Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا با بیان اینکه بر زمین‌گیر کردن هواپیماهای شرکت آسمان تابع قوانین سازمان هواپیمایی هستیم، گفت: شرکت بوئینگ پیگیر صدور مجوزهای اوفک برای فروش هواپیما به شرکت آسمان است.

ایران آنلاین / ولی آذروش در نشست خبری امروز درباره تعیین و تکلیف قرارداد خرید ۳۰+۳۰ فروند هواپیما از شرکت بوئینگ و همچنین علت دستور سازمان هواپیمایی مبنی بر توقف پروازهای ATR آسمان اظهار داشت: اگر سازمان هواپیمایی تشخیص دهد که هواپیماهای ATR و یا سایر هواپیماهای شرکت هواپیمایی آسمان به هر دلیلی باید زمین‌گیر شوند و پرواز آنها متوقف شود ما از سیاست‌های سازمان هواپیمایی کاملا تبعیت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی هم از قوانین بین‌المللی ایکائو تبعیت می‌کند و تمام این موضوعات پذیرفته شده است.

مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا با بیان اینکه تا به امروز مشکلی در قرارداد خرید ۳۰+۳۰ فروند هواپیما بین شرکت آسمان و بوئینگ وجود نداشته و این قرارداد به قوت خود باقی مانده است، گفت: شرکت بوئینگ هم مسوول تامین فاینانس این قرارداد و هم مسوول پیگیری صدور مجوزهای مورد نیاز از اوفک است.

آذروش افزود: البته رئیس جمهوری آمریکا یک فرد غیرقابل پیش‌بینی است که ثبات در تصمیمات ندارد و به همین دلیل هم امروز مشکلاتی را برای قرارداد بین ایران ایر و بوئینگ به وجود آورده است اما قرارداد آسمان با این شرکت همچنان پابرجاست.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی در این قرارداد و همکاری پیش نمی‌آید گفت: مدل هواپیمایی که قرارداد آن بین شرکت آسمان و بوئینگ به امضا رسیده است ۷۳۷ مکس است که از پرفروش‌ترین هواپیماهای دنیا محسوب می‌شود به همین دلیل صف انتظار برای تولید آن نسبت به سایر هواپیماها بیشتر است و اگر هم همین الان مجوزهای اوفک صادر شود مدت زمان طولانی برای تحویل این هواپیماها خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه در قرارداد بین بوئینگ و شرکت آسمان قرار نیست قبل از صدور مجوزهای اوفک هیچ پیش‌پرداختی به شرکت سازنده هواپیما ارائه شود بنابراین تاکنون هیچ پولی را بابت این قرارداد پرداخت نکرده‌ایم و قرار بر این است که خودِ شرکت بوئینگ پیگیر دریافت مجوزها از سوی اوفک باشد.

آذروش با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان هوایی در کشورمان گفت: این حق مردم است که بتوانند از خدمات هوایی مدرن بهره‌مند باشند اما باید توجه داشته باشیم که عمر هواپیما و قطعات آن نسبت به ساعت پرواز تعیین می‌شود. بنابراین اینکه حتما هواپیمای نو وارد ناوگان شود مطرح نیست.

وی همچنین درباره اورهال کردن و تعمیر موتور هواپیماهای شرکت آسمان اظهار داشت: اخیرا ۱۲ موتور هواپیما در شرکت آسمان تعمیر و اورهال شد و توانستیم این تعداد موتور هواپیما را احیا کنیم.

آذروش با بیان اینکه در امور هوانوردی شرکت آسمان تابع قوانین سازمان هواپیمایی است، گفت: بدون تایید و مجوز سازمان هواپیمایی هیچ پروازی انجام نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا که شرکت هواپیمایی آسمان هم یکی از زیرمجموعه‌های این هلدینگ محسوب می‌شود درباره سانحه اخیر هواپیمای تهران – یاسوج اظهار داشت: جعبه سیاه هواپیما روز گذشته پیدا شد و کارشناسان در حال بررسی و بازخوانی جعبه سیاه هستند. اگر تشخیص داده شود که مراحل بازخوانی جعبه سیاه باید در فرانسه (به عنوان شرکت سازنده هواپیماهای ATR) انجام شود نسبت به انتقال جعبه سیاه به این کشور اقدام می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر توانسته‌ایم ناوگان شرکت هواپیمایی آسمان را احیا کنیم و تعداد هواپیماهای فعال این شرکت را از هشت فروند به ۲۸ فروند رسانده‌ایم.

/ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اظهار کرد: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان نخستین فرودگاه دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن، گواهینامه فرودگاهی دریافت می‌کند.

او گفت: این گواهینامه، فردا پنجم اردیبهشت ماه توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و جمعی از مقامات استانی و فعالان حوزه هوانوردی در محل فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز اعطا خواهد شد.

کشاورز بیان کرد: فرودگاه شیراز، پس از طی فرایند‌های مختلف تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

او ادامه داد: این فرایند با همکاری کامل و سازنده دفتر مقررات فرودگاهی، پست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیریت ایمنی شرکت و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان با موفقیت انجام شده است.

اخذ گواهینامه فرودگاهی که در زمره شاخص‌های توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی از منظر سازمان جهانی هواپیمایی کشور (ایکائو) است، یکی از الزامات ملی و بین‌المللی است که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابد نسبت به اخذ آن در درجه اول برای فرودگاه‌های بین‌المللی اقدام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟