نماینده اصولگرا: احکام اسلامی متناسب با شرایط قابل تغییر است؛ آن مامور بیآنکه دستش به بدن نامحرم برخورد مستقیم داشته باشد از تداوم ارتکاب جرم کشف حجاب جلوگیری کرد/ چرا برخی به جای محکوم کردن «مجرم» به «مجری قانون» خرده میگیرند؟
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۶۳۷۶
ساعت24-به نظر بنده مامور حاکمیت در مواجهه با این عملِ سازماندهی شده که چیز تازهای نیست و به اشکال مختلف اتفاق میافتد، در گام نخست با رفتار «ارشادی» با متخلف رفتار کرد و در صورت لجبازی و عنادورزی «متخلف» گرفتار پیچیدگیهای «قانون» میشوند.
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، گفت: معدود دخترانی که کشف حجاب میکنند باید بدانند که جرمشان با خانمی که روسریش از روی بیاحتیاطی هنگام رانندگی میافتد، کاملا متفاوت است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
محسن کوهکن گفت: «جرم» از نظر قانون به «فعل» یا «ترک فعل» گفته میشود و «مجرم» تحت پیگرد قانونی قرار میگیرد. «جرم» گاهی عمومی است و گاهی دارای شاکی خصوصی است. «جرم» وقتی حالت «سازماندهی» پیدا کرد مسؤولیت «مجرم» نیز متفاوت میشود.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: در قوانین قضایی وقتی جرم عمومی اتفاق میافتد مدعیالعموم ورود کرده و به ضابط دادگستری و ضابط قضایی دستور داده و روند برخورد با «مجرم» آغاز میشود. در جرائم عمومی علاوه بر ماهیت عمومی جرم آثار و تبعاتی بر آن مترتب میشود که موجب لطمه به جامعه میشود و دادستان مسؤول رسیدگی به این وجه جرم هم هست.
نماینده مردم لنجان در مجلس ادامه داد: ماهیت نقض قانون از روی سهلانگاری و بیتوجهی با نقض آشکار و تعمدی قانون آن هم در ملاء عام بسیار متفاوت است و به صورت طبیعی واکنش مدعیالعموم هم متفاوت خواهد بود. معدود دخترانی که کشف حجاب میکنند باید بدانند که جرمشان با خانمی که روسریش از روی بیاحتیاطی هنگام رانندگی میافتد، کاملا متفاوت است.
وی بر «سازماندهی بودن» اقدام این افراد تاکید کرد و افزود: به نظر بنده مامور حاکمیت در مواجهه با این عملِ سازماندهی شده که چیز تازهای نیست و به اشکال مختلف اتفاق میافتد، در گام نخست با رفتار «ارشادی» با متخلف رفتار کرد و در صورت لجبازی و عنادورزی «متخلف» گرفتار پیچیدگیهای «قانون» میشوند.
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در عین حال متذکر شد: به دلیل حساسیت مسئله باید به شدت مراقب بود که نحوه برخورد با نقض کنندگان آشکار قانون به گونهای نباشد که معاندان و دشمنان نظام نتوانند از این مسئله سوء استفاده کنند.
کوهکن «حامیان» رفتارهای غیرقانونی اجتماعی را به دو دسته زبانی و فیزیکی تقسیم کرد و افزود: برخورد ضابط دستگاه قضایی و قانون با این دو دسته متفاوت است و مجازات حامیان فیزیکی متخلفان شدیدتر از دسته اول است.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس نحوه برخورد پلیس با متخلفان از قانون را بدون غرضورزی و نیت سوء دانست و پرسید: چرا برخی به جای محکوم کردن «جرم» و «مجرم» به مجریان قانون خرده میگیرند؟ این که عدهای نوع برخورد پلیس با متخلفان را به «محرم و نامحرم» تقسیم میکنند باید توجه داشته باشند رعایت احکام اسلامی متناسب با شرایط زمان و مکان و تشخیص شرایط آن قابل تغییر است. مامور نیروی انتظامی نیز در حین ماموریت و پس از چند بار تذکر زبانی و بیتوجهی متخلف، بیآنکه دستش به بدن نامحرم برخورد مستقیم داشته باشد از تداوم ارتکاب جرم آشکار وی جلوگیری کرد.
ایسنا
منبع: ساعت24
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از هرمزگان، شانزدهمین جلسه کافه انجمن توسط دانشجویان تشکل انجمن اسلامی تحکیم وحدت در سالن روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.
کافه انجمن هر هفته با موضوعات مهم روز تشکیل میشود.
دانشجویان در این جلسه به موضوع «حجاب فطری است یا اکتسابی؟ » با زیر موضوعات زیر پرداختند:
۱_ جمهوری اسلامی چرا باید برای مبارزه با بیحجابی هزینه کند؟
۲_ از نظر مخالفین حجاب؛ حدود پوشش چقدر است؟
۳_ حجاب محدودیت است یا مصونیت؟
۴_ وضعیت حجاب در زمان شاه چگونه بوده است؟
۵_ تفاوت کرامت زن در جمهوری اسلامی با غرب چیست؟
۶_ نحوۀ برخورد پلیس با زنان در ایران و غرب چه تفاوتی دارد؟
در پایان حضار جلسه به جمع بندی زیر رسیدند:
جمهوری اسلامی ایران، داعیهدار پرچمداری تمدن اسلامی است لذا بدیهیست که در مسئله حجاب سفت و سخت برخورد کند و حتی با اینکه امروز، حجاب به مسئلهای حکومتی مبدل شده و بیحجابی به نوعی نماد مخالفت با نظام جمهوری اسلامی است، حاضر نباشد اجبار حجاب را بردارد. مسئله حفظ چارچوبهای اجتماعی و حیا در جامعه ما به قدمت تمدن ماست و نمیشود اجازه داد که کسی بخواهد ناموس ایرانی را دست مایه اهداف شوم خود کند. لذا به این ترتیب است که کشور و ملت ما شهید میشوند و شهید تربیت میکنند اما ذرهای از این خط قرمز عقب نمیکشند. بحث اتخاذ سیاستهای فرهنگسازی و یا برخورد با هنجار شکنان بحثی جداست و در اینجا صرفا از دلیل هزینه دادن جمهوری اسلامی برای امر حجاب صحبت کردیم. در ادامه لازم به ذکر است کرامت زن در حکومت و گفتمان انقلاب اسلامی با جامعه غربی زمین تا آسمان متفاوت است و در حالی که غرب زنان را دستمایه پیشرفت صنعت مد و فشن و... قرار داده، در ایران روی زن به عنوان یک انسان تمدن ساز حساب باز میشود. نوع برخورد مردان یک جامعه با زنان آن تا حدی بیانگر تفاوت کرامت گذاری آنها در جامعه نیز میباشد. زنان در جامعه غرب به نوعی ابزار هوسرانی مردان شدهاند و تنها با عریان ساختن خود میتوانند ابراز وجود کنند که این کاملا مخالف گفتمان امامین انقلاب است.
ضمن اینکه باید اضافه کنیم اینکه بعضی میگویند حجاب مانع فعالیتهای اجتماعی است و زنان را محدود میکند هم سخن درستی نیست. اتفاقا حجاب امنیت و آرامش خاطر زنان را برای حضور در اجتماع تامین میکند. اما بدیهی است که به واسطه حجاب محدودیتهایی برای زنان اعمال میشود و مسلما نمیتوانند آزادانه هر فعالیتی داشته باشند اما با یک بینش عالی میشود این محدودیت را برای احیای سلامت جامعه پذیرفت.
خبرنگار: نسیم اسپید
انتهای خبر/
کد خبر: 1229407 برچسبها حجاب