Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت علوم‌ اعتبارات پارک‌ها را ۲۶۱ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۹۷ دانست و گفت: بیشترین عدد مطلق در حوزه بودجه هزینه‌ای پارک‌ها مربوط به پارک فناوری پردیس و بعد از آن متعلق به شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان و پارک علم‌وفناوری گیلان است.

به گزارش ایسنا دکتر مهدی کشمیری امروز در بیست و هشتمین نشست رؤسای پارکهای علم و فناوری سراسر کشور با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۷ کشور افزود: کل افزایش بودجه کشور برای سال ۹۷ بعد از تغییرات در مجلس شورای اسلامی حدود ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد، ولی افزایش بودجه حوزه آموزش عالی از ۱۳ تا ۱۵ درصد است.

سرپرست دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم ادامه داد: بیشترین عدد مطلق در حوزه بودجه هزینه‌ای پارک‌های علم و فناوری در لایحه سال ۹۷ متعلق به شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، بعد از آن متعلق به پارک‌ فناوری پردیس و پارک علم و فناوری گیلان است.

به گفته وی، از جهت تغییر درصد رشد بودجه اعتبارات هزینه‌ای پارک علم و فناوری دانشگاه شریف ۶۵۰ درصد و پارک علم و فناوری اردبیل ۲۸ درصد افزایش رشد داشته‌اند که به ترتیب کمترین و بیشترین رشد به شمار می‌آید.

وی در مورد مجموع اعتبارات هزینه‌ای پارک‌ها گفت: این اعتبارات در سال ۹۶ از هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال به بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش اعتبارات عمرانی در لایحه سال ۹۷، گفت: این اعتبارات از ۷۷ میلیارد تومان به ۷۵ میلیارد رسیده است.

کشمیری نتیجه‌گیری کرد: جمع اعتبارات هزینه‌ای پارک‌های علم و فناوری از ۲۰۴ میلیارد تومان به ۲۶۱ میلیارد تومان؛ یعنی ۲۷ درصد افزایش یافته و پارک‌های تازه تاسیس رشد بیشتر بودجه‌ای داشته‌اند.

وی در مورد پیش‌بینی درآمدهای اختصاصی پارک‌ها نیز تصریح کرد: برای پارک علم و فناوری مازندران ۱۵ درصد افزایش و پارک همدان ۳۸ درصد کاهش درآمد اختصاصی پیش‌بینی شده لست در مجموع معادل افزایش از منابع عمومی درآمد بخش اختصاصی برای پارک‌ها پیش‌بینی شده است.

کشمیری در مورد بودجه سال ۹۶ پارک‌های علم و فناوری که تاکنون محقق شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس عدد مطلق اعتبارات پارک فناوری پردیس با ۲۱ میلیارد و ۳۰۰، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با ۲۰ میلیارد و پارک گیلان با ۱۰ میلیارد تومان رتبه‌های اول و سوم در بودجه سال ۹۶ را داشته‌اند.

به گفته کشمیری بودجه عمرانی پارک‌های علم و فناوری اردبیل، چهارمحال و بختیاری، زنجان و سیستان و بلوچستان از صفر به یک و نیم میلیارد تومان در لایحه بودجه ۹۷ رسیده است.

برگزاری کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری

کشمیری همچنین در مورد سی و پنجمین کنفرانس پارک‌های علم و فناوری جهان که شهریور ۹۷ در اصفهان برگزار می‌شود، توضیح داد: موضوع اصلی کنفرانس "شهرها و جوامع پایدار: پرورش و ترویج اکوسیستم نوآوری" است.

وی با اشاره به شکل‌گیری ارکان کنفرانس از ۷ ماه قبل، افزود: پیش‌بینی می کنیم ۴۰۰ مهمان خارجی در این کنفرانس شرکت کنند و تعداد چکیده مقالات به دست ما رسیده در این دوره از کنفرانس بی‌سابقه بود.

وی با اشاره به دشواری‌های مالی در پرداخت هزینه‌های مهمانان خارجی، گفت: باز کردن یک درگاه پرداخت آنلاین با وجود همه تلاش‌ها ممکن نشد و در نهایت قرار شد انجمن پارک‌های علم و فناوری جهانی هزینه‌ها را دریافت و بعد به ما پرداخت کند.

کشمیری همچنین از برگزاری نشست شورای راهبردی‌ انجمن ۴ ماه قبل از کنفرانس خبر داد و تاکید کرد: جلسات مذاکره دوجانبه، برگزاری نمایشگاه جانبی و تورهای بازدید از پارک فناوری پردیس از دیگر برنامه‌های ماست.

وی در مورد آخرین تامین بودجه در سال ۹۶، گفت: ۵ میلیارد تومان اعتبار برای پارک‌ها در نظر گرفته شده که قرار است بر اساس اولویت‌بندی‌ها از ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به پارک‌ها اعطا شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۷۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست

«فاطمه قاسم‌پور» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت بودجه مربوط به زنان و خانواده بر اساس جزییات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ که از دولت ارسال شده است، اظهار کرد: در جداول ارسالی دولت، از اعتبار تجمیعی مربوط به بند (ب) تبصره ۱۳ که ۳۶ هزار میلیارد تومان است، صرفاً ۱,۸۰۰ میلیارد تومان یعنی فقط حدود ۵ درصد از این بودجه به معاونت امور زنان و خانواده اختصاص یافته است، این در حالی است که در بودجه ۱۴۰۲ با تمهید مجلس جمع یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها به استثنای ردیف‌های مشخص‌شده در قانون چیزی معادل ۴,۸۰۰ میلیارد تومان بود که در بند (ب) تبصره ۱۳ با توجه به اهمیت موضوع، انتظار می‌رفت بیش از این رقم در اختیار حوزه زنان و خانواده قرار گیرد.

وی افزود: رقم تعیین شده برای معاونت امور زنان در موضوع «توانمندسازی زنان و آسیب‌زدایی از زنان و خانواده» است و سایر موضوعاتی که در قانون بودجه ۱۴۰۲ لحاظ شده بود از جمله مشاوره خانواده، ورزش و سلامت زنان، کارآفرینی زنان و … نیز حذف شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سایر بندهای بودجه‌ای مرتبط با حوزه زنان و خانواده از بند (ب) تبصره ۱۳ در جداول ارسالی، گفت: از بودجه مربوط به بند (ب) تبصره ۱۳ بودجه‌های دیگری به حوزه خانواده وارد شده است، برای مثال ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حوزه هنری انقلاب اسلامی و سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری ردیف‌هایی در موضوعات مختلف در نظر گرفته شده است که در برخی از آن‌ها به موضوع تقویت خانواده و ترویج ازدواج البته در کنار سایر موضوعات مرتبط با حوزه فرهنگ اشاره شده است و اگر تمامی بودجه این موضوعات را مربوط به حوزه خانواده بدانیم، چیزی حدود ۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان خواهد بود که البته تفکیک این بخش از بودجه از بخش فرهنگ مشخص نشده است و نمی‌توان تخمین زد چه میزان از آن به حوزه زنان و خانواده اختصاص یابد.

رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بودجه بند (ب) تبصره ۱۳ انتظار می‌رفت بودجه امسال در حوزه زنان و خانواده.... قابل توجهی داشته باشد که این اتفاق رخ نداد.

وی اظهار کرد: تعیین یک درصد بودجه برای حوزه زنان و خانواده در قانون بودجه ۱۴۰۲ جاپای محکمی برای تأمین اعتبارات مربوط به حوزه زنان و خانواده بود که در صورت استمرار می‌توانست به مرور به بندی ثابت در قوانین بودجه سنواتی تبدیل شود و موضوعات حوزه زنان و خانواده ردیفی مستقل، مشخص و نشان‌دار داشته باشند که البته این اقدام مهم نیز دنبال نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سنجه‌های عملکردی مربوط به حوزه زنان و خانواده دستگاه‌های سیاست‌گذار در جداول ارسالی، گفت: به جهت اصلاح قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، دولت ملزم به تهیه سنجه‌های ارزیابی برنامه دستگاه‌های سیاست‌گذار شده است و این تعیین سنجه نقش مهمی در بودجه‌ریزی برنامه‌محور و بعد نظارت بر هزینه‌کرد اعتبارات و بررسی اثربخشی آن‌ها دارد.

قاسم‌پور اظهار کرد: در حوزه زنان و خانواده ذیل وزارت ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون سنجه‌هایی در موضوعاتی نظیر حمایت از مراکز خدمات مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده، رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۵ سال و… مشخص شده که برخی از این سنجه‌ها جامع و مبتنی بر شرح وظایف تخصصی دستگاه‌ها طراحی نشده‌اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در هر صورت مجلس در راستای رفع این مسائل و ارتقای بودجه این بخش پیگیری‌هایی را انجام داده که ان‌شاء الله به نتیجه برسد.

کد خبر 6091843 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری