Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صداوسيما ، آقاي مهدي رفیعی جهادگر خوش رو و مبتکر 21 ساله دارای مدرک کاردانی مدیریت فرهنگی توليد كننده روغن های مختلف گیاهی  در خصوص چگونگي ورودش به اين عرصه و ويژگي هاي كارش توضيح داد.
وي افزود : روغن های گیاهی را از گیاهان، میوه ها یا دانه‌ی آنها استخراج می‌کنند دارای ارزش غذایی بسیار بالایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اين جوان توليد كننده بسيجي كه از نمونه هاي و الگو هاي برتر اقتصاد مقاومتي استاني نيز مي باشد علاوه بر توجه به كيفيت بالاي محصولش، جنبه هاي معنوي و محرومیت زدایی را نيز در كارش جای داده است.
هدف شما از راه اندازی این کارگاه چه بوده است؟
از سال 1392 که قرارگاه جهادی طلیعه داران ظهور رو تشکیل دادیم مثل خیلی از مراکز خیریه که در راستای محرومیت زدایی فعالیت می کنند. ما نیز ورود به این عرصه را در برنامه خود گنجاندیم. ما نیز تصمیم گرفتیم که منبع درآمد ثابت و پایداری داشته باشیم تا بتوانیم کارهایمان را با اثر بخشی بیشتری انجام دهیم. ما به فکر خود اتکایی و ایجاد اشتغال پایدار افتادیم. در این راستا کار تولید روغن را بعد از مشاوره و تحقیق بسیار در پیش گرفتیم و شروع کارها از روغن کنجد آغاز نمودیم. روغن يكي  از مواد غذايي اصلي در سبد غذايي روزانه مردم جامعه مي باشد و كيفيت و سالم بودن آن نقشي عمده در سلامت جسمي مردم ايفا مي كند. روغنهاي گياهي امروزه جايگزيني مناسب براي روغنهاي با منشا حيواني محسوب مي شوند.
در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی و به منظور محرومیت زدایی و کسب درآمد پایدار به فکر کاری افتادم که با پشتكار در راستای شكوفا سازی اقتصاد بومي استان و كشور قدمی بردارم. بعد از تحقيقات بسیار متوجه شديم كه بیشتر روغن هاي درون كشور وارداتي است و به همين روغن‌گیری از دانه‌های گیاهی را انتخاب کردم.
ابتدا یک دستگاه صنعتی را تهیه کردیم. در ابتدای کار بازار فروش آنچنانی نداشتیم ولی با کمک بچه های اقتصاد مقاومتی این کار پیشرفت پیدا کرد و در حال حاضر به 82 مدل روغن رسیده است. که به لطف خدا شماره ثبت و بهره برداری گرفتیم و سلامت هم در حال حاضر شدن می باشد. این عامل باعث شد که ما چند نفر از سرپرست خانوارهایی که تحت پوشش هستند را مشغول به فعالیت کنیم و برای آنها منبع درآمدی ایجاد نماییم. چند نفری داخل کارگاه  مشغول هستند غیر مستقیم هم به صورت بازاریابی کار میکنند یعنی ما قیمت کف به خیلی ها می دهیم و آنها می روند پخش می کنند. مثلا یک روغن کنجد که الان 40000 هزار تومان می باشد ما 23000 هزار می دهیم و خود آن افراد 27000 به فروش می رسانند.
پایلوت کار ما در حال حاضر شهر ری می باشد اقلام تولیدی کارگاهم در سطح شهرستان توزیع می شود ولی در حال گسترش این کار در سطح 16 شهرستان استان تهران هستیم که بتوانیم برای همه شهرستان ها یک کارگاه ایجاد کنیم که منبع درآمدی برای سرپرست خانوارها باشد.
مواد اولیه رو از کجا تهیه می کنید؟
بعضی مواد اولیه را از خود تهران  تهیه می کنیم ولی اکثریت را از شهرهای دیگر مانند مشهد و... تهیه میکنیم. بعضی مواد هم هستند مانند کنجد که تولید ایرانی برای روغن گیری مناسب نیست و از پاکستان فرستاد می شود. 4 مدل کنجد برای روغن گیری داریم سودانی، افغانی، هندی و پاکستانی که بهترین مدل افغانی می باشد بعد پاکستانی ولی چون مدل افغانی بو می دهد و خیلی ها نمی توانند تحمل کنند از مدل پاکستانی بیشتر استفاده می شود. ما تلاش میکنیم بهترین جنس را به مشتری بدهیم اون چیزی که الان تولید می کنیم مدل کنجد دو بار بوجار پاکستانی می باشد. البته خیلی از کارگاه ها از کنجد های سودانی برای سود آوری استفاده می کنند.
وضعیت کارگاه به چه صورت می باشد؟
این بسیجی کارآفرین افزود: در حال حاضر کارگاه ما 30 متر مساحت دارد. دستگاه صنعتی که در حال حاضر داریم برای کنجد، بادام، سیاه دانه، نارگیل و... استفاده می شود. دیگر دستگاه ما هسته انار و هسته انگور را می گیرد. دستگاه دیگر مثلا برای ارده استفاده می شود. بهتره مکان کارگاه ثابت و مشخص باشد که غذا و دارو آن مکان را تأیید کند. که بتوانیم پخش کنیم و با قیمت پایین به خانوارها توزیع کنیم که آنها هم مابین فامیل و اقوام پخش کنند. به این صورت هم کار در خانه صورت خواهد گرفت و  هم درآمد ثابتی کسب خواهد شد.
برای شروع کار حدود 15 میلیون آن هم فقط برای کنجد هزینه لازم است. دستگاه حدود 10 الی 12 میلیون می باشد. کنجد و وسایل دیگر را هم باید خریداری شود.
وی به بازار رقابت محصولات اشاره و بیان کرد: اغلب مصرف کنندگان از کیفیت کنجد بی خبرند چرا که ظاهر همه کنجدها یکی است ولی از نظر کیفیت فرق دارند. این تفاوت زمانی احساس می شود که دو روغن تولیدی در کنار همدیگر گذاشته شود. مسلما روغنی که از کنجد با کیفیت بالاتر گرفته می شود دارای قیمت بیشتری هم است. وي افزود: كاهش كلسترول خون، جلوگيري از بيماري‌هاي مفصلي و آرتروز و همچنين منبع غني ويتامين اي و كلسيم موجود در کنجد سه برابر شير است.
این جهادگر اقتصاد مقاومتی افزود: در واقع هر کاری را می خواهیم انجام دهیم قبل از هر چیزی باید دنبال بازار فروش آن محصول باشیم. اگر بازار فروش را مدنظر نداشته باشیم با آفت و ضرر مواجه خواهیم شد.
وي در پايان علاوه بر قدرداني از سازمان بسيج سازندگي استان تهران به دليل اعطاي تسهيلات اقتصاد مقاومتي و اشتغالزايي و محرومیت زایی از دولت و دستگاه هاي مختلف درخواست داشت تا با حمايت هاي بيشتر و بهتر به جوان هاي مبتكر و تلاشگر ايراني فرصت دهند تا ميهن اسلامي خود را خود كفا و شكوفا نمايند و به بيانات مقام معظم رهبري جامه عمل بپوشانند.
 
 
 
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۵۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب

سرهنگ عبدی اظهار کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا در بناب در پی کسب خبری مبنی بر دپو و احتکار خمیر مایه و کنجد در یک انبار موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی به همراه نمایندگان اداره شبکه بهداشت و درمان و جهادکشاورزی شهرستان از انبار مورد نظر بازدید و مقدار ۱۰ تن خمیر مایه و دو تن و ۸۰۰ کیلوگرم کنجد خارجی قاچاق را کشف و برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه ۲۵ میلیارد ریال برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد تشریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: قاچاق کالا از جهات گوناگون سلامت اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند و پلیس با تمام توان و جدیت با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است