Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:33:31 GMT

توزیع 630 هزار اصله نهال در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۶۴۴۲

توزیع 630 هزار اصله نهال در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایرنا، علی محمدی مقدم روز دوشنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری (15تا 21 اسفندماه) اظهار کرد: برای اقتصادی شدن فعالیت کاشت نهال، 80 درصد از این نهال ها از نوع مثمر است.
وی بیان کرد: این نهال ها با قیمت یارانه ای که حدود یک پنجم قیمت واقعی است، عرضه می شود.
وی نواختن زنگ طبیعت در مدارس، سخنرانی کارشناسان منابع طبیعی پیش از خطبه های نمازجمعه، برگزاری نمایشگاه منابع طبیعی، پیاده روی خانوادگی در شهرستان های 9 گانه، ترویج درختکاری و مباحث حراست از عرصه های ملی از دیگر برنامه های این هفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی مقدم در ادامه از اقدام طبیعت دوستانه اداره کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در زمینه کاشت درختان 30 ساله در روز درختکاری با حضور استاندار خبر داد.
وی همچنین گفت: سطح آتش سوزی های امسال با وجود تشدید خشکسالی نسبت به سال گذشته با 76 درصد کاهش به 35 هکتار رسیده است.
محمدی مقدم، تعداد این آتش سوزی ها را 38 مورد در سال جاری عنوان کرد.
وی در ادامه با تشریح اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در جلوگیری از قطع درختان جنگلی از کشف و ضبط 140تن محموله های قاچاق چوب و زغال در سال جاری خبر داد.
به گزارش ایرنا، در این نشست به یاد 3 تن از کارشناسان منابع طبیعی کشور در حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج، 3 اصله نهال غرس شد.
یک میلیون و 90 هزار هکتار از عرصه های طبیعی چهارمحال وبختیاری را مراتع و 307 هزار هکتار را جنگلها شامل می شود که 86 درصد از مساحت منابع طبیعی این استان را به خود اختصاص داده است.
8125/6021
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم

محمد نیکخواه گفت: طی گشت زنی مستمر نیرو‌های پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان بم و اقدام به موقع از تخریب اراضی ملی و برداشت غیر مجاز شن و ماسه در منطقه روداب غربی شهرستان جلوگیری شد. 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بم بیان کرد:  پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی گفت: نیرو‌های این یگان به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی و همکاری مردم طبیعت دوست از هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی جلوگیری خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر