Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@02:22:50 GMT

اجرای زنده ترانه انیمیشن کوکو روی صحنه مراسم اسکار+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۴۴۲۳

اجرای زنده ترانه انیمیشن کوکو روی صحنه مراسم اسکار+فیلم

‍‍‍‍‍‍

رکنا: اجرای زنده ترانه انیمیشن «کوکو» توسط گائل گارسیا برنال روی سن مراسم اسکار. آهنگی که یکی از بخت های کسب اسکار بهترین ترانه بود و توانست این جایزه را کسب کند.

حجم ویدیو: 8.33M | مدت زمان ویدیو: 00:01:09

داستان انیمیشن کوکو راجع به پسر بچه 12 ساله ای است که خانواده‌اش مخالف جاز و موسیقی هستند و اورا از پرداختن به آن منع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی او آرزو دارد روزی تبدیل به یک نوازنده حرفه‌ای شود.

کوکو داستان میگوئل ۱۲ ساله است. او گیتاریستی در یک شهر حومه‌ای در مکزیک است که خانواده کفاشش موسیقی را قدغن کرده‌اند. پس از قرض گرفتن گیتار اسکلتی جدش، یک چهره موسیقی، ارنستو د لا کروز در روز جشن مردگان به سرزمین آن‌ها منتقل می‌شود. میگوئل تلاش می‌کند میراث نوادگانش را احیا کند و به کمک شعبده بازی به نام هکتور اسکلتی به خانه بازگردد.

پیکسار کوکو را در حرکتی بی‌سابقه با به کار گماشتن گروهی از مشاوران فرهنگی و همچنین شرکت دادن تمام انیماتورهای لاتین و مکزیکی-آمریکایی در استودیو ساخت. چنین انتخابی ساخت موسیقی متن فیلم (به آهنگسازی مایکل جیاچینو) و ترانه‌ها (من را به یاد داشته باش اثر هنرمندان اسکاری، کریستین اندرسون-لوپز و رابرت لوپز) را نیز در بر می‌گرفت که در نهایت منجر به خلق تابلو فرشی منقوش به سنت‌های مکزیکی به علاوه حضور فرشته‌‌ای نگهبان با عنوان پپیتا می‌شود، موجودی جادویی در افسانه‌های فولکوریک مکزیک.

با این حال بزرگ‌ترین چالش در طراحی و ساخت انیمیشن خلق سرزمین مردگان و اسکلت‌های انسان گونه‌اش بوده است. معماری ویکتوریایی سرزمین مردگان شامل ۷ میلیون لامپ بود که به‌طور اتوماتیک با برنامه نویسی خاصی سر جای خود قرار گرفته بودند. اسکلت‌ها چشم، دهان و دندان‌هایی متحرک داشتند که به ابراز حالات مختلف در چهره‌شان کمک می‌کرد و با مدل خاص استخوان‌های گونه، گریم‌های مختلف صورت و رنگ و لعاب اضافی همراه بود. این یکی از نمونه‌های نادر در رویه پیکسار در به‌کارگیری مواد و متریال متفاوت در ساخت یک فیلم به شمار می‌آید.

در نگاه اول، این فانتزی موزیکال، درباره اعضای دور افتاده از هم خانواده که در دنیای ما به یکدیگر می‌پیوندند، ممکن است ظاهر یک برداشت بیش از حد شیرین از تم‌های سانتیمانتال پیکسار را داشته باشد. حتی اگر بخواهیم از اشاره به مشغولیت کمال‌گرایانه این استودیو به ایده خاطره و حافظه صرف‌نظر کنیم (فیلم‌های درون بیرون و در جست‌و‌جوی دوری را ببینید.) اما نکته‌ای برجسته در کوکو وجود دارد: ما در مردگان، خودمان را می‌بینیم. دنیای آن‌ها چیزی بیشتر از یک شباهت گذرا با دنیای ما را ارائه می‌کند، چراکه اضطراب درونی ما از مرگ، نگرانی‌هایمان درباره زندگی را منعکس می‌کند. این یکی از چالش‌انگیزترین ایده‌هایی است که به‌گونه‌ای تناقض‌آمیز در فیلمی از پیکسار چیده شده که از نظر ایده داستانی مختصر و جذابش کمتر چالش‌انگیز است، یک ماجراجویی نسبتا وابسته به فرمول و شلوغ و پر زرق و برق با پایانی بی‌غل و غش و اشک‌آور که ساختارش تداعی‌کننده دوران رنسانس دیزنی است. 

خالقان بصری کوکو، لی آنکریچ کارگردان و نویسنده اصلی آدریان مولینا سرزمین مردگان فیلم خود را به‌گونه‌ای نفس‌گیر چندلایه طراحی کرده‌اند. ماجرای مورمورکننده کوکو شاید به سادگی نوعی شیفتگی کودکانه به چیزهای وحشی و وحشت‌آور را به خاطر بیاورد، اما اجرای کار، استادکاری پیکسار در ساخت صیقل خورده‌ترین محصول خودش را نمایان می‌کند. علاوه بر این، کوکو، گسترده‌ترین استفاده پیکسار از حرکات رئالیستی دوربین را به نمایش می‌گذارد که با متقاعدکنندگی دوربین روی دست شبیه‌سازی شده‌ای که گاها از فراز شانه‌های میگوئل ورودش به جمعیت فشرده مخلوقات دنیای مردگان را نشان می‌دهد همراه می‌شود. این صحنه‌ها خصوصا ادای دینی با جزئیاتی باظرافت به فرهنگ و هنر Art مکزیکی هستند.

(حضور کاراکتر فریدا کالو یکی از عجیب‌ترین و به یادماندنی‌ترین لحظات دلنشین فیلم را می‌سازد.) برخی ممکن است بگویند کوکو می‌توانست از آن‌چه گفته شد عجیب‌تر و بیشتر بر پایه خلاقیت و ابداع باشد؛ دنیای جایگزینی که فیلم می‌سازد سرگرم‌کننده و پهناور است، اما در چنین حالتی ما با یک فیلم پیکسار طرف نبودیم. بی‌عیب و نقص بودن، حرفه‌ای‌گری آزموده شده طی زمان و نه تجربه‌گرایی، محرکه‌های اصلی کوکو در دقایق آشنا و لحظات تکان‌دهنده‌اش هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

مهم ترین خبر های 24 ساعت گذشته رکنا 6 بار تجاوز به دختر 13 ساله توسط جوان 30 ساله+ عکس جزئیات انفجار نارنجک دستی در دست فاطمه 15 ساله + فیلم و گفتگو عشق احمقانه خانم مدیر 51 ساله به کارمند 21 ساله اش قطع پاهای نوزاد در خانه زوج خوشگذران + عکس مار پیتون گوزنی را بلعید + عکس این تبهکار ساعت 120 میلیون تومانی به دست داشت + تصویر بدون پوشش راز تلخ نوزاد جابه جا شده در یک بیمارستان تهران / او بچه من نیست! حمله زنبورها مرد45 ساله اندیمشکی را کشت + عکس مدرسه کانکسی در آتش سوخت + عکس دردسر هدیه گرفتن از جوان عروسک فروش برای دختر تهرانی + عکس این زن با چشم خود نفس می کشد +عکس ۳ مصدوم بر اثر ریزش آوار در خیابان مصطفی خمینی + فیلم نجات جان مادر باردار و فرزندش از مرگ در برف و سرما + عکس مادرم با مرد نامحرم ارتباط داشت و من دلم برای پدر می سوخت!

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوروزگاه نقده ۲۹ اسفند برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حمزه پهلوانی با اعلام این مطلب اظهار کرد: برپایی مراسم تکم‌گردانی، اجرای رقص آیینی، اجرای مو آشیقی، انجام بازی‌های بومی‌محلی از جمله عناوین برنامه‌های این نوروزگاه هستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نقده افزود: نوروزگاه نقده در محل بازارچه کالاهای مرزی این شهرستان برگزار شده و علاقه‌مندان از ساعت ۵ تا زمان افطار می‌توانند در این مراسم حضور پیدا کنند.

او گفت: همچنین با توجه به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت در روز ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ محفل انس با قرآن کریم با افطاری در موزه نقده ارومیه برپا می‌شود.

پهلوانی برپایی بایرام‌ سوفراسی(سفره نوروزی) و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در موزه نقده و اجرای مسابقه کتاب‌خوانی از تاریخ و فرهنگ شهرستان در چادر راهنمای هلال احمر را از دیگر برنامه‌های نوروزی نقده برشمرد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تقلید رضا شفیعی جم از ترانه و مدل اجرای بهنام بانی
  • اجرای «کمی کمتر بدزدین» فروردین ماه
  • نوروزگاه نقده ۲۹ اسفند برگزار می‌شود
  • برگزاری نوروزگاه در حمام شیخ سلماس
  • افشین یداللهی به معنای واقعی عاشق ایران بود
  • در تعطیلات نوروز چه نمایش‌هایی را ببینیم؟
  • سجاد افشاریان در تدارک اجرای چند تئاتر
  • تعطیلات نوروز چه نمایش‌هایی اجرا دارند؟
  • میازاکی؛ پیرمرد بی‌جانشین دنیای انیمیشن
  •  «فین جین» در عمارت نوفل لوشاتو تمدید شد/ اجرای کمدی زندگی امیرکبیر !