Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-18@18:31:31 GMT

تامین سلامت اعضای جامعه با ایجاد فضای سبز و کاشت درخت

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۹۲۴۶

تامین سلامت اعضای جامعه با ایجاد فضای سبز و کاشت درخت

مراسم نمادین کاشت درخت به مناسبت 15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی با حضور هیات رئیسه، روسای دانشکده‌ها، استادان و دانشجویان در فضای سبز محوطه اصلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در حاشیه مراسم روز درختکاری با توجه به اهمیت و ضرورت ایجاد فضای سبز در تامین سلامت جوامع بشری گفت: «درخت یکی از آیات الهی است که قدرت و توانایی خداوند را در برابر چشم هر بیننده‌ای به نمایش می‌گذارد و به دلیل نقش حیاتی که در زندگی همه موجودات زنده، به خصوص انسان‌ها دارد در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دکتر سید علی ابطحی افزود: «ایجاد فضای سبز و کاشت درخت باعث تولید اکسیژن شده و در مقابله با آلودگی ها نقش مهمی را در تامین سلامت اعضای هر جامعه ایفا می‌کند.»

وی یادآوری کرد: «افزایش آلاینده‌ها و گازهای خطرناک نظیر دی اکسید کربن در هوا که در اثر فعالیت کارخانجات صنعتی و ازدیاد وسایط نقلیه عمومی تولید می شود، سلامت افراد بویژه گروه های آسیب پذیر نظیر بیماران ریوی و قلبی، سالخوردگان و کودکان را تهدید و آنان را در معرض خطرات جدی قرارمی دهد.»

این مسئول تاکید کرد که روز درختکاری فرصت مناسبی برای پاسداشت درخت به عنوان یک موهبت خدادادی است؛ سرمایه ای ارزشمند که با حفظ هوا، آب و خاک نقش مهمی را در زندگی بشر ایفا می کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه نیز گفت: «کاشتن درخت امری است که اجر اخروی در پی دارد و از حرمت و قداست ویژه‌ای برخوردار بوده تا حدی که کاشت درخت، نوعی عبادت فرض شده ودر این باره روایات معتبری از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه معصومین علیهم السلام نقل شده است.»

دکتر میرمسعود فاطمی افزود: «درختکاری علاوه بر داشتن پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی در ایران، با اعتقادات مذهبی مردم نیز پیوند دارد و شایسته است در حفظ و نگهداری درختان که به راستی زینت زمین هستند کوشا باشیم»

رحیم طیاریه مدیر امور فرهنگی دانشگاه نیز درباره چگونگی برگزاری این مراسم گفت: «در آیین مراسم درختکاری دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران که همچون سنوات گذشته با حضور مدعوین و مسئولان، هیات رئیسه، استادان، کارکنان برگزار شد تعدادی اصله نهال در فضای دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با مشارکت دانشجویان کاشته شد.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جلسه‌ی هم افزایی متولیان دانشگاه علوم پزشکی با عوامل تولید برنامه‌های سلامت محور صداوسیمای استان با بیان این مطلب گفت: صداوسیمای استان، حامی دانشگاه علوم پزشکی است و آموزش‌هایی که از رسانه ملی پخش می‌شود، آگاهی مردم را افزایش می‌دهد.

جعفرزاده معاون سیمای، صداوسیمای استان هم با بیان اینکه در سال جاری یکی از ستون‌های شبکه سلامت هستیم گفت: این موضوع، سبب اعتماد و حضور شبکه‌ی استانی در شبکه یک سیما هم شده است.

برخی از تهیه کنندگان صداوسیما هم در این جلسه نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت