Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم با حضور آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی، علیرضا رشیدیان؛ استاندار خراسان رضوی، مسئولان استانی و کشوری، خانواده آیت‌الله واعظ طبسی، جمعی از علما و روحانیون حوزه علمیه مشهد، مدیران و خادمان بارگاه منور رضوی، فرماندهان و شخصیت‌های نظامی و انتظامی و عموم مردم در حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم با قرائت قرآن توسط قاریان حرم مطهر رضوی آغاز شد و سید جعفر ماهرخسار به ذکر مصیبت پرداخت، در ادامه این برنامه حجت الاسلام و المسلمین نظری‌منفرد سخنرانی کرد.

وی با اشاره به اینکه مرگ در قرآن به تعابیر متعددی آمده است، عنوان کرد: مرگ به معنا فنا نیست بلکه حیاتی دیگر است که برای انسان پس از ترک این دنیا حاصل می‎شود.

این استاد حوزه تصریح کرد: قرائت تلقین بر میت و روایاتی که احوال شب اول قبر را بیان می‎کند بیانگر حیات اموات پس از ترک این دنیاست، البته بهترین توشه برای دنیای پس از مرگ تقوای الهی است که در همین دنیا باید آن را به دست بیاوریم.

وی ابراز کرد: دو سال از رحلت آیت الله واعظ طبسی گذشت، کسی که عمر خویش را در راه انقلاب و حرم امام رضا(ع) گذارند. ایشان اهل علم و ادب بودند. مرحوم طبسی نسبت به خدمت به درگاه حضرت رضا(ع) عشق علاقه خاصی داشت که این مهم توشه عظیمی برای قیامت به‎شمار می‌‏رود.

یادآور می‌شود؛ آیت‌الله واعظ طبسی نماینده از ابتدای انقلاب اسلامی 37 سال تولیت آستان قدس رضوی را برعهده داشت. وی پس از یک دوره بیماری بامداد روز جمعه 14 اسفند سال 94 در 81 سالگی به دیار باقی شتافت.

901/900

آیت الله علم الهدی خراسان رضوی ابراهیم رئیسی آستان قدس رضوی رشیدیان آیت‌الله واعظ طبسی سالگرد

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۴۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

اسدالله عباسی  در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: هم اینک شاهد روش شدن اذعان عمومی مردم در جهان هستیم و هر سال نیز  بیشتر می شود که این امر به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند.

 نماینده عالی دولت در گیلان افزود: البته چراغی که امام راحل(ره) افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند, این مشعل همیشه روشن خواهد ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر خواهد بود.

 وی ادامه داد: از سوی دیگر شاهدیم که استکبار جهانی با غول های رسانه ای خود مترصد سانسور جنایتهای رژیم جعلی صهیونیستی است اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایتها برملا می شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایتها هستیم.

 استاندار گیلان در ادامه به سالگرد ارتحال امام (ره) نیز اشاره و بیان کرد: امسال نیز کاروانهای پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند که کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خرداد حرکت خود را از رشت  آغاز می کنند.

 وی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شود تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

 عباسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار  فرهنگی , می توانند با آرمانهای امام راحل بیشتر آشنا شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد