Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@05:30:31 GMT

آئین نامه مجوز طرح ترافیک اردیبهشت ماه اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۵۹۶۱

رویداد۲۴-محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: آیین نامه مجوز طرح ترافیک فروردین ماه 97 تدوین و در اردیبهشت ماه اجرا می شود. محمد علیخانی خاطر نشان کرد: دستور العمل و آیین نامه دریافت سهمیه طرح ترافیک سال آینده باید در کمیسیون نهایی و نوشته شود و شهرداری موظف است طبق آن دستور العمل اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از محل سهمیه های طرح ترافیک سال 97 شهرداری تهران، سه درصد به موارد خاص اختصاص داده شده که خبرنگاران هم جزو آنها به شمار می آیند.
علیخانی با بیان اینکه پیش از این چون تعرفه سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران پایین بود، بسیاری به نام خبرنگار طرح را دریافت می کردند و از این محل سوء استفاده می شد و افرادی که خبرنگار نبودند نیز مجوز طرح ترافیک می گرفتند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امسال خبرنگاران واقعی طرح ترافیک دریافت می کنند، افزود: پیش از این 6 هزار نفر با عنوان خبرنگار طرح دریافت می کردند، اما تعداد واقعی خبرنگاران بیش از1500 تا 2 هزار نفر نیست.
وی با بیان اینکه آیین نامه اجرایی طرح ترافیک سال 97 فروردین ماه تدوین و در اردیبهشت ماه اجرا می شود، خاطر نشان کرد: در این آیین نامه مشخص می شود که مکانیزم شناسایی خبرنگار باید چگونه باشد.
وی یاد آور شد: طرح ترافیک سال 96 تا اردیبهشت ماه 97 اعتبار دارد.
براساس مصوبه شورای شهر تهران در طرح جدید ترافیک، دیگر سهمیه سالانه ورود به محدوده طرح ترافیک با دریافت مبلغ کلی در ابتدای سال صادر نمی شود و متقاضیان باید روزانه نسبت به اخذ مجوز ورود به این محدوده در شهر تهران اقدام کنند.
در شرایط کنونی 2 طرح محدوده «ترافیک» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود که ورود به محدوده ترافیکی منوط به داشتن مجوز و ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاک خودروها است.
زمان اجرای طرح ترافیک فعلی روزانه (شنبه تا چهارشنبه) از ساعت 6:30 تا 17 و طرح زوج و فرد از ساعت 6:30 تا 19 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 6:30 تا 13 است. براساس طرح جدید ترافیک، زمان اجرایی این 2 طرح در سال آینده 6:30 تا 19 خواهد بود ضمن اینکه روزهای پنجشنبه نیز این طرح ها اجرا نخواهد شد.
ساعت تردد خودروها در طرح جدید ترافیک در 3 محدوده زمانی 6:30 دقیقه تا 10، 10 تا 16 و از 16 تا 19 تقسیم‌بندی شده است. نرخ ورود به محدوده طرح جدید ترافیک نیز از 13 هزار و 400 تومان آغاز و سقف آن 36 هزار تومان در روز است.
در طرح جدید ضرایب و تخفیف های برای تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک شامل داشتن معاینه فنی برتر (20 درصد تخفیف) و همچنین زمان تردد در محدوده در نظر گرفته شده است.
همچنین 3 درصد مجموع سهمیه طرح جدید ترافیک تهران به گروه های خاص از جمله خبرنگاران و روزنامه نگاران و عکاسان خبری و جانبازان اختصاص داده شده که قرار است عوارض ورود به محدوده طرح برای این گروه با 90 درصد تخفیف(یک دهم) محاسبه شود.
عوارض تردد وسایل نقلیه پلاک تهران از جمله آژانس ها، موسسات اتومبیل کرایه و حمل و بار نظیر وانت بارها و سرویس مدارس که دارای مجوز یا پروانه فعالیت از شهرداری تهران باشند، در سقف مجوزهای ورودی در سال با اعمال ضریب نیم درصد تعیین و محاسبه خواهد شد.
همچنین تاکسی های اینترنتی باید مجوز از شهرداری بگیرند تا به درخواست طرح ترافیک آنها رسیدگی شود. براساس اعلام شهرداری تهران، ورود به محدوده ترافیکی زوج و فرد نیز در سال 97 با ادغام در طرح ترافیکی اصلی منوط به پرداخت عوارض خواهد شد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تشریح وضعیت ترافیک صبحگاهی در معابر تهران اعلام کرد که ماموران پلیس راهور برای مدیریت ترافیک عصرگاهی نیز از آمادگی لازم برخوردارند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ اسماعیل احسان پور درباره ترافیک صبحگاهی شهر تهران گفت: در رصدهای پلیسی مشخص شد که از حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، ترافیک در بیشتر معابر پر تردد پایتخت آغاز شده است. این ترافیک از غرب، شرق و جنوب تهران به سمت مراکز و شمال شکل گرفته و در حال حاضر از حجم آن کاسته شده است. با این وجود با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود از حدود ساعت ۱۷ ترافیک عصرگاهی آغاز شود، ماموران پلیس راهور از آمادگی لازم برای مدیریت ترافیک برخوردارند. لازم است مردم نیز از ترددهای غیرضروری با خودروی شخصی خود در ساعات پیک ترافیک خودداری کنند.

وی درباره معابر و بزرگراه‌های دارای بار ترافیک صبحگاهی نیز گفت:‌ در بزرگراه تهران - کرج، بزرگراه شهید سلیمانی در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی ، بزرگراه شهید بابایی محدوده خیابان نیروی زمینی، بزرگراه شهید زین الدین در محدوده صدف ، بزرگراه علامه جعفری در محدوده شقایق ، بزرگراه امام علی (ع) در محدوده جانبازان، بزرگراه شهید لشگری در محدوده شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان ترافیک پرحجم اما روان بود. 

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد:  در بزرگراه‌های شیخ فضل الله نوری در محدوده بزرگراه یادگار امام (ره )، بزرگراه شهید آبشناسان در محدوده سردار جنگل، بزرگراه شهید همت در محدوده جنت آباد ، بزرگراه شهید چمران در محدوده پارک نهج البلاغه ترافیک نیمه سنگین بود. همچنین در مسیر غرب به شرق خیابان آزادی در محدوده شهیدان، خیابان جانبازان در محدوده میدان میدان امام رضا (ع) نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

احسان‌پور افزود:‌ در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید نواب صفوی از انتهای بزرگراه شهید چراغی تا ورودی تونل توحید، بزرگراه آیت‌الله سعیدی از میدان فتح تا میدان آزادی و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در محدوده ستاری نیز ترافیک صبحگاهی نیمه سنگین بود.

وی با تاکید بر اینکه تردد موتورسیکلت از تونل‌های درون شهری ممنوع است، گفت: لازم است موتورسواران از تردد از داخل تونل‌های شهری پرهیز کنند. همچنین عابران پیاده نیز حتما از گذرگاه‌های مخصوص عابرپیاده تردد کنند.

دیگر خبرها

  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد