Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@10:46:54 GMT

اصناف مشهد زیر ذربین بازرسان قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۵۴۱۹

اصناف مشهد زیر ذربین بازرسان قرار گرفتند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ این روزها با نزدیک شدن به سال نو مردم در تکاپو خرید های شب عید هستند به همین بهانه همراه  بازرس ها آماده رفتن به بازار شدیم.

  در این بازدید به همراه تیم بازرسی وارد بازار شدیم  ، بازرسان هنگام بازرسی تخلفاتی از جمله گران فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب و موارد دیگر بررسی می کردند تا در صورت بروز تخلف در واحدهای صنفی با آنها برخورد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  به‌سراغ دو نفر از فروشنده ها رفتیم و نظر آنها را در رابطه با این نظارت‌ها جویا شدیم؛
امیر آقاسی زاده فروشنده یکی از مغازه ها گفت: جای خوشحالی است که نظارت و بازرسی در امر فروش اجناس به صورت نرخ گذاری انجام میشود و از اینکه مغازه را بررسی کردند خوشحالم زیرا چیزی وجود نداشت که باعث شرمندگی من شود و این نظارت ها به نفع مغازه داران و مردم است.

آقای کاظمی یکی دیگر از فروشنده ها افزود:در بازرسی ها هر چه می گویند انجام می دهیم و در کل خدا خیرشان بدهد و این بازرسی ها همیشه باید باشد

مقدسی مسئول بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی  که همراه بازرسان در این بازدید بود در پاسخ به شکایت خانمی که  از تفاوت قیمت ها در خیابان فلسطین گله داشت به خبرنگار ما گفت: مهمترین بخش یک کنترل خودکار و پیشگیرانه درج قیمت است درج قیمت سبب می‌شود مصرف کننده این حق را داشته باشد به این قیمت بالا و پایین انتخاب کنند.   امیر جلیلی تقویان، رئیس شعب سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی هم که در این بازرس همراه بازرسان بود گفت: شهروندان محترم هرگونه شکایات و گزارش خود را می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی و همچنین شماره پیامک ۳۰۰۰۹۶۵۱ اعلام کنند تا در اسرع وقت با متخلفین برخورد شود.  
۲۵۰ گشت نظارتی  بر بازار شب عیدنظارت می کنند
راضیه علیرضاییرئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی در مراسم آغاز عملیات اجرای گشت ها و طرحهای نظارت نوروزی شهر مشهد گفت: از ۱۵ فروردین طرح نظارتی مجاورین و از ۲۵ اسفند ماه طرح نظارتی زائرین آغاز خواهد شد و از ۴۰ اتحادیه‌ای که بر بازار نظارت می کنند جمعا۲۵۰ گشت مشترک در این ایام خدمت رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نظارت ها توسط اتاق اصناف انجام خواهد شد افزود: در طرح مجاورین این نظارت روی بازار شب عید اعم از کالاهای اساسی خوراک پوشاک و کفش است اما در طرح زائرین نظارت بیشتر در بحث خوراک ،سلامت ،اقامت و حمل و نقل است.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت خراسان رضوی گفت" در رکن اول این مردم هستند که می توانند جلوی تخلف را بگیرند و در رکن دوم قاضی تعزیرات همراه گشت های نظارتی ما حضور دارد و جدا از شدت عمل در مقابل متخلفین، سرعت عمل لازم را برای احقاق حق مجاورین و زائرین انجام خواهند داد.

 علیرضایی افزود:در ایام عید هم بازرسان از رستوران ها ،اغذیه ها، سوپر مارکت ها و هتل های اطراف حرم مطهر رضوی که زائران در آنجا حضور بیشتری دارند نظارت خواهند .   طرح های نظارتی اتاق اصناف مشهد بر بازار شب عید تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد .
گزارش از زهرا یونسی
انتهای پیام// ز.ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۵۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۰۰ شرکت، برای تولید موبایل تسهیلات گرفتند

به گزارش «تابناک» به نقل از اتاق اصناف ایران، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران با بیان آمار تسهیلات تولید موبایل در سال ۱۴۰۲ از اعمال دقت بیشتر در صدور مجوز تولید تلفن همراه خبر داد.

سیدحسین سادات حسینی درباره این خبر گفت: «در سال گذشته بیش از ۱۰۰ شرکت، درخواست خود را برای صدور مجوز تولید گوشی تلفن همراه ارائه کرده بودند که پس از طی مراحل مشخص شده، با دریافت برخی حمایت‌ها و سهیلات فعالیت خود را آغاز کردند.»

طبق توضیح او بعد از برگزاری جلساتی در وزارت صمت و وزارت ارتباطات بنا شده است که این دو وزارتخانه، شرکت‌های درخواست‌کننده را مورد بررسی و راستی آزمایی قرار دهند تا «مشخص شود امکانات و اعتبارات اختصاص‌یافته در جهت راه‌اندازی خط تولید و بهره‌برداری از آن استفاده شده یا خیر».

رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران با بیان این توضیحات گفت: «این راستی‌آزمایی‌ها، صدور مجوزهای جدید برای تولید تلفن همراه را مشمول دقت، بررسی‌ و زمان بیشتری می‌کند.»

تصمیم به راستی‌آزمایی شرکت‌های متقاضی تولید موبایل درحالی است که پیش از این تولید گوشی‌های تقلبی نوکیا در ایران جنجالی شده بود.

در جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ هم به «حمایت از تولید گوشی‌های هوشمند داخلی» اشاره شده است. در جدول برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال ۱۴۰۳ برای این عنوان ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت، برای تولید موبایل تسهیلات گرفتند
  • افتتاح دفتر نمایندگی بازرسی و نظارت فولاد شهر