Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- استاندار خوزستان در شوراي سلامت بر همکاري بين بخشي و مشارکت تمام دستگاهها در حل معضل هاي زيست محيطي تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا،  دکتر غلامرضا شريعتي در شوراي سلامت که در استانداري برگزار شد،اظهارکرد: در حوزه سلامت امسال نسبت به سال هاي گذشته خوب سپري شد.
وي افزود: دو سال گذشته با بحران هاي تنفسي در اوايل پاييز مواجه بوديم که با همکاري دسته جمعي اين بحران‌ها را طي کرديم و امسال بهتر توانستيم مشکلات را کنترل کنيم به طوري که تعداد مراجعين به مراکز درماني به حداقل رسيد اين کار با همکاري بين بخشي و نظارت شوراي سلامت صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندارخوزستان بيان کرد: دغدغه اساسي ما در حوزه سلامت معضل ريزگردها است که هم سلامت رواني و جسمي مردم استان را به خود درگير کرده است به طوري که گردوخاک به دغدغه هاي اصلي مردم استان تبديل شده و جامعه ما را دچار استرس کرده است؛ وظيفه ما در اين زمينه رفع مشکلات و ايجاد امنيت رواني و جسمي فراهم کنيم.
شريعتي تصريح کرد: الحمدالله با برنامه ريزي براي امسال وارد کار شديم که خوشبختانه شرايط خوب پيش رفت، براي سال 97 نيز هم برنامه ريزي داريم. نمونه بارز فعاليت هاي صورت گرفته در حوزه مبارزه با ريزگردها آن مالچ پاشي و نهال کاري بودکه به طور ويژه به آن پرداخته شد و سال آينده نيز هم انجام مي شود.
وي با انتقاد از شايعه سازي در حوزه بحران هاي زيست محيطي و دامن زدن به مشکلات گفت: تمام فعاليت هاي مقابله با ريزگردها و حل مشکلات زيست محيطي با نظر کارشناسان و متخصصان انجام مي‌شود، شايسته نيست که با شايعه سازي جامعه مضطرب شود.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: دغدغه مردم نسبت به مسائل زيست محيطي به ويژه گرد و خاک به جا است ، اما انتشار اطلاعات کاذب کم لطفي در حق مردم است مردم بايد مسئولان را نظارت کنند مطالبات خود را بيان کنند.
شريعتي ادامه داد: نظر دادن بدون کارهاي تخصصي و کارشناسي آن هم در شرايطي که بازتاب اجتماعي دارد جامعه را دچار مشکل مي کند و اين کار سعي شايسته‌اي نيست همه با هم بايد تلاش کنيم و با برنامه‌ريزي مشکلات را در حوزه محيط زيست کنترل و رفع کنيم.
وي اضافه کرد: از صدا و سيما مي‌خواهيم ميزگردهاي با حضور مديران و کارشناسان دستگاهها و اعضاي هيات علمي دانشگاه ها برگزار کنند.
استاندارخوزستان بيان کرد: ريزگردهاي که امروز در اثر چند سال کم لطفي و کم توجهي و غفلت به وجود آمده نبايد ما از اين مشکل غافل شويم.امسال آورده آب خوزستان از 30 ميليارد مترمکعب امروز به 16 ميليارد مترمکعب رسيده است که تبعات خاص خود را دارد و ما بايد اين توان را کنترل کنيم مشکلات گرد و خاک در جاهاي هم ديده مي شود و راهکارهايي براي آن پيدا شده و بايد از تجربيات کشورهاي ديگر در اين زمينه استفاده کنيم.
شريعتي تصريح کرد:امسال 14 هزار هکتار از کانون هاي گرد و غبار استان مالچ پاشي مي شود که  اين کار در تاريخ خوزستان در حوزه تثبيت شن هاي روان بي سابقه بوده است و در بحث ريزگردها قرارداد بستيم امسال 21 هزار هکتار نهال کاري داشته باشيم.
وي با اشاره به آلودگي هايي که از فلر هاي نفتي بوجود مي آيد گفت: در اينکه وزارت نفت و مناطق نفت خيز جنوب در اين زمينه کاهش آلودگي هاي نفتي کار کرده اند شکي نيست و من از نزديک مشاهده کرده ام براي کاهش آلودگي هاي هزينه‌هاي زيادي نفتي شده است به طور نمونه طرح آماک با پيگيري هاي شرکت نفت در استان مرحله اجرا رسيد. اما اين اقدامات تمام کار نيست مردم حق دارند و انتظار دارند که اين مشکل حل شود؛ از مجموعه نفت انتظار داريم که برنامه زمانبندي منظمي در حوزه کاهش آلودگي‌هاي نفتي ارائه دهد که بر اساس آن کار انجام شود.
استاندارخوزستان با اشاره به فراهم کردن مقدمات استقبال از مهمانان نوروزي گفت: همه دستگاه‌ها بايد در اين زمينه  وارد کار شوند تا شرايطي را براي  مردم استان و مهمانان نوروزي فراهم کنند. محيط زيست، دامپزشکي و علوم پزشکي نظارت ويژه داشته باشند.فرمانداران نيز در راس کار باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن

به مناسبت روز روانشناس و مشاور، آیین تجلیل از مشاوران در مرکز مشاوره خانواده مهر کرمان با حضور سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، سرهنگ مرادی زاده معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی از مسئولان و مشاوران برگزار شد.

سردار نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم گفت: پیش از این مردم استان کرمان با مشاوره خیلی آشنا نبودند و اکنون چند سالی است که اندکی این مسئله در بین مردم جا افتاده است.

وی افزود: مشاوره فردی، یک فرآیند کمکی است که طی آن یک فرد متخصص در زمینه روانشناسی، به مراجعه‌کننده خود در حل مشکلات و چالش‌های زندگی‌اش در زمینه های شخصی، اجتماعی، تحصیلی، شغلی و غیره کمک می‌کند؛ ولی بخش از مردم نمی‌دانند و مشاوره را به موضوعات پزشکی و اختلالاتی که مدنظرشان است، ارتباط می دهند.

سردار نظری فرهنگ سازی درباره مراجعه به مشاوره را ضرورت جامعه مدرن امروز دانست و با اشاره به اهمیت نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقای بهداشت روانی جامعه، تصریح کرد: اینکه بتوانیم به افراد مشاوره بدهیم بسیار مهم است؛ چون بخشی از جنگ شناختی دشمن در مورد این اختلالات است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: دشمن در تلاش است تا بین نسل جوان و حتی نسل های بالاتر اعتماد به نفس را پایین بیاورد و ناامیدی را پمپاژ کند و با ضریب دادن به مشکلاتی که وجود دارد، این مشکلات را فردی کند و به فرد نسبت دهد.

وی با اعلام اینکه  مراکز مشاوره برای ایجاد اعتماد به نفس در نوجوانان و جوانان و اعتماد بخشی به افراد برای تعیین مسیر درست زندگی، ایجاد شده اند و جلوی بسیاری از اختلالات مخصوصا در خانواده‌ها را می گیرند، افزود: تجربه نشان داده مراجعه به مشاوره،سبب اعتماد بخشی به افراد و تعیین مسیر درست در زندگیشان می شود.

در پایان این مراسم از تعدادی از مشاوران تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن