Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۷ شاهد اتفاقات خوبی هستیم گفت: راهکار نهایی احیای دریاچه ارومیه ارتقای روش‌های کشاورزی سنتی به مدرن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سید هادی بهادری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، گفت: امسال در بودجه ۹۷ شاهد اتفاقات مثبت و خوبی بودیم و امید داریم با شرایط نسبت به سال حاضر بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمسیون تلفیق بودجه، افزود: نکات خوب در لایحه بودجه است نخست آنکه برخلاف نظر همکاران بودجه عملیاتی است امیدواریم این روش را در سال های بعدی نیز داشته باشیم

بهادری، تاکید کرد: ویژگی های شفافیت و شفاف سازی و انضباط مالی در لایحه بودجه است، کمیسیون تلفیق کار خوبی انجام داد.

وی جلوگیری از افزایش حقوق برای مقامات را از دیگر جنبه های مثبت بودجه برشمرد و گفت: افزایش درصد حقوق بیشتر برای حقوق های کمتر بسیار امری پسندیده است.

بهادری باشاره به اینکه توزیع قسمتی از بودجه برعهده سازمان برنامه و بودجه استانی است ادامه داد: بودجه براساس شاخص ها توزیع می شود که خود آن ها نیز بر شرایط حاضر واقف هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه دریاچه ارومیه در سال ۹۷ خاطر نشان کرد: بودجه هیچ گاه به عنوا ن یک ردیف بودجه خاص برای دریاچه ارومیه مطرح نشده و امسال نیز همچون سال های گذشته است اما در این بودجه هیچ تفاوت قابل ملاحظه ای مشاهده نمی شود.

وی ضمن اظهار امیدواری از بهبود وضعیت دریاچه ارومه ابراز داشت: با تصمیمات مفید و موثر در خصوص مصرف بودجه دریاچه ارومیه به صوتی مثمرالثمر می توانیم اموراتی قابل ملاحظه در راستای بهبود شرایط داشته باشیم.

بهادری با بیان اینکه در حوزه عمرانی محدودیت های بسیاری وجوددارد ادامه داد: می توانیم با اندیشیدن تدابیر لازم در این راستا عملکرد مفیدی داشته باشیم حتی می توان روندی بهتر از سال گذشته به وجود بیاوریم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: با توجه به اینکه که هدایت انهار،لایه روبی و کنترل آن ها به خوبی صورت گرفته و نتیجه نیز داشته است اما امروز تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته پایین است، بازگشایی و هدایت سد هارا جهت بهبود روند ادامه خواهیم داد.

وی با تاکید براینکه مردم و کشاورزان در مصرف آب باید صرفه جویی کنند افزود: این صرفه جویی باید بیشتر در مناطق جنوبی استان و تبریز بیشتر صورت گیرد و تنها مختص حوزه آبریز ارومیه نیست.

*پروژه انتقال آب از دریاچه وان از مهم ترین طرح ها

بهادری تصریح کرد: بحث انتقال آب از حوزه های جنوب در حال انجام است و از طرق فاینانس پیگیر مسائل جدید هستیم و از جمله این مسائل پروژه وان از بهترین طرح ها برای دریاچه ارومیه است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: راهکار نهایی نجات دریاچه ارومیه یک مورد بیشتر نیست و آن هم ارتقای روش‌های کشاورزی سنتی به مدرن است.

وی در پایان عنوان کرد: بر این اساس باید برای انتقال آب از مبداء تا مقصد از روش‌های جدید استفاده کرد و آبیاری با کمترین اتلاف و به صورت قطره‌ای انجام شودهمچنین الگوی کشت باید توسط دولت و تعاونی‌های کشاورزی تعیین و تکلیف شود و کشاورزان بر اساس آن اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۸۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار

محمد آئینی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز شورا‌های اسلامی با محوریت مشارکت در بازآفرینی شهری در شهر گلستان، با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری مسئله‌ای فانتزی نیست، اظهار داشت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بنا‌های ناپایدار و بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه ۲۲۴ هزار بنای ناپایدار در استان تهران وجود دارد، افزود: در استان تهران با توجه به اهمیت رسیدگی به بافت فرسوده و رعایت ایمنی مسئولین باید نگران فرسودگی بنا‌ها و خانه‌های نا ایمن باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در حین وقوع زلزله خانه‌های نا ایمن تخریب و فاجعه به وجود می‌آید تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر ۱۰ میلیون نفر از جمعیت شهری در کشور در معرض خطر قرار دارند.

آئینی با انتقاد از عدم احیای بافت‌های فرسوده و معابر تنگ در برخی شهر‌های کشور گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده توسط دولت انجام نمی‌شود و باید سرمایه‌گذاران و مردم در این مهم مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بهترین خدمت مسئولین حفظ جان مردم است گفت: مدیران و مسئولین مردم را برای ساخت واحد‌های مسکونی ایمن تشویق کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس‌جمهور دستور تشویق مردم به احیای بافت فرسوده را داده است، عنوان کرد: ایجاد بسته‌های تشویقی توسط شهرداری‌ها می‌تواند خانه‌های نا ایمن و فرسوده را احیا کند و هر بنای فرسوده که در کشور تخریب می‌شود به تعداد واحد‌های مسکونی ایمن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به عدم آگاهی ۷۰ درصد مردم در احیای بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: مردم در احیا و نوسازی بافت فرسوده حق دارند حداقل از ۵۰ درصد تخفیف‌ها بهره‌مند شوند و تخفیف‌ها باید تا ۱۰۰ درصد نیز عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه ۹۲ درصد پروانه‌های ساخت احیای بافت فرسوده در شهر تهران و فقط ۸ درصد در شهرستان‌های استان تهران صادر شده است، گفت: پروانه‌های ساخت باید ظرف حداکثر ۳ ماه برای مردم صادر شود.

شهرداری‌ها به دنبال درآمدزایی در بافت فرسوده نباشند

در ادامه میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تأکید بر نقش مؤثر شورا‌ها در توسعه شهر‌ها اظهار داشت: بخشودگی و تخفیف عوارض یکی از مسائلی است که شورا می‌تواند مردم را با تخفیف مناسب در توسعه شهر و احیای بافت فرسوده به میدان آورد.

وی با تأکید بر اقتصادی بودن احیای بافت فرسوده برای مردم توسط شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها نباید به دنبال درآمدزایی از بافت‌های فرسوده باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: شورا‌های اسلامی شهر‌ها در اجرای طرح بازآفرینی شهری تلاش مضاعفی داشته باشند.

غراوی در پایان با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌ها در بافت‌های فرسوده استان تهران خاطرنشان کرد: توسعه سرانه‌های عمومی در کنار اجرای طرح بازآفرینی شهری بسیار حائز اهمیت است.

دیگر خبرها

  • شما نظر بدهید/ برکناری خطیر از مدیرعاملی استقلال، تصمیم مثبتی است یا خیر؟ چرا؟
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • راهکار سخنگوی قوه قضاییه برای خروج دیدارهای مردمی از حالت تشریفاتی
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود