Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کرمی مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور در تهران گفت: سه شرکت دانش بنیان روستایی استان در این نمایشگاه دستاورهای خود را عرضه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در غرفه اصلی آذربایجان شرقی در مساحت 314 مترمربع برای21 شهرستان غرفه های مستقل ایجاد شده تا ظرفیت ها و توانمندی های خود را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه فرصتی است تا روستاییان محصولات خود را شناسانده و عرضه کنند در عین حال نیز با ذائقه بازار و مشتری آشنا شوند.

کرمی اظهار کرد: همچنین 31 شرکت تولید کننده روستایی نیز به صورت آزاد در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات خود را به فروش می رسانند.

وی با اشاره به ورود روستاییان سه شهرستان استان در حوزه دانش بنیان گفت: غرفه اختصاصی دانش بنیان برای شهرستان های اهر، شبستر و تبریز در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تصویر کشیدن جاذبه های روستایی استان گفت: به صورت نمادین یکی از خانه های روستایی کندوان در این نمایشگاه ایجاد شده و خانواده روستایی در آن حضور دارند.

وی افزود: عشایر استان نیز در این نمایشگاه حضوری فعال داشته و در آلاچیق عشایر غذاهای سنتی ارائه می کنند.

کرمی اظهار کرد: آیین های فولکلور هر منطقه در این نمایشگاه به تصویر کشیده می شود و گرو های مختلف استان به اجرای برنامه می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: گروه های عاشقی آذربایجان از 12 اسفند ماه در مسیرهای مختلف مترو تهران به اجرای برنامه پرداخته اند که با استقبال خوب مردم تهران مواجه شدند و حضور آنها در مترو دو روز دیگر تمدید شد.

مدیرکل امور روستایی و عشایری استاندار آذربایجان شرقی گفت: آیین های مختلف فولکلور استان همچون خان چوبانی، تکم و شال سالما در طول برگزاری نمایشگاه اجرا می شود تا بازدید کنندگان با آیین های بومی و سنتی آذربایجان آشنا شوند.

وی افزود: در این نمایشگاه کتاب آذربایجان گنجینه فرصت ها با رویکرد شناساندن فرصت ها و جاذبه های سرمایه گذاری در روستاها و مناطق عشایری استان به بازدید کنندگان از غرفه آذربایجان شرقی ارائه می شود.

سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور 15 تا 18، اسفند ماه جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

 

انتهای پیام/ش

تهران میزبان برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی‌های گیلان در قاب نمایشگاه صادراتی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر کل صمت گیلان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با حضور صادرکنندگان برتر استان‌ها از تاریخ ۸ تا۱۲اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین الملی تهران برگزار می‌شود. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه صادرکنندگان برتر استان گیلان هم در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی فرصت مناسبی برای معرفی صادرکنندگان برتر و شناساندن ظرفیت استان‌ها در بازار‌های جهانی است.
وی اضافه کرد: نمایشگاه ایران اکسپو در ۵ دوره برگزاری موجب ایجاد ارتباط تجاری با ۷۰ کشور جهان شده است.
مدیر کل صمت گیلان با اشاره به اینکه درششمین دوره از این نمایشگاه تمرکز بر ۶ گروه کالایی است گفت: این گروه‌های کالایی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی است.
تیمور پورحیدری تصریح کرد:علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانند به آدرس www.irantsn.com مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • حضور ۹۰ بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه در آذربایجان شرقی
  • دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • توانمندی‌های گیلان در قاب نمایشگاه صادراتی ایران