Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ نورعلی چوگانی با اشاره به اینکه حفاظت از مواریث فرهنگی تنها بر عهده یک نهاد و یا ارگان خاص نیست، افزود: در این راستا باید همه دستگاههای مرتبط با هم همکاری داشته باشند تا بتوان خواب خوش سودجویان درحوزه میراث فرهنگی را پریشان کرد.

وی با بیان اینکه امنیت، شاه کلید توسعه صنعت گردشگری است، اظهار داشت: اگر در کشوری زیرساختهای گردشگری فراهم باشد اما در حوزه امنیت مشکلاتی وجود داشته باشد، بدون شک گردشگری آن کشور توفیقی نخواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ چوگانی با اشاره به اینکه متاسفانه پلیس یگان حفاظت میراث فرهنگی، ناشناخته و گمنام است، بیان کرد: برای تغییر نگرش و جلب مشارکت های مردمی باید راه اندازی شبکه های اجتماعی و محلی در الویت کارها قرار گیرد و نگاه مردم را نسبت به میراث فرهنگی و لزوم حفظ این اثار روشنتر ساخت.

فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: برای فرهنگ سازی در بین مردم باید سرمایه گذاری کرد و این قبیل سرمایه گذاریها در دراز مدت تاثیر خواهند داشت.

سرهنگ چوگانی به لزوم آموزش پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: باید نیروهای یگان حفاظت به زبان های مختلف جهان تسلط کامل داشته باشند تا بتوانند بهتر خدمات ارائه کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری و میراث فرهنگی یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان نایین است

فرماندار شهرستان نایین گفت: با وجود اقدامات خوب در حوزه مرمت آثار تاریخی، تسریع در صدور مجوزها و ایجاد واحدهای بوم‌گردی و گردشگری و ثبت آثار ملموس و ناملموس، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان نایین است.

محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: در طول سال ۱۴۰۲ با برگزاری منظم جلسات کمیته تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان، بسیاری از مشکلات و مسائل این حوزه که بعضاً چندین سال متوقف بود با ارائه راهکار و تعامل بین دستگاهی و همکاری مدیران شهرستان مرتفع شد.

وی ادامه داد: امروز شاهد اقدامات خوبی در حوزه مرمت آثار تاریخی، تسریع در صدور مجوزها و ایجاد واحدهای بوم‌گردی و گردشگری و پیگیری ثبت آثار ملموس و میراث ناملموس فرهنگی بوده‌ایم که با مجموع این اقدامات، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان تقویت کرده‌ایم.

فرماندار شهرستان نائین افزود: در آخرین جلسه کمیته تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نائین راهکارهای مناسب برای جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز در محدوده مصوب تاریخی شهر نائین، درخواست‌های ارائه شده توسط واحدهای گردشگری و بوم گردی، برنامه‌های فعالان جشنواره ریگاره و مسائل مرتبط با نوروز ۱۴۰۳ بحث و تبادل نظر شد.

کریمی در ادامه گفت: در ادامه در خصوص مرمت آثار تاریخی در روستاهای شهرستان نائین و نحوه نورپردازی قلعه محمدیه، کف سازی و بدنه سازی معابر بافت تاریخی با همکاری شهرداری نائین تصمیماتی اتخاذ شد.

کد خبر 737138

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای بازسازی بازار تاریخی اراک
  • گردشگری و میراث فرهنگی یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان نایین است
  • افزایش سهم میراث‌فرهنگی کرمان از اعتبارات استانی 
  • کمین سودجویان و زمین‌خواران برای ‌تصرف ‌اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز
  • بازداشت باند حفاران غیرمجاز در سروستان
  • باند حفاران غیرمجاز در سروستان بازداشت شدند
  • از پرتاب ترقه تا فرسودگی تزئینات شاه‌نشین پل خواجو
  • تالار شاه‌نشین پل خواجو مرمت و پاک‌سازی شد + عکس
  • یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی فارس نیروی وظیفه امریه می‌پذیرد
  • خط ونشان میراث فرهنگی فارس برای بی مجوز‌ها در حوزه گردشگری