از اشتغال پایدار است که به این تشکل ها و تعاونی ها تسهیلات و وام های با بهره 4 درصد اختصاص می یابد.
سلطانی در خصوص برنامه های این معاونت برای جبران فقر حرکتی و فقر آهن در بین زنان روستایی و عشایری نیز گفت: ورزش در بین زنان روستایی و عشایری هنوز مطلوب نیست و با نقطه مطلوب فاصله دارد به همین دلیل در این زمینه با معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان تفاهم نامه ای منعقد می شود تا ورزش روستایی و عشایری در بین بانوان گسترش یابد.
وی افزود: در بخش روستایی و عشایری کشور به منظور حمایت از اشتغال پایدار و حمایت از تولیدات بانوان در روستاها و مناطق عشایری با همکاری دهیاری ها و وزارتخانه ها مانند جهادکشاورزی برنامه های جامع تدوین شده است.
به گفته وی، به منظور بازاریابی تولیدات و محصولات تولیدی بانوان در سطح روستایی و عشایری بهره گیری از ابزار نوین در دستور کار مسئولان قرار دارد.
بنا به این گزارش، دبیر کارگروه زنان روستایی عشایر و مناطق محروم معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در سفر به شهرکرد از توانمندی بانوان چهارمحال و بختیاری و آموزش های فنی و حرفه ای ویژه بانوان دیدن کرد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: تعداد ۵۰ راس دام سبک عشایر مناطق عشایری دشت ارژن، بن رود و زنگنه با برخورد رعد و برق تلف شده و از بین رفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، عبدالحمید کریمی، امروز_ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر و بارش شدید باران همراه با رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید و فصل کوچ عشایر استان فارس از شهرستان‌های قشلاقی به ییلاقی، منجر به تلف شدن تعدادی از دام‌های عشایری استان شد.

وی افزود: طی بازدیدهای صورت گرفته و حضور اکیپ‌های سیار ستادی و شهرستانی مدیریت بحران اداره کل امور عشایر فارس در مناطق عشایری استان، خسارت‌ها، آسیب‌ها و مشکلات ناشی از بارندگی‌های روزهای اخیر رصد شد و در پی تماس از سوی عشایر منطقه دشت ارژن مبنی بر تلف شدن تعدادی از دام‌های عشایری، در اسرع وقت و با هماهنگی‌های لازم در مناطق مورد نظر اقدامات لازم صورت گرفت.

مدیرکل امور عشایر استان فارس ادامه داد: در این بازدید که با حضور رئیس هلال‌احمر شیراز، بخشدار دشت ارژن صورت گرفت، در گفت‌وگو با عشایر حاضر موضوعات مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و بررسی اولیه مشخص شد تعداد ۵۰ رأس دام سبک عشایر مناطق عشایری دشت ارژن، بن رود و زنگنه با برخورد رعد و برق تلف شده و از بین رفته‌اند.

کریمی خاطرنشان کرد: در این بازدید به عشایر خسارت دیده، اقلامی همچون پلاستیک، لوازم خوراکی و پتو توزیع شد و با توجه به اعلام هشدارهای بارندگی از تاریخ پانزدهم الی هفدهم ماه جاری به همه خانوارهای عشایر کوچ رو و ساکن تاکید شد که از اتراق و نصب چادر در ارتفاعات و کنار رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.

کد خبر 750742

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • میدان را برای حضور گروه‌های مردمی در فعالیت پرورشی باز می کنیم
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر