Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مدیر آی تی کمیسیون ملی یونسکو گفت: زنگ زلزله که سال های سال است در تمام مدارس کشور اجرا می شود اصلا موفقیت آمیز نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، نازنین صادقی روز دوشنبه در همایش ملی رسانه ها و فناوری های اطلاعاتی در خدمت کاهش خسارات بلایای طبیعی در محل دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع معرفی اپلیکیشن های آموزشی یونسکو برای کودکان و نوجوانان افزود: نمونه ای از این عدم موفقیت زنگ زلزله را در زلزله های اخیر مشاهده کردیم که بجای اینکه زرسی از زنگ های زلزله گرفته باشند و فرار نکنند اما اکثر دانش آموزان و معلمان هنگام زلزله فرار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در این زلزله ها اغلب دانش آموزان به شدت ترسیدند و فرار کردند و به نظر این آموزش ها درست نبوده است.
صادقی اضافه کرد: باید تمام این آموزش ها در کتاب های درسی آورده شود و بیشتر روی آنها کار شود چون آموزش ها در قالب زنگ زلزله تاثیرگذار نیست.
مدیر آی تی کمیسیون ملی یونسکو ادامه داد: به همین منظور کمیسیون ملی یونسکو درصدد است با همکاری سازمان های دولتی و غیردولتی یا بازی موبایل و اپلیکیشن های آموزشی برای آموزش کودکان و نوجوانان برای سلامت روحی و جسمی داشته باشد.
وی اظهار داشت: یونسکو به موضوع آموزش کودکان و نوجوانان در زمینه بلایای طبیعی توجه جدی دارد و به عنوان نمونه یونسکوی بانکوک به این فکر افتاد و با تهیه یک بازی در موبایل در کودکان این آموزش ها را به کودکان ارائه می دهد.
این مسوول تصریح کرد: برای افزایش سطح آگاهی مردم ایمنی در مقابله سیل ( در سال ٢٠١١ در تایلند سیل رخ داد) آموزش هایی درباره آن در تایلند در قالب موبایل طراحی کرد و حتی رتبه نخست در میان بازی های آموزش در تایلند در همان سال را کسب کرد.
صادقی در پایان گفت: باید در ایران نیز به این آموزش ها در قالب موبایل به کودکان و نوجوانان توجه شود تا روز به روز شاهد کاهش خسارات در بلایای طبیعی باشیم .
همایش ملی رسانه ها و فناوری های اطلاعاتی در خدمت کاهش خسارات بلایای طبیعی در محل دانشگاه علامه طباطبایی به مدت یک روز با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران، سیدضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و نصیری قیداری دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو حضور دارند.
در این همایش چهار پنل تخصصی نیز در حال برگزاری است.
اجتمام ** ٧٢٦٨ ** 1418

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ امیر سرتیپ دوم داوود نظام اسلامی در مراسم سالگرد خادم الشهدا، شهید محمد سلیمانی که در مسجد جامع رودسر برگزار شد، با بیان اینکه عملیات غرورآفرین «وعده صادق» هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید، افزود: پس از گذشت ٧ دهه از تشکیل این رژیم غاصب و کودک کش، هیچ کشوری توان رویارویی با این رژیم جعلی که مورد حمایت آمریکای جنایتکار و دیگر هم پیمانانشان است را نداشت، اما به فضل الهی و با تکیه بر توان دانشمندان غیورمان در صنعت نظامی، این عملیات با اقتدار انجام شد و موجب حیرت جهانیان شد.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی بدانند این عملیات فقط یک سیلی بوده و در صورت تعرض به خاک کشورمان از هر نقطه از دنیا، جمهوری اسلامی با اقتدار و تمام توان در برابر هرگونه تعرض و تهدید ایستادگی کرده و جوابی دندان شکن، قاطع و پشیمان کننده خواهد داد.

امیر سرتیپ دوم حسین یاسینی رئیس دفتر ارتباطات مردمی فرمانده کل ارتش هم در این مراسم با بیان اینکه خادمین شهدا با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه اهمیت زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، با حضور در یادمان‌های مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور در راه خدمت به زائران تلاش می‌کنند، گفت: شهید محمد سلیمانی از جمله خادمینی بود که تا پای جان در این راه تلاش کرد و خداوند هم مزد خدماتش راعطا کرد.

خادم شهید محمد سلیمانی ششم فروردین سال ٨٩ ، بر اثر حادثه‌ای هنگام خدمت به زائران راهیان نور، در مناطق عملیاتی جنوب کشور، در پادگان میشداغ به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»