Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@10:16:15 GMT

بازار گرمی قالیشویی های تقلبی در آستانه شب عید در یزد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۸۹۲۹

بازار گرمی قالیشویی های تقلبی در آستانه شب عید در یزد

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش‌دستباف و قالیشویی‌های یزد از تشدید نظارت ها بر قالیشویی ها در ایام پایانی سال خبر داد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اتحادیه فروشندگان فرش‌دستباف و قالیشویی‌های یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا از تشدید نظارت ها بر قالیشویی ها در ایام پایانی سال خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش تقاضا نظارت بر واحدهای صنفی قالیشویی افزایش و با دقت بیشتری انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازرسین اتحادیه و اتاق اصناف به صورت مرتب از واحدهای صنفی سرکشی کرده و بر کار آن ها نظارت می کنند.

مسعود استقامت اظهار داشت: علاوه بر نظارت بر قیمت ها بازرسین بر نحوه شستشو، ارائه فاکتور به مشتریان، محیط کارگاه نیز نظارت داشته و تذکرات لازم را می دهند.

وی با بیان این که در شهر یزد حدود 60 قالیشویی مجوزدار وجود دارد افزود: در ایام پایانی سال شاهد افزایش قالیشویی های غیرمجاز هستیم که  تنها صرفا با یک شماره در حال فعالیت هستند و آدرس دقیقی از محل کار و دفتر آن ها وجود ندارد که ما بتوانیم با آن ها برخورد کرده و آن ها را پلمپ کنیم اما اتحادیه تمام سعی خود را برای شناسایی و برخورد با آن ها انجام می دهد.

استقامت افزایش بازرسی ها را در کاهش تخلفات و شکایات این صنف  موثر دانست و افزود: در این ایام همسو با افزایش تقاضا شکایات نیز افزایش دارد اما تلاش می کنیم به همه موارد رسیدگی کنیم اما به طور کلی با تعداد زیاد شکایت و تخلف در این صنف مواجه نیستیم و در هفته تقریبا بیش از دو الی سه مورد شکایت از سوی شهروندان نداریم.

وی پارگی و آسیب دیدگی فرش در حین شستشو را یکی ازعوامل طرح شکایات دانست و در این رابطه گفت: در صورت بروز هر گونه آسیب و پارگی در حین شستشو و طرح شکایات از سوی مشتری، کارشناس متخصص، فرش مربوطه را بررسی می کند و تشخیص می دهد که این پارگی به دلیل کوتاهی و اشتباه قالی شویی است و یا به دلیل پوسیدگی و از بین رفتن خود فرش است که اگر اشتباه قالی شویی محرض شود باید واحد مربوطه خسارت وارده را پرداخت کند.

استقامت اظهار داشت: تنها سه واحد صنفی قالیشویی در یزد دارای دستگاه های تمام اتوماتیک شستشوی فرش هستند و مابقی دارای دستگاه های سنتی هستند

این مقام مسئول با بیان این که ارائه فاکتور به مشتری در زمان تحویل فرش الزامی است و افزود: فردی که برای انتقال فرش می رود باید حتما فاکتور رونوشت را به صاحب فرش بدهد و این کار الزامی است. شهروندان نیز باید در این کار دقت لازم را داشته باشند چرا که در صورت بروز هر گونه مشکلی به آن نیاز است.

مردم از تحویل فرش به قالیشویی های غیرمجاز خودداری کنند

استقامت در توصیه به شهروندان گفت: شهروندان قبل از تحویل فرش های خود به قالیشویی با تماس با اتحادیه مجوز قالیشویی مورد نظر خود را استعلام کنند و به تبلیغات کاغذی و مجازی اکتفا و اعتماد نکنند و از تحویل فرش و اموال خود به مراکز غیرقانونی جدا خودداری کنند.

وی با بیان این که قیمتها نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است؛ اعلام کرد: پنج قالیشویی ممتاز و درجه یک وجود دارد که براساس قیمت های مصوب اتحادیه در شهر یزد مجاز هستند برای شستشوی هر متر فرش ماشینی سه هزار تومان و سایر قالیشویی ها برای هر مترمربع دو هزار و 500 تومان هزینه دریافت می کنند. هزینه شسشتوی هر متر موکت نیز هزار و 300 تومان است.

استقامت اذعان داشت: مردم با مشاهده هرگونه تخلف در نرخ‌ها و یا خسارات وارده به فرش و قالی توسط قالیشویی می‌توانند با شماره تلفن 36241492 تماس گرفته و شکایات خود رامطرح کنند، تا به شکایات آنها رسیدگی کنیم.

رئیس اتحادیه قالیشویی‌های اظهار داشت: جلسات و کلاس های توجیهی فوق العاده توسط اتحادیه با هدف افزایش کیفیت ارائه خدمات برای اعضای صنف برگزار می شود و اعضا در مورد نحوه برخورد با مشتری، فاکتور دادن، افزایش کیفیت و ... آموزش های لازم را می بینند.

انتهای پیام/ق

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است.

وی ادامه داد: بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در تشریح همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق برنامه صادرات مرغ توسط بخش خصوصی گفت: برنامه سالانه اتحادیه‌ها به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده است و با حمایت ستاد وزارت در حال انجام است.

به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا؛ صادرات مورد حمایت دولت‌ها است و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد، این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

کد خبر 6089221 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • عوامل تاثیرگذار بر کپک زدن فرش
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت