Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@20:01:51 GMT

آثار فردی و اجتماعی کسب روزی حلال

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۷۴۸۷

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی صبح امروز 14 اسفند در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین گفت: یکی از اصحاب رسول خدا(ص) از آن حضرت در خواست کرد که خدای تعالی او را مستجاب‌الدعوة کند، حضرت به او فرمودند خوراک خود را پاک کن تا دعایت مستجاب شود.
وی افزود: یکی از ثمرات روزی حلال در انسان، این است که اعمال صالح او مورد قبول درگاه خداوند قرار می‌گیرد؛ همچنین سبب روشنایی و نورانیت دل و جان آدمی می‌شود، زیرا فردی که خود را موظف به کسب روزی حلال می‌داند و آن را یکی از واجبات می‌شمارد و در راه به دست آوردن آن تلاش و کوشش فراوان می‌کند، در اعمال دیگر خود نیز وسواس بیشتری به خرج می‌دهد، از این رو هم اعمال او مورد درگاه خداوند قرار می‌گیرد و هم به سبب روزی حلال، خداوند دل و جانش را روشنایی می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: رسول اکرم (ص) فرمودند هر کس از دست رنج حلال خود بخورد، درهای بهشت به رویش گشوده شود و از هر در که خواهد وارد شود؛ بنابراین زندگی شرافتمندانه ایجاب می‌کند که هر شخص، شغل آبرومندی را برای خود انتخاب کند و از طریق سعی و عمل، معیشت خود و خانواده‌اش را تأمین کند.
استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های حلال کردن مال، پرداخت زکات، خمس و سایر حقوق مالی است که خداوند بر گردن انسان قرار داده است که پرداخت آنها موجب ریشه کن شدن فقر شده و در کاهش تقاضای تهیدستان بسیار مؤثر است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی اظهار کرد: روحانیون مصادیق اعمال برکت ساز در زندگی را برای مردم تبیین کنند تا از گمراه شدن انسان‌ها به سمت تاریکی‌ها و عدم عاقبت‌ به‌ خیری کاسته شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ در این آزمون ۱۴۸ نفر در استان جذب سازمان تامین اجتماعی می‌شوند.

در این آزمون قزوین که در دو حوزه دانشگاه پیام نور نواب و مجموعه ورزشی شهید رجایی دانشگاه پیام نور برگزار شد هزار و ۴۴۲ مرد و زن با هم رقابت کردند.

۹۰۰ نفر از شرکت کنندگان بانوان و ۵۴۲ نفر هم مرد هستند.

نتیجه آزمون تا پایان خرداد در سامانه جهاد دانشگاهی اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نیرو‌های‌مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند
  • برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی/ میزان افزایش حقوق بازنشستگان
  • «سلامت و امنیت» مهم‌ترین اصل در مسؤولیت اجتماعی است
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود
  • برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین