Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@16:23:02 GMT

«مکبث زار» ایرانی در مسکو

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۵۳۷۴

«مکبث زار» ایرانی در مسکو

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ اجرای نمایش «مکبث زار»، به دعوت کنسرواتوار چایکوفسکی در سالن انستیتو گیتیس (یکی از مهم‌ترین انستیتوهای دنیا و مهم‌ترین دانشگاه تئاتری روسیه) و در جریان پروژه «از سیب سرخ تا آبی دریا» به مدیریت سولماز همت‌زاده در مسکو اجرا خواهد شد.

این نمایش با همکاری مشترک گروه تئاتر «تی‌تووک» و «باران زاگرس» (آ مده‌آ) انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پشت‌کوهی پیش از این، نمایش «مکبث زار» را در شهرهای تهران، بندرعباس و شهرکرد و در کشورهای آلمان، روسیه، ارمنستان و هند روی صحنه برده بود. این نمایش در سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر نیز در شهرهای یزد و آمل به صحنه رفته است.

در این نمایش محمد سایبانی، داوود اسلامی، بهروز عباسی، حسین اصیلی، بهنام پانیزه، الهام اسکندری، سارا شاهی و بهرنگ عباس‌پور بازی دارند.

دیگر عوامل این اجرا عبارتند از: عسل امین‌نیا (دستیار کارگردان)، ام. جی. جایباش(منشی صحنه)، ابراهیم پشت‌کوهی(طراح صحنه)، فاطیما پشت‌کوهی(طراح لباس)، بهرنگ عباس‌پور، عماد زارعی، مرتضا اولی‌بندری و امین باسره (موسیقی)، سعید عیسایی( عکاس) و احمدرضا حجارزاده (امور رسانه و روابط عمومی).

در خلاصه‌داستان این نمایش آمده: مکبث در جزیره هرمز برای رسیدن به پادشاهی اهل هوا دانکن بابای بزرگ زار را به قتل میرساند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا بلوکات بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران پس از سال‌ها دوری از بازی در تئاتر، با نمایش «خارشتر» روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی به نویسندگی هدی آهنگر و کارگردانی سیدعلی موسویان و تهیه‌کنندگی وحید کریمی به‌زودی میزبان علاقه‌مندان خواهد شد.

از فعالیت‌های تئاتری لیلا بلوکات می‌توان به بازی در نمایش‌های «شکار مرغابی»، «رام کردن مرد سرکش»، «خرده جنایت‌های زن و شوهری»، «هفت عصر، هفتم پاییز»، «شیروانی داغ»، «ماسک»، «اولئانا»، «هوس و هفت دقیقه»، «روز سیاوش» و… اشاره کرد.

در نمایش «خارشتر» علاوه بر لیلا بلوکات دیگر بازیگران مطرح تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران نیز حضور دارند که اسامی آن‌ها و دیگر اطلاعات اجرا به‌زودی اعلام می‌شود.

تمرین‌های این نمایش آغاز شده و در حال گذراندن مراحل آماده‌سازی است.

کد خبر 6091061 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • استوری مشکوک ستاره ایرانی: پایان قصه ایتالیا!
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • پایان غمگین قصه امین اسماعیل‌نژاد در ایتالیا
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند