Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- نتایج یک مطالعه نشان می دهد مادرانی که بیش از6 ماه در کنارکودک خود می خوابند با افزایش دو برابری خطر ابتلا به افسردگی روبرو هستند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه دیلی میل، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در آمریکا انجام شد، نشان می دهد، میزان افسردگی در این مادران نسبت به مادرانی که اتاق خواب کودکان خود را جدا کرده اند، بطور متوسط 76 درصد بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مطالعه همچنین نشان می دهد که خوابیدن والدین در کنار کودک نه تنها باعث ایجاد استرس می شود بلکه وضعیت خواب پدر و مادرها را نیز دشوارتر کرده وآنها را برای ابتلا به افسردگی مستعدتر می سازد.
افسردگی پس از زایمان برای زنانی که تازه مادر می شوند یک اتفاق رایج است زیرا در این زنان تغییرات هورمونی به همراه خستگی ناشی از بارداری و زایمان سلامت روان آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.
افسردگی پس از زایمان می تواند بسیار جدی تر و پایدارتر باشد؛ اما با این حال فقط 15 درصد تولدها با افسردگی پس از زایمان مادر همراه است و این افسردگی معمولا در در فاصله زمانی میان هفته اول و ماه اول پس از تولد نوزاد شروع می شود و می تواند ماه ها ادامه یابد.
استرس خطر ابتلا به علائمی مانند ناامیدی ، گریه خود به خودی و حتی افکار خشونت آمیز را در این زنان بیشتر می کند بنابراین تلاش ها برای به حداقل درآوردن نگرانی های آنها و ایجاد احساس امنیت در این زنان می تواند به پیشگیری از ابتلا به افسردگی پس از زایمان کمک کند.
علمی**2038**1440

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۴۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس

تصویر زیر از مجموعه عکس‌های محمود پاکزاد مربوط به خیابان ولیعصر(عج) تهران در سال ۱۳۳۴ است. 

از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمود پاکزاد از اولین عکاسانی است که تاریخ خیابان‌های تهران را مصور و مستند کرده است، البته از جمله شهر‌هایی که پاکزاد برای عکاسی به آنها سفر کرده می‌توان به اصفهان، شیراز، تبریز، گرگان، اهواز، آبادان، خرمشهر، همدان، آذربایجان، قم، شهر‌های شمالی ایران اشاره کرد. پاکزاد در سال ۱۳۷۷ خودش را بازنشسته کرد و در سال ۱۳۷۸ عکس‌های خود را به سازمان اسناد ملی اهدا کرد.

تصویر زیر از مجموعه عکس‌های محمود پاکزاد از خیابان ولیعصر (عج) تهران در سال ۱۳۳۴ است. خیابان ولیعصر تهران یکی از شاه‌راه‌های ارتباطی در مسیر شمال به جنوب و برعکس در شهر تهران است. تا پیش از انقلاب اسلامی ایران خیابان ولیعصر را با نام خیابان پهلوی می‌شناختند. خیابان ولیعصر به‌واسطه درختان چنارش نیز شهرت زیادی دارد؛ گرچه که در گذشته تعداد این درختان بسیار بیشتر از امروز بود.

منبع: خبرآنلاین

tags # عکس تاریخی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در البرز
  • طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس
  • مشکلات طرح جوانی جمعیت از زبان یکی از مادران مشمول طرح
  • برخی از فرهنگیان هدیه روز معلم دریافت نکردند
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • معمای وام ازدواج ۱۴۰۳ چگونه حل می‌شود؟
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید