Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@03:31:23 GMT

نماینده جدید ولی فقیه در سپاه کیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۶۸۸۰

نماینده جدید ولی فقیه در سپاه کیست؟

سوابق حجت الاسلام حاج‌صادقی نماینده جدید ولی فقیه در سپاه، منتشر شد.

خبرگزاری تسنیم: شب گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا طی احکامی ضمن تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام عبدالله حاج‌صادقی را به عنوان نماینده جدید خود در سپاه پاسداران و حجت الاسلام سعیدی را به عنوان رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا منصوب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام حاج‌صادقی که پیش از این عهده دار مسئولیت جانشینی نماینده، ولی فقیه در سپاه بود، در سال ۱۳۵۴ وارد حوزه علمیه اصفهان (مدرسه ذوالفقار) شد و دروس مقدماتی و پایه را در محضر اساتید بزرگی مانند آیت الله سید حسن امامی و حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر فقیه گذراند.

وی یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۵۸ وارد حوزه علمیه قم شد و سپس سطوح عالیه را در محضر اساتید برجسته‌ای نظیر مرحوم آیت الله محمد تقی ستوده، آیت الله اعتمادی و مرحوم آیت الله اشتهاردی به پایان رساند و حدود ده سال در درس خارج اصول و فقه آیات عظام قم شرکت کرد که بیشترین آن مربوط به دروس مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی و آیت الله مظاهری می‌باشد.


حجت‌الاسلام حاج‌صادقی نماینده جدید، ولی فقیه در سپاه

وی در دوران دفاع مقدس به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و تا پایان دفاع مقدس، همزمان با حضور در جبهه در مسئولیت‌های مختلفی در نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انجام وظیفه کرد.

حجت‌الاسلام حاج‌صادقی پس از دوران دفاع مقدس و درسال ۱۳۶۹ در کنار پرداختن به دروس حوزوی از تحصیلات دانشگاهی هم غافل نماند و پس از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، در مرکز تربیت مدرس قم به عنوان دانشجو پذیرفته شد. وی به دلیل گذراندن دروس حوزوی، هم زمان به عنوان عضو هیات علمی دانشکده شهید محلاتی نمایندگی، ولی فقیه سپاه در قم، به تدریس هم اشتغال داشت.

حجت الاسلام حاج‌صادقی در سال ۱۳۷۵ به عنوان نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه امام حسین (ع) منصوب شد. وی در کنار مسئولیت جدید از پرداختن به تحصیل بازنماند و هم زمان در کنکور مقطع دکتری علوم قرآن و حدیث پذیرفته شد. وی در سال ۱۳۷۸ به قم بازگشته و مسئولیت گروه الهیات دانشکده شهید محلاتی را پذیرفت و پس از اتمام دوره دکتری در سال ۱۳۸۱، مسئولیت پژوهشکده تحقیقات اسلامی سپاه را بر عهده گرفت و مدتی هم مسئول معاونت ارتباطات حوزوی رهبر انقلاب بوده است.

پس از این دوران، در سال ۱۳۹۰ به دلیل آنکه حجت الاسلام مجتبی ذوالنور که در آن زمان جانشین نماینده، ولی فقیه در سپاه بود برای شرکت در انتخابات دوره مجلس شورای اسلامی درخواست بازنشستگی از سپاه پاسدارن را کرد، حجت‌الاسلام عبدالله حاج‌صادقی با تایید و موافقت فرمانده معظم کل قوا و حکم نماینده، ولی فقیه در سپاه به عنوان جانشین جدید نماینده، ولی فقیه در سپاه منصوب شد.

حجت الاسلام حاج‌صادقی علاوه بر سابقه تدریس در مقاطع مختلف حوزوی و دانشگاهی، سابقه تالیف بیش از ۳۰ عنوان کتاب، مقاله را در کارنامه علمی خود دارد.

وی شب گذشته و با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام حاج‌صادقی به عنوان نماینده، ولی فقیه در سپاه منصوب شد و حجت الاسلام سعیدی که به مدت ۱۰ سال نماینده، ولی فقه در سپاه بود به سمت رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا منصوب شد.


حجت الاسلام حاج‌صادقی در مراسم معارفه سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه

متن احکام فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالله حاج‌صادقی (دامت افاضاته)

نظر به پایان مأموریت جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ علی سعیدی و تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، جناب‌عالی را به سمت نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‌نمایم.

ارتقاء معنویت و بصیرت دینی و تقویت روحیه جهادی و انقلابی آحاد فرماندهان و پاسداران و بسیجیان و خانواده‌های آنان با بهره‌گیری از حوزه‌های علمیه و استفاده از روحانیون عالم و عامل و اثرگذار، هماهنگ با سیاست‌های ابلاغی و تعامل هم‌افزا با فرماندهی کل سپاه مورد انتظار است.

از زحمات و تلاش‌های ارزشمند حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ علی سعیدی در طول این مسئولیت تشکر می‌کنم.

توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

سیّد علی خامنه‌ای

۱۳ اسفند ۱۳۹۶

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ علی سعیدی (دامت افاضاته)

با تشکر و قدردانی از تلاش‌های خالصانه و ارزشمند جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ غلامرضا صفائی در طول خدمت، نظر به تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده؛ جناب‌عالی را به سمت رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا منصوب می‌نمایم.

ارتقاء سطح آمادگی‌های معنوی و بصیرت دینی فرماندهان و آحاد کارکنان نیرو‌های مسلح و خانواده‌های آنان با استفاده حداکثری از ظرفیت نمایندگی، ولی فقیه در سپاه و سازمان‌های عقیدتی سیاسی در نیرو‌های مسلح از طریق سیاستگذاری، هماهنگی و نظارت و تعامل نزدیک و هم‌افزا با ستاد کل مورد انتظار است.

توفیق همگان را از خداوند مسئلت دارم. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003JcV

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار کردستان: سال آینده شاهد رونق اقتصادی در کردستان خواهیم بود

استاندار کردستان گفت: سال آینده، سال رونق فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و تمرکز بر اشتغال و حوزه اقتصادی استان خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در آخرین جلسه شورای اداری استان کردستان که در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سال 1402 پر از رویدادهای مبارک و خوشایند در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی و عمرانی بود که بازتاب‌های جهانی و ملی داشت. ممکن است برخی از اجزا به درستی کار نکنند اما مسیر درست است.

وی با اشاره به اینکه استقبال مردم کردستان از سفر اواخر امسال رئیس‌جمهور بازتاب زیادی داشت، گفت: دنبال تکرار سفر رئیس‌جمهور در سال جدید هستیم.

استاندار کردستان با اشاره به انتخابات اخیر؛ از تایید فرایند برگزاری انتخابات در 5 حوزه انتخابیه مجلس استان خبر داد و تصریح کرد: نمایندگان کردستان در مجلس خبرگان و مجلس جدید شورای اسلامی، مجرب و منتخبان سوابق خوبی دارند.

وی افزود: یقینا سال آینده، سال رونق فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و تمرکز بر اشتغال و حوزه اقتصادی استان خواهد بود.

زارعی‌کوشا بیان کرد: یقینا تذکرات نماینده ولی‌فقیه در کردستان در این جلسه سرلوحه کاری‌مان قرار خواهد گرفت و آن را اجرا خواهیم کرد.

استاندار کردستان ضمن تبریک سال جدید، ابراز داشت: از همه کسانی که ناخواسته آنان را ناراحت و به هر نوعی از بنده رنجیده‌اند، طلب حلالیت می‌کنم.

مدیران در برخورد با مردم سعه صدر داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان نیز ‌ضمن تبریک فرارسیدن عید نوروز ؛ به کلامی از امام رضا(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: اگر امانتی به دوشتان است، سعی کنید ادا کنید.

وی مسئولیت را یک امانت خواند و گفت: این امانت در دست مسئولان گذاشته شده است، سوال اینجاست که آیا وظایف و دَین خود را ادا کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به کلامی دیگر از املم رضا(ع) تصریح کرد: اگر نسبت با انسان‌های مومن در دلتان کینه‌ای وجود دارد، آن را بیرون ببرید، متاسفانه گاهی اوقات کینه‌ورزی و بدخواهی می‌بینیم.

وی افزود: اگر گناهی دارید، سعی کنید آن گناه را تکرار نکنید.

پورذهبی با توصیه به مسئولان بیان کرد: زود عصبانی نشویم و در برابر برخورد دیگران سعی صدر داشته و هم‌نوعانمان را ناراحت و یا پشت درب اتاق معطل نکنیم، سرکارگذاشتن مردم افتخار نیست، در کارهایمان جدی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در جلسات ماراتن سخنرانی و تقدیر کردن  به اتمام برسد و سعی کنیم خلاصه و تاثیرگذار حرف بزنیم، اظهار کرد: زمان برگزاری جلسات با وقت عبادت و نماز همزمان نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: امیدواریم سال جدید، پر از موفقیت و سربلندی برای کشور و همه مردم باشد.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۳۰ برنامه فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد
  • اطلاعیه دفتر نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خصوص مراسم دعا در تحویل سال ۱۴۰۳
  • سفر نیم روزه نماینده ولی فقیه در گیلان به روستای ویسرود شفت
  • نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۰ شهید تقدیم کرده
  • استاندار کردستان: سال آینده شاهد رونق اقتصادی در کردستان خواهیم بود
  • گذری بر زندگی اسماعیل صادقی
  • نماینده ولی‌فقیه در کردستان: نوگرایی در کار رسانه‌ای انجام شود
  • مصلی سمنان به قطب فرهنگی شهر و استان تبدیل خواهد شد
  • مسئول جدید نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان قدس معارفه شد
  • شعر و هنر مهمترین ابزار جهاد تبیین