Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > لرستان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از کاهش 25 درصدی آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های کار و تولید با اجرای طرح کاج خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی آشتاب اظهار کرد: طرح کاج پنج ساله است و هدف‌گذاری شده که در پایان آن 25 درصد آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های کار و تولید کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ضرورت اجرای این طرح صیانت از نیروی کار است و اعتقاد داریم اگر یک مجموعه تولیدی نیروی کار سالم داشته باشد از بهره‌وری بالایی برخوردار خواهد بود و به کاهش قیمت تمام شده محصول کمک می‌کند و هرچه از نیروی کار صیانت کنیم ثمره آن به واحدهای تولیدی و جامعه برمی‌گردد.

آشتاب اضافه کرد: اثرات صیانت از نیروی کار به سلامت خانواده و جامعه برمی‌گردد که ضرورت این مهم توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشخیص داده شد و در دو سال اخیر این طرح انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان یادآور شد: جامعه هدف طرح کاج، بنگاه‌های اقتصادی بالای 50 نیروی کار است و در سطح استان 51 واحد شناسایی و برنامه‌های این طرح اجرا شده است.

وی اضافه کرد: 51 خانه بهداشت کارگری برای این واحدها احداث شده است، همچنین با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی، 129 کارگاه‌ آموزشی در شهرستان‌های مختلف استان برگزار کرده‌ایم.

آشتاب گفت: برای هر مجموعه تولیدی یک سفیر سلامت تعریف شده و با ارتباطی که این فرد با مجموعه کارگاه دارد اگر نیروی را در زمینه آسیب‌های اجتماعی شناسایی کند برنامه‌های پیشگیری و درمان را اجرا می‌کنیم که تا الان 4640 نفر مورد ارزیابی قرار گرفته و کارگاه آموزشی برگزار و کارت سلامت زندگی برای آنان صادر شده است.

وی یادآور شد: از منابع داخلی خودمان بالغ بر 80 میلیون تومان برای این کارها هزینه کرده‌ایم و این در حالیست که سال 95 حدود پنج میلیون تومان به ما اعتبار اختصاص دادند اما امسال انتظار داریم این اعتبار بیشتر شود.

46

کلید واژه‌ها : استان لرستان - مددکاری - کار - آسیب اجتماعی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی