Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@08:41:08 GMT

ایرانی‌ها باز هم برنده اسکار شدند! +عکس

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۴۸۶۱

ایرانی‌ها باز هم برنده اسکار شدند! +عکس

حضور دو نفر از عوامل ایرانی در فیلم «کودک خاموش» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه، باعث شد که بار دیگر نام ایرانی‌ها در تاریخچه نامزدها و برندگان اسکار ثبت شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در مراسم نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار که صبح دوشنبه به وقت ایران، در آمریکا برگزار شد، فیلم «کودک خاموش» در رقابت با چهار فیلم کوتاه دیگر در نهایت موفق شد جایزه بهترین فیلم کوتاه این جوایز مهم سینمایی را به‌دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فیلم کوتاه که «کریس اوورتون» انگلیسی آن را کارگردانی کرده، علی فراهانی - فیلمبردار ایرانی مقیم بریتانیا - فیلمبرداری را بر عهده داشته است و ساخت موسیقی آن نیز با امیر صادقی کنجانی - آهنگساز ایرانی - بوده است.

این فیلم کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای در شاخه بهترین فیلم کوتاه نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار با چهار فیلم دیگر شامل «مدرسه ابتدایی دکالب»، «ساعت ۱۱»، «برادرزاده من اِمت» و «همه ما» برای کسب جایزه رقابت داشت.

علی فراهانی، مدیر فیلمبرداری این فیلم کوتاه، یکی از حاضران در سالن دالبی‌تئاتر لس‌آنجلس محل برگزاری مراسم اعطای جوایز اسکار بود؛ اما امیر کنجانی اعلام کرده بود که به سبب رفتار تبععیض‌آمیز مقامات آمریکایی با شهروندان ایرانی، با وجود داشتن ویزا، در این مراسم شرکت نمی‌کند.

علی فراهانی در مراسم اسکار 2018

داستان فیلم کوتاه «کودک خاموش» که تاکنون چندین جایزه بین‌المللی به‌دست آورده است، درباره کودکی چهارساله و فاقد شنوایی است که زندگی صامتی را پشت سرمی‌گذارد؛ تا این که یک مددکار اجتماعی به او روش برقراری ارتباط از طریق زبان اشاره را آموزش می‌دهد.

«کودک خاموش» با کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره بین‌المللی «رودآیلند»، واجد شرایط رقابت در جوایز اسکار شناخته شده بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدی امباپه و انریکه برای دو جایزه ارزشمند

به گزارش "ورزش سه"، همانطور که انتظار می‌رفت، PSG، قهرمان فعلی لیگ 1، تقریباً در تمام دسته های جوایز برتر فصل نامزد شده است. کیلیان امباپه نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن لیگ یک شده، در حالی که سرمربی او، لوئیز انریکه، در میان نامزدهای دریافت جایزه بهترین مربی در مسابقات قهرمانی فرانسه دیده می شود.

کاپیتان تیم ملی فرانسه با پشت سر گذاشتن رکورد پنج آقای گلی ژان پیر پاپن، ششمین جایزه متوالی بهترین گلزن خود را به دست خواهد آورد، علاوه بر این که احتمالا برای پنجمین بار متوالی به عنوان بهترین فوتبالیست لیگ انتخاب خواهد شد که یک رکورد مطلق است. پیر لیز-ملو از برست، پیر امریک اوبامیانگ از مارسی، عثمان دمبله از پاری سن ژرمن و ادون ژگروا از لیل نامزدی را به اشتراک می گذارند.

در دو فصل گذشته، تیم پاریسی، نتوانست عنوان بهترین مربی سال را کسب کند و نه پوچتینو و نه گالتیه این جایزه را دریافت نکردند. انریکه برای این عنوان با اریک روی (برست)، فرانک هیز (لانس)، پائولو فونسکا (لیل) و لوکا السنر (لو آور) رقابت دارد.

دیگر خبرها

  • زنانی که در کن رئیس شدند
  • فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • نامزدی امباپه و انریکه برای دو جایزه ارزشمند
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد